Ringslynge til mor og far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.739 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

Bavianis

Hej kloge slynge-kvinder

Jeg har været så heldig at få en fin Mai Tai af min søde veninde. Den kan dog først bruges fra han er 4-5 mdr, og derfor kunne jeg godt tænke mig en ringslynge (eller hvad der er bedst???), så jeg kan bruge den fra han bliver født.

Vores "problem" er, at Gregers er 2 meter høj - og jeg er 167... Kan vi så få en slynge vi begge kan bruge??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

AnneBJ

Jeg aner det slet ikke... Vil bare lige fortælle hvad vi har valgt herhjemme.

Jørn er dog kun 185, og jeg er 168 så så stor forskel er der ikke Jeg har købt en koalavikle, selvom jeg havde SVORET jeg ikke ville have noget der skal bindes hver gang... 

Den kom igår, og min efterhånden ret gravide mave til trods, skulle jeg jo prøve den. Da jeg havde bundet 2 gange - altså 2 forsøg, følte jeg jeg havde styr på det, og kunne huske teknikken i hovedet. Den sad ikke helt perfekt, pga. maven, og det er svært at vide om jeg har bundet stramt nok, for jeg havde jo ikke rigtig ngoet at putte i... (Jørn foreslog dog, at jeg kunne have brugt 4 liter mælk men altså...)

Nåh, det var bare lige et pip fra mig, jeg glæder mig voldsomt til at hælde min lille basse i koalaen! Farmand er også mere lun på ideen om koalaen, end ringslyngen som han af en eller anden grund synes er tøset at gå med.. 

Anmeld

25. februar 2011

Bavianis

Tak Anne! Og nej, det går jo virkelig ikke at man ser feminin ud når man nu er en stor og frygtindgydende.... far.

Er der andre der har erfaringer??

Anmeld

25. februar 2011

MariaJ

Jeg tror en ringslynge passer alle, da det jo bare kommer an på hvor lang en "hale" man lader den have. Vi har lånt vores ud, så jeg kan ikke lige finde ud af det for dig, men det er der måske andre der kan.

Held og lykke med at finde en løsning, der fungerer for jer

Anmeld

25. februar 2011

Bavianis

MariaJ skriver:

Jeg tror en ringslynge passer alle, da det jo bare kommer an på hvor lang en "hale" man lader den have. Vi har lånt vores ud, så jeg kan ikke lige finde ud af det for dig, men det er der måske andre der kan.

Held og lykke med at finde en løsning, der fungerer for jer

Er den nem at binde? Og har du et link til nogle billige nogle?

Anmeld

25. februar 2011

Skouboe

Bavianis skriver:

En ringslynge skal ikke bindes som sådan.. den eneste forskel er hvor meget man strammer den.

Jeg har iøvrigt sådan en her i Khakifarve til salg for 200+ porto. Den er aldrig brugt, kun vasket.

http://www.mamaslife.dk/product.asp?product=281

Anmeld

25. februar 2011

MariaJ

Bavianis skriver:

Den skal ikke bindes som sådan. Det er ét stort stykke stof, hvor den ene ende skal igennem to ringe. Det er ret enkelt, når man lige har øvet sig et par gange. Til gengæld har jeg indtryk af at det er ret forskelligt om baby kan lide at være i den. Johanna skreg som en stukken gris, hver gang man forsøgte at lægge hende i den, så for os kom den ikke til at fungere. Da hun blev lidt større og kunne sidde i den, ville hun egentlig godt, men da syntes vi bare selv at en fastere sele var mere egnet til vores brug (vi ville gerne kunne gå en del udendørs i ujævnt terræn, og der syntes jeg bare slet ikke slyngen var stabil nok).

Alt det med bæretøj virker til at være utrolig individuelt. Både med hensyn til hvad barnet kan lide, og med hensyn til hvad forældrene ender med at synes er praktisk, så jeg vil egentlig anbefale jer at låne en slynge til at starte med, hvis I har mulighed for det. Vores er lånt ud pt, så den kan jeg ikke lige låne videre, men den befinder sig i Danmark, så hvis min lille nevø skulle blive træt af den, kan I godt låne den.

Ellers ved jeg ikke lige hvor man får dem billigst. Vi bor i Norge, og købte vores fra en norsk netbutik. Jeg mener vi gav ca 600 kr for vores.

Anmeld

25. februar 2011

Bavianis

Skouboe skriver:

En ringslynge skal ikke bindes som sådan.. den eneste forskel er hvor meget man strammer den.

Jeg har iøvrigt sådan en her i Khakifarve til salg for 200+ porto. Den er aldrig brugt, kun vasket.

http://www.mamaslife.dk/product.asp?product=281

Tak for det Skouboe! Jeg skal lige vende det med Gregers, men det var billigt!

Jeg tror nu også jeg vil undersøge, om der er nogen der har en jeg kan låne... Tænk nu hvis babyen ikke kan lide det som MariaJ skriver

Anmeld

25. februar 2011

Bavianis

MariaJ skriver:

Den skal ikke bindes som sådan. Det er ét stort stykke stof, hvor den ene ende skal igennem to ringe. Det er ret enkelt, når man lige har øvet sig et par gange. Til gengæld har jeg indtryk af at det er ret forskelligt om baby kan lide at være i den. Johanna skreg som en stukken gris, hver gang man forsøgte at lægge hende i den, så for os kom den ikke til at fungere. Da hun blev lidt større og kunne sidde i den, ville hun egentlig godt, men da syntes vi bare selv at en fastere sele var mere egnet til vores brug (vi ville gerne kunne gå en del udendørs i ujævnt terræn, og der syntes jeg bare slet ikke slyngen var stabil nok).

Alt det med bæretøj virker til at være utrolig individuelt. Både med hensyn til hvad barnet kan lide, og med hensyn til hvad forældrene ender med at synes er praktisk, så jeg vil egentlig anbefale jer at låne en slynge til at starte med, hvis I har mulighed for det. Vores er lånt ud pt, så den kan jeg ikke lige låne videre, men den befinder sig i Danmark, så hvis min lille nevø skulle blive træt af den, kan I godt låne den.

Ellers ved jeg ikke lige hvor man får dem billigst. Vi bor i Norge, og købte vores fra en norsk netbutik. Jeg mener vi gav ca 600 kr for vores.

Jeg tror lige jeg vil undersøge om jeg kan låne en som du skriver. God ide.

Jeg har jo Mei Tai'en til når han bliver ældre, og Gregers vil rigtigt gerne have sådan en Bergrans bærerygsæk til når han bliver ældre, så det er faktisk kun et par mdr jeg skal bruge ringslyngen...

Anmeld

25. februar 2011

businesstigger

Jeg har købt en strækvikle fra Wrapsody på Abeunger

Jeg er super glad for den. David bliver altid rolig i den og i modsætning til slynger så får man fordelt vægten på begge skuldre i stedet for kun en. Det gør altså en verden til forskel. Og de fås jo i mere og mindre feminine og maskuline farver og mønstre sådan så netop både far og mor kan have den på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.