storebror omklamrer lillesøster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

752 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

babymusen3

hej allesammen... har en nu 6 mdr. lille pige, og hendes 3 søskende på 8 og 5 har taget rigtig godt imod hende. For at sige det lige ud de elsker hende overalt på jorden. det skal lige siges at hun er første fællesbarn. min mand har 2 og jeg har en fra et tidligere forhold. De to ældste pigerne viser deres kærlighed som man skal ingen problemer der, men drengen på 5 år har taget en drejning som bliver for meget.

Det skal ikke misforståes er virkelig lykkelig over at de elsker deres lillesøster, men hvornår bliver det for meget?

Det første han gør når han kommer ind af døren er at løbe ind i stuen for at se om hun er der, og hvis hun ikke er der spørger han hvor hun er osv... Når man holder hende på armen løber han efter en og holder i hendes ben eller hænder, han kan ikke lade hende lege på gulvet uden at skulle sidde ved siden af eller komme ind i stuen hver femte minut for at se til hende og kysse/kramme. Når vi spiser tænker han kun på hvad hun laver, og taler til hende hele tiden, når vi har gæster bliver han endnu mere omklamrende overfor hende. Hvis hun ligger og leger og siger lyde kommer han løbende fordi at vi skal hører at hun græder, selvom hun bare ligger og hygger. Han kan ikke koncentrere sig om noget andet end hende hvis hun er i samme lokale. Billeder vi har hængende af hende bliver kommenteret mindst 2-3 gange om dagen om hvor nuttet hun er, og hvor sød hun er osv. Det bliver bare for meget, det er så slemt at gæster i vores hjem har kommenteret det, men hvad kan man gøre? Og helt ærligt hvornår er kærlighed for meget af det gode?

Både mig og min mand syntes bare det er blevet for meget men hvordan takler man sådan en situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

lisesp83

Hej..

Jeg har ikke rigtig noget råd. Men jeg opper lige tråden for dig, og håber der er nogle der kan svare dig..

Anmeld

25. februar 2011

Multebær

Jeg har bare heller ikke nogle gode råd desvære - men jeg føler virkelig med dig. Det lyder som om det virkelig kan gå en på. Håber der er nogen der kan komme med gode idéer til hvordan du kan afhjælpe det. 

Anmeld

25. februar 2011

tinasmor

Heller ikke en ide. Men tænker (ved godt det ikke hjælper generelt) om I kunne få en kravlegård hvor hun måske kan være lidt i "fred" altså hvor han ikke kan nå hende. Men nu hvor jeg tænker på det, er hun vel snart for stor til sådan en, nu hvor hun snart begynder at kravle.

Anmeld

26. februar 2011

babymusen3

hej tak for jeres svar, og kan godt forstå at i har svært ved at komme med råd, for syntes selv det er en rigtig svær situation.

For har sagt noget til ham men er også meget påpasselig med at han ikke bliver ked. For han skal jo ikke tro at det ikke er okay at elske hende. Men indtil videre har det ikke virket på nogen måde...

Er begyndt at overveje om det måske er et udtryk for jalousi eller opmærksomhed? Men det er svært at sige...

Bliver bare så frustreret og vil nødig få det til at lyde forkert når man nævner det...

Anmeld

26. februar 2011

Fam. Madsen

når jeg læser dit indlæg tænker jeg at det er opmærksomhed han gerne vil have..

så måske hvis i siger når i kan mærke nu skal hun lige have ro... så sig til ham at du må rigtig gerne lege med lillesøster sener men nu skal vi to lige lege også kan en af jer lege med ham... bare en tanke fra en som kun har et barn i 6mdr. endnu

håber i finder en løsning... på det så i kan få lidt ro i jeres lille hjem.. 

Anmeld

26. februar 2011

Aves.

Jeg tror som en anden også at han gennem hende søger opmærksomheden, som hun jo får en masse af...at han er jaloux på hende og det hun får,,...han har været den lille i mange år og nu kommer der pludselig en lille ny, med en ny mand, en ny familie og alt hvad det indebærer...jeg tror ikke det er så let igen og tænker at du måske skulle give ham helt alene fokus og tid, uden der er en lille på armen som får opmærksomhed..tag evt væk med ham nogle timer og en anden dag med den store...selvom de elsker deres søster så har de ikke valgt det nye liv de nu får og det elsker de måske ikke så højt igen.

Så brug tid på de store drenge som jeg bare er små drenge..det tror jeg de har brug for..

KNus Eva..

Anmeld

26. februar 2011

Chillien

Fam. Madsen skriver:

når jeg læser dit indlæg tænker jeg at det er opmærksomhed han gerne vil have..

så måske hvis i siger når i kan mærke nu skal hun lige have ro... så sig til ham at du må rigtig gerne lege med lillesøster sener men nu skal vi to lige lege også kan en af jer lege med ham... bare en tanke fra en som kun har et barn i 6mdr. endnu

håber i finder en løsning... på det så i kan få lidt ro i jeres lille hjem.. 

Forklar ham stille og roligt at hun skal have lov at være i fred indimellem.. Og så mind ham om det når han bliver for meget.. Og som nævnt ovenfor, leg med ham et andet sted og få ham til attænke på hvor hyggeligt det er at have jer for sig selv...

Anmeld

26. februar 2011

Rosa

Eva. skriver:

Jeg tror som en anden også at han gennem hende søger opmærksomheden, som hun jo får en masse af...at han er jaloux på hende og det hun får,,...han har været den lille i mange år og nu kommer der pludselig en lille ny, med en ny mand, en ny familie og alt hvad det indebærer...jeg tror ikke det er så let igen og tænker at du måske skulle give ham helt alene fokus og tid, uden der er en lille på armen som får opmærksomhed..tag evt væk med ham nogle timer og en anden dag med den store...selvom de elsker deres søster så har de ikke valgt det nye liv de nu får og det elsker de måske ikke så højt igen.

Så brug tid på de store drenge som jeg bare er små drenge..det tror jeg de har brug for..

KNus Eva..

Enig. Og vær så glad for at du har sådan en fantastisk kærlig og dedikeret storebror til din datter - tænk hvor heldig hun er!!! Han vil være der for hende resten af livet, hvis han får lov  Det er ikke altid sådan med jaloux søskende, det kan være ret slemt.

Jeg slog på min lillesøster da hun kom og de kunne ikke lade mig alene med hende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.