Skal være enlig mor :'( hvad hjælp kan jeg få?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.537 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. februar 2011

170811

Min kæreste er gået fra mig.

Jeg er 15+2.

Hvilke former for økonomisk hjælp kan jeg få ?

Er der nogen tilskud til barnevogn osv.?

Jeg har ejerlejlighed og bil. Ved ikke om det gør nogen forskel, udover jeg vel ikke kan søge boligsikring.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

170811

Og jeg er under uddannelse og får elev løn

Anmeld

25. februar 2011

Sitrani

Er jeg ked af at høre....

Jeg mener ikke at du kan få noget hjælp, fordi du skal være enlig mor... Men du får mere i børnepenge, mener jeg!

Når man har bil og ejerlejligheder mener jeg, at kommunen kræver, at man sælger det først, fordi det er af værdi, og derfor penge værd.....

Held og lykke med det hele!

Anmeld

25. februar 2011

170811

STN skriver:

Er jeg ked af at høre....

Jeg mener ikke at du kan få noget hjælp, fordi du skal være enlig mor... Men du får mere i børnepenge, mener jeg!

Når man har bil og ejerlejligheder mener jeg, at kommunen kræver, at man sælger det først, fordi det er af værdi, og derfor penge værd.....

Held og lykke med det hele!

Kan de virkelig kræve det. ?

Det sætter jo hverken mig selv eller kommunen i en bedre situation da jeg ikke vil komme ud med overskud.

Anmeld

25. februar 2011

Tvillingemor80

Ja det kan de godt kræve..

Det hjælp du kan få er:

Høj boligsikring (hvis du bor til leje)

Dobbelt SU (hvis du er under udannelse)

Ekstra børnetilskud (Familieydelse)

Og så selvfølgelig børnebidrag fra faren

Tror det er det ---

Og kram

Anmeld

25. februar 2011

jannebjerre

I det fleste kommuner kan man også søge om hjælp til barnevogn mm.. det drejer sig godt nok kun om små 1500kr, men det er jo mange penge hvis man ingen har...

Der stilles dig nogle krav, men det lyder som om du godt kunne være en af dem der blev godkendt til det..

Er ked af det på dine vegne..

Anmeld

25. februar 2011

Tvillingemor80

Hov hov glemte helt at du kan få friplads i dagpleje og børnehave

Anmeld

25. februar 2011

Tvillingemor80

jannebjerre skriver:

I det fleste kommuner kan man også søge om hjælp til barnevogn mm.. det drejer sig godt nok kun om små 1500kr, men det er jo mange penge hvis man ingen har...

Der stilles dig nogle krav, men det lyder som om du godt kunne være en af dem der blev godkendt til det..

Er ked af det på dine vegne..

Tror der skal MEGET til at få det.. Jeg bor til leje og ventede tvillinger og var på SU - men fik IKKE tilskud ..

Anmeld

25. februar 2011

jannebjerre

amandamh skriver:

Tror der skal MEGET til at få det.. Jeg bor til leje og ventede tvillinger og var på SU - men fik IKKE tilskud ..

Okay hvad ved jeg

Anmeld

25. februar 2011

muzen

jeg ville kontakte mødrehjælpen hvis jeg var dig. de kan hjælpe dig 100% med alle de ? du har :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.