Ingen sut-hvaså?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

755 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

MissJuels

Hej Piger

Min søn på 8 mdr. bruger ikke sut, han gad den ikke mere da han var omkring de 3-4 mdr. Nu er det så bare sådan at han TOTALT AFHÆNGIG af af sin sutteflaske... Hvis jeg fjerner den fra ham når han sover, vågner han konstant og med det samme. Nu skal han jo snart i vuggestue og jeg frygter sådan at det bliver et problem at han er så afhængig af den flaske, han får jo kun mme i den om aftenen når han skal sove, men om dagen får han en alm. tår mælk i den for ellers NÆGTER han at sove.

Mit spørgsmål er bare, om der er nogen der selv har børn der ikke bruger sut? Hvad har/bruger i så som tryghed/trøste ting?

Det er bare svært, for normalt med børn der bruger sut, jamen de kan altid få sutten når de er utilfredse, men jeg synes det er vildt upraktisk at skulle give ham sutteflasken hver gang, fx. i supermarkedet eller i bilen så skal han sidde og sutte på en tom sutteflaske, det funker ik rigtig syns jeg.

Nogen gode råd, til hvad man kan gøre/erstatte det med?

Knuss

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Fru'Rugaard

Jeg tror at det du beskriver med at han nægter at sove om dagen uden at få en tår mælk i sutteflasken, det afhænger kun af dig, din tålmodighed og viljestyrke om han vil det
M.h.s til sutten: Har du bruget at skynde dig at putte sutten i munden med samme du tager sutteflasken ud, så han ikke rigtig når at opfatte at sutteflasken kommer ud og sutten ind.
Min datter gjorde det samme, og der fik hun bare sutten, hun var sa også noget yngre, da hun stoppede med flaske da hun var 7 mdr.
Måske du skal købe en sut der har samme form som sutteflaske sutten, og måske skynde dig at dyppe den i noget mælk, også ind i munden (efter du har taget sutteflasken ud om aftenen).

Rikke - Mor til Maja på 11 mdr.

Anmeld

24. februar 2011

MissJuels

Fru'Rugaard skriver:

Jeg tror at det du beskriver med at han nægter at sove om dagen uden at få en tår mælk i sutteflasken, det afhænger kun af dig, din tålmodighed og viljestyrke om han vil det
M.h.s til sutten: Har du bruget at skynde dig at putte sutten i munden med samme du tager sutteflasken ud, så han ikke rigtig når at opfatte at sutteflasken kommer ud og sutten ind.
Min datter gjorde det samme, og der fik hun bare sutten, hun var sa også noget yngre, da hun stoppede med flaske da hun var 7 mdr.
Måske du skal købe en sut der har samme form som sutteflaske sutten, og måske skynde dig at dyppe den i noget mælk, også ind i munden (efter du har taget sutteflasken ud om aftenen).

Rikke - Mor til Maja på 11 mdr.

Jeg har prøvet alle slags sutter & sutteflasker, det er kun den ene type han vil.

Men ja, må tage kampen om dagen når han skal sove...

Jeg tænker bare, i stedet for at prøve at lære ham at bruge sut, så finde på noget andet.. for det er jo i sidste ende en god ting at han ikke bruger sut-for så bliver der ikke problemer med at vænne ham af med den.

Men tak for svaret

Anmeld

24. februar 2011

Fru'Rugaard

MissJuels skriver:

Jeg har prøvet alle slags sutter & sutteflasker, det er kun den ene type han vil.

Men ja, må tage kampen om dagen når han skal sove...

Jeg tænker bare, i stedet for at prøve at lære ham at bruge sut, så finde på noget andet.. for det er jo i sidste ende en god ting at han ikke bruger sut-for så bliver der ikke problemer med at vænne ham af med den.

Men tak for svaret

det er rigtig
Og man kan ikke få en sut med samme form som flaskesutten?
Har du puttet ham med en stofble før? Mange børn elsker, helt fra fødslen af, at putte sig ind til en stofble, et tæppe eller en trøje der dufter af mor, for den sags skyld

Anmeld

24. februar 2011

Nemesis

Sara bruger heller ikke sut og har aldrig gjort det. Det er et spørgsmål om vane og at ændre den vane med at sove med flaske. JA han vil protestere men det vil du jo også hvis der er noget der skal ændres som du ikke lige har lyst til.

Standhaftighed, tålmodighed og viljestyrke..altså fra din side af :-D

Her begyndte vi at give flasken inden putning og så først bagefter blev der puttet.

I dag er Sara 14 mdr. og hun bliver lagt til at sove i sengen med en bamse og en putteklud. I barnevognen har hun intet.

pøj pøj

Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.