Madvaner som 6 mdr!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

920 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

Lunae

Hej piger!
Camille startede med grød, da hun var fire mdr. Nu er hun knap et halvt år, men synes det er svært med grød og mos! Hun får majs og risgrød eller kartoffelmos! Men kan jeg ikke begynde at introducere andre ting eller hvordan? Hvor mange måltider får jeres børn grød eller mos? Faktisk vil jeg bare høre hvad jeres børn får at spise og hvornår?

Jeg håber der er nogen, som vil dele ud af deres erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Pige2009

Da Laura var 6 mdr. fik hun følgende måltider:

Morgen: havregrød
Formiddag: Bryst
Frokost: Grød
Eftermiddag: Bryst
Aften: Mos og deslige

Hun var blot 6½ md. da hun gik over til rugbrød til frokost, for det ville hun meget hellere end grød

Jeg moste ofte fisk, frikadeller mm. i mosen om aftenen

Anmeld

24. februar 2011

TineA

Jeg følger med her

William er 6 mdr på tirsdag ( hvor blev tiden af) og han får 1 (lille) portion grød om dagen indtil videre. Ellers bare MME. Vi har haft en del problemer med maven, derfor får han ikke grøntsagsmos endnu. Det starter vi så småt med om en uges tid

Anmeld

24. februar 2011

Lunae

Baagøe skriver:

Da Laura var 6 mdr. fik hun følgende måltider:

Morgen: havregrød
Formiddag: Bryst
Frokost: Grød
Eftermiddag: Bryst
Aften: Mos og deslige

Hun var blot 6½ md. da hun gik over til rugbrød til frokost, for det ville hun meget hellere end grød

Jeg moste ofte fisk, frikadeller mm. i mosen om aftenen

Skal de være præcis 6 mdr før man giver den havregrød? Camille bliver 6 mdr om 2 uger!

Anmeld

24. februar 2011

LinLin

Adam får:

Flaske - flaske - majs-/risgrød - flaske - kartoffelmos med gulerødder, majs, blomkål og/eller ærter - flaske

Første flaske ml kl 6 og 7, den sidste kl 20-20.30... Der går altså ca 3 timer imellem hvert måltid.

Han gider faktisk ikke rigtigt den flaske om dagen  Så regner med måltid nr to snart bliver grød/tykmælk (burde være det første ) - og også at introducere bondebrød indenfor nær fremtid...

-glæder mig faktisk helt vildt til at han lige om lidt må spise "alt"

Anmeld

24. februar 2011

LinLin

Lunae skriver:

Skal de være præcis 6 mdr før man giver den havregrød? Camille bliver 6 mdr om 2 uger!

Det er i hvert fald anbefalingerne, fordi det indeholder gluten (men ved ikke lige hvad gluten gør - men det må være noget der ikke er godt for dem i hvert fald )

Anmeld

24. februar 2011

Zeus

Få fat i "mad til spædbørn og småbørn", der står en masse information om hvad de må spise, hvornår, plus en masse opskrifter - delt op efter alder  En nem og overskuelig bog  

(Din sp har den)

Anmeld

24. februar 2011

Lunae

DAs mor skriver:

Det er i hvert fald anbefalingerne, fordi det indeholder gluten (men ved ikke lige hvad gluten gør - men det må være noget der ikke er godt for dem i hvert fald )

Ja, det kunne jeg nemlig se, men tænkte bare, at det virker en smule underligt altså at hun ikke må få mælk og gluten, men det må hun om 13 dage! Men vi venter da bare og så er vi på den sikre side

Anmeld

24. februar 2011

Lunae

Zeus skriver:

Få fat i "mad til spædbørn og småbørn", der står en masse information om hvad de må spise, hvornår, plus en masse opskrifter - delt op efter alder  En nem og overskuelig bog  

(Din sp har den)

Jeg har den faktisk, men har nok været ret dårlig til at bruge den men tusind tak for rådet!

Anmeld

24. februar 2011

LinLin

Lunae skriver:

Ja, det kunne jeg nemlig se, men tænkte bare, at det virker en smule underligt altså at hun ikke må få mælk og gluten, men det må hun om 13 dage! Men vi venter da bare og så er vi på den sikre side

Vi venter også lige 13 dage (tænk hvis man var skyld i han fik ondt i maven )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.