Hvordan er jeres rutiner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

542 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

MetteMTH

Hej piger

Hvordan ser jeres rutiner ud, for et barn på 6 mdr?

Min datter er snart 6 mdr.

Mvh. Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

henh01

Nu er min søn kun 3½ mdr men vi har rimelig faste rutiner:

Han står op ml. 6-7, spiser

Sover formiddagslur ml. 8-9 i 2 timers tid, spiser

Sover middagslur ved 12 tiden i 3 timer, spiser

Spiser igen ved 18 tiden

Sover en kort aftenlur ved 18 tiden i ca 1 time

Spiser kl. 21 spiser han og så bliver han puttet.

Anmeld

24. februar 2011

MetteMTH

Min datter plejer at komme ud og sove, kl. 10.00 og så op igen omkring kl. 11.00-11-30.. så får hun grød, efter det leger vi..så får hun bryst gg så skal hun ud igen kl. 13.00.. Men jeg er flere gange ude for at kører barnevognen frem og tilbage, cirka hver halve time.. er det fordi hun ikke er ordentlig træt? Idag kom hun og sove kl.11.00.. Gav hende grød inden, selvom hun var træt.. men hun spiste det hele..

Anmeld

24. februar 2011

morethanperfect

Mette88 skriver:

Hej piger

Hvordan ser jeres rutiner ud, for et barn på 6 mdr?

Min datter er snart 6 mdr.

Mvh. Mette

Min søn er godt nok kun 4 mdr. men du får den lige alligevel ..

Vågner mellem 5 og 6 og får mælk og mos ..

Sover igen højst en time og er ca vågen indtil kl 10 .. Der får han mad igen , og blir puttet til middag .. Så sover han ca til kl 13. og får mad igen .. Så er han vågen indtil kl 18 hvor han får mælk og mos og blir lagt til natten .. Så sover han indtil kl 24 hvor han får mad og sover så igen til kl. 5 .. Nogle gange vågner han kl. 2-3 stykker og skal ha sin sut .. 

Anmeld

24. februar 2011

morethanperfect

Mette88 skriver:

Min datter plejer at komme ud og sove, kl. 10.00 og så op igen omkring kl. 11.00-11-30.. så får hun grød, efter det leger vi..så får hun bryst gg så skal hun ud igen kl. 13.00.. Men jeg er flere gange ude for at kører barnevognen frem og tilbage, cirka hver halve time.. er det fordi hun ikke er ordentlig træt? Idag kom hun og sove kl.11.00.. Gav hende grød inden, selvom hun var træt.. men hun spiste det hele..

Hvis hun gnider sig i øjnene og virker træt så er hun træt ..

Oscar har nogle perioder for tiden hvor han er viildt træt men ikke gider og overgive sig til søvnen . Det er ret træls .. Men tålmodighed er en dyd

Anmeld

24. februar 2011

XXSS

Vi har Freya på lige knap 7½ måned og det sidste lange stykke tid er det foregået sådan her:

Vågner mellem 7-8, får morgenmad, gnider sig allerede i øjnene igen.

Sover lur uden for fra kl. 9.20 og alt fra 1½-3 timer.

Kommer op får mad, leger og gnider sig i øjnene ca. en time efter.

Bliver lagt igen omkring 13-14 og sover så indtil jeg har hentet storesøster dvs. til omkring kl. 16-17.

Så leger vi ogs spiser og vi forsøger at holde hende vågen til kl. 20, hvor hun så bliver lagt og sover til mellem 7-8.

Anmeld

24. februar 2011

MetteMTH

Tanja78 skriver:

Vi har Freya på lige knap 7½ måned og det sidste lange stykke tid er det foregået sådan her:

Vågner mellem 7-8, får morgenmad, gnider sig allerede i øjnene igen.

Sover lur uden for fra kl. 9.20 og alt fra 1½-3 timer.

Kommer op får mad, leger og gnider sig i øjnene ca. en time efter.

Bliver lagt igen omkring 13-14 og sover så indtil jeg har hentet storesøster dvs. til omkring kl. 16-17.

Så leger vi ogs spiser og vi forsøger at holde hende vågen til kl. 20, hvor hun så bliver lagt og sover til mellem 7-8.

det er næsten som min datter.. Men problemet er bare at jeg gerne vil have at hun sover igennem når hun skal sove der omkring kl.13.. hver halve time er jeg ude og kører den frem og tilbage.. Så idag har jeg ikke lagt hende ud og sove, omkring kl.09.30-10.00 men i stedet for kl.11.00. for at se om hun sover bedre 3-4 timer i rap

Anmeld

24. februar 2011

XXSS

Mette88 skriver:

det er næsten som min datter.. Men problemet er bare at jeg gerne vil have at hun sover igennem når hun skal sove der omkring kl.13.. hver halve time er jeg ude og kører den frem og tilbage.. Så idag har jeg ikke lagt hende ud og sove, omkring kl.09.30-10.00 men i stedet for kl.11.00. for at se om hun sover bedre 3-4 timer i rap

Freya sover heldigvis bare igennem - hun elsker at ligge ude. Men ligger jeg hende på værelset så sover hun kun maks en time.

Underligt at hun ikke falder til ro, men hjælper det så at springe første lur over?

Anmeld

24. februar 2011

MetteMTH

Tanja78 skriver:

Freya sover heldigvis bare igennem - hun elsker at ligge ude. Men ligger jeg hende på værelset så sover hun kun maks en time.

Underligt at hun ikke falder til ro, men hjælper det så at springe første lur over?

Ja, det er jo det jeg skal se efter.. Men hvor langtid skal barnet cirka sove.. er det fint nok med 2-3 timer om efter middagen? 

Anmeld

24. februar 2011

XXSS

Mette88 skriver:

Ja, det er jo det jeg skal se efter.. Men hvor langtid skal barnet cirka sove.. er det fint nok med 2-3 timer om efter middagen? 

ok det gik lige lidt hurtigt freya vågnede  Spændende.

Jamen det er jo alt afhængig af behov, nogle sover jo kun en time, så jeg synes, bare at du skal lade hende sove til hun vågner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.