MME grunden til forstoppelse...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.191 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. februar 2011

Papaya

Hej alle jer herinde, jeg er sikker på at I kan hjælpe mig.

Jeg ammer godt nok stadig, men er begyndt på MME da jeg synes hun hele tiden skal have noget at spise, og det er ikke fordi jeg ikke vil give hende det, men hun er begyndt at vil have mere og mere, og følte ikke jeg havde/har nok, så jeg er begyndt at give hende Allomin (grøn) men synes at hendes afføring er blevet hård. Jeg bliver nød til at hjælpe hende med at komme af med noget, ved at bruge termometeret og det har hjulpe, jeg kunne se at hun presser og presser men kunne ikke få det ud. Det gør så ondt at se på..  Så mit spørgsmål er om jeg skal give hende noget andet, eftersom hendes afføring er blevet hård? Hvad med NAN HA1?? Kan jeg skifte med de 2 altså Allomin og NAN?? Skal så siges at hun stadig får MM og får 1-2 flasker ca. 100 ml. ad gangen om dagen. Og jeg har også prøvet med sveskermos, som hun i øvrigt er rigtig glad for, men det hjælper ikke på at hun kan komme af med hendes afføring. Glemte at skrive at hun bliver 4 mdr. om en uge.

Håber at i kan hjælpe eller har nogle gode råd til hvad jeg evt. kunne gøre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Lou87

Jeg syntes du skal spørge SP

Jeg ville personligt IKKE give grøn allormin kun.. Da den er mere spaltet og som regel sku være en "hjælp" for at de kan få afføring af hva jeg har forstået.
Min pige har kun fået flaske da amningen ikk gik og hun døjede meget med hård mave (og ved gud ja det gør ondt og se på )
Men hun endte med og være på 2 fl grøn allormin og 3 flasker Nan HA..  nu er hun ældre og får grød osv, så der får hun 2 flasker af hver.

Anmeld

25. februar 2011

BellaT

Ja, mme kan give forstoppelse. Vores datter fik også forstoppelse. Da vi så skiftede fra Nan1 til Allomin1, så gik maven iorden. Altså den helt almindelige Allomin1. Og laktulose som vi var begyndt på kunne hun undvære.

Tror ikke du skal skifte mellem mærkerne.

At massere under fødderne og cykle med benene (hurtigt) hjælper også lidt.

Og sveskesaft (hvis du kan få det i hende). Kog en lille håndfuld svesker og giv hende så sveskevandet. Filtreret gennem kaffefilter eller lign.

Anmeld

25. februar 2011

Papaya

BellaT skriver:

Ja, mme kan give forstoppelse. Vores datter fik også forstoppelse. Da vi så skiftede fra Nan1 til Allomin1, så gik maven iorden. Altså den helt almindelige Allomin1. Og laktulose som vi var begyndt på kunne hun undvære.

Tror ikke du skal skifte mellem mærkerne.

At massere under fødderne og cykle med benene (hurtigt) hjælper også lidt.

Og sveskesaft (hvis du kan få det i hende). Kog en lille håndfuld svesker og giv hende så sveskevandet. Filtreret gennem kaffefilter eller lign.

Okay, det med sveskesaft lyder som en god option! Det vil jeg prøve.. okay så det er den blå allomin jeg skal prøve?? Jeg cykler med hende og har prøvet at massere hende under fødderne.. Men forskellige råd er velkommen Tak.

Anmeld

25. februar 2011

Papaya

Lou87 skriver:

Jeg syntes du skal spørge SP

Jeg ville personligt IKKE give grøn allormin kun.. Da den er mere spaltet og som regel sku være en "hjælp" for at de kan få afføring af hva jeg har forstået.
Min pige har kun fået flaske da amningen ikk gik og hun døjede meget med hård mave (og ved gud ja det gør ondt og se på )
Men hun endte med og være på 2 fl grøn allormin og 3 flasker Nan HA..  nu er hun ældre og får grød osv, så der får hun 2 flasker af hver.

Det kan måske være derfor så.. Fik bare at vide af min sp at jeg skulle give hende allomin den grønne og blev anbefalet af flere, men det er jo så forskelligt med deres maver, jeg må jeg forsøge mig frem.. Tak

Anmeld

25. februar 2011

Lou87

Prisana skriver:

Det kan måske være derfor så.. Fik bare at vide af min sp at jeg skulle give hende allomin den grønne og blev anbefalet af flere, men det er jo så forskelligt med deres maver, jeg må jeg forsøge mig frem.. Tak

Okay.. ja det jo ikk nemt så nej!
Fik at vide af min jeg IKKE udelukkende måtte give grøn allormin.

Anmeld

25. februar 2011

kamtok

Jeg tror næsten det er ligemeget hvilket mærke du bruger i MME, så giver det hård mave (også selvom det er grøn allomin eller NAN HA).

Du kan evt. prøve at mixe Allominen - så der er fx. 1 ske grøn og 2 ske blå eller omvendt.. - Det gjorde vi med NAN og NAN HA uden problemer..  

Anmeld

25. februar 2011

Papaya

kamtok skriver:

Jeg tror næsten det er ligemeget hvilket mærke du bruger i MME, så giver det hård mave (også selvom det er grøn allomin eller NAN HA).

Du kan evt. prøve at mixe Allominen - så der er fx. 1 ske grøn og 2 ske blå eller omvendt.. - Det gjorde vi med NAN og NAN HA uden problemer..  

Okay, det troede jeg ikke man kunne. Så dvs. jeg godt kan købe den alm. allomin (blå) og så blande med det jeg har hjemme, altså den grønne??

Anmeld

25. februar 2011

kamtok

Prisana skriver:

Okay, det troede jeg ikke man kunne. Så dvs. jeg godt kan købe den alm. allomin (blå) og så blande med det jeg har hjemme, altså den grønne??

Ja det kan du sagtens.. 

Anmeld

26. februar 2011

Papaya

kamtok skriver:

Ja det kan du sagtens.. 

Det tror jeg så at jeg vil prøve.. Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.