hvornår skal man give grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.085 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

dollygirl

hey piger hvornår skal jeg begynde at give grød til  mit snart 4 mdrs barn..

jeg har indtil nu kun ammet .. og vil gerne fortsætte ved siden af men hvis jeg skal give grød også så vil jeg gerne vide hvad man kan lave selv som er godt og sundt ?

evt. nogle opskrifter til 4 mdrs barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Hvem?

jeg har indtil nu kun ammet .. og vil gerne fortsætte ved siden af men hvis jeg skal give grød også så vil jeg gerne vide hvad man kan lave selv som er godt og sundt ?

Jeg ved at hirsegrøden er go fra de 4 mdrs, men hvis dit barn stadig blir mæt hos dig, ville jeg vente

Anmeld

24. februar 2011

Holbæktrunten

Hmm, jeg har altså læst at man skal vente med fast føde til barnet er ca 6 mdr... Synes du sku snakke med din sundhedsplejerske eller læge inden du begiver dig i kast med noget...

Anmeld

24. februar 2011

dollygirl

Holbæktrunten skriver:

Hmm, jeg har altså læst at man skal vente med fast føde til barnet er ca 6 mdr... Synes du sku snakke med din sundhedsplejerske eller læge inden du begiver dig i kast med noget...

okay det fordi han står mange gange op om natten og skal ha mælk .. men hvis det ikke er godt at give grød nu så venter til han er de 6 måneder .. det bare min mor der bliver ved med at sige vi snart skal give ham grød .. så han ikk er så afhængig af mig

Anmeld

24. februar 2011

Ni-ko-li-ne

lillepuller skriver:

okay det fordi han står mange gange op om natten og skal ha mælk .. men hvis det ikke er godt at give grød nu så venter til han er de 6 måneder .. det bare min mor der bliver ved med at sige vi snart skal give ham grød .. så han ikk er så afhængig af mig

snak med din SP, man skal ikke give grød forend det er nødvendigt... og ikke for at gøre barnet mindre afhængig af sin mor:0)

grød skal man begynde at give fordi der er et behov

Anmeld

24. februar 2011

Christine

Jeg ville nok vente til 6 måneder, medmindre barnet ligefrem sulter.

Anmeld

24. februar 2011

kamtok

lillepuller skriver:

Kontakt din SP - det er det bedste du kan gøre.. 

Man kan starte på skemad når barnet er ml. 4 og 6 måneder.

Nogle børn behøver skemad tidligere end 6 måneder. Får barnet ikke stillet sin sult, selvom det bliver forsøgt at øge mælkemængden med enten bryst eller flaske, er tiden inde til at begynde på skemad – dog tidligst, når barnet er 4 måneder. 

Barnet bør ikke være meget over 6 måneder, før det kommer i gang med skemad. Bliver barnet meget ældre end 6 måneder, før der startes på skemad, kan man risikere, at det ikke er så parat til ændringer og vil foretrække bryst eller flaske.

Du kan også prøve at læse denne brochure fra SST 

http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2010.pdf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.