Morsyg... argh!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

132319

Jeg elsker min lille pige, det skal der ikke herske nogen tvivl om. 

Men når det nu er sagt, så er jeg simpelthen ved at gå ud af mit gode skind over at hun er så morsyg, med meget stort M og ultra stort S! 

Jeg kan ingen steder gå, fx. ud og handle et par timer hvor hun er alene med sin far. Hun skriger i vilden sky og stopper først når jeg kommer hjem -Anstrengende!

Jeg har været til 5 måneders undersøgelse i dag. Vægten sagde 6700 gram. Dvs. at hun har taget ca. 400 gram på, på 5 uger. Lige i underkanten. 

Vi blev enige om at hun skal have vælling, da barnet nægter grød  Jeg købte sutteflaske og suttehoveder der har samme form som hendes sut i dyre domme (vi har to andre slags flasker men dem vi hun ikke have) og en sød sød vælling som ikke er økologisk  (Jeg er ret sippet med at det skal det helst være.) Jeg vil bare gøre  alt for at få hende til at spise lidt så hun kan få lidt gods OG ikke mindst kunne være alene med sin far.

Hun vil OVERHOVEDET ikke have det. 

Jeg er træt i mit hoved!  Jeg er alene med ungerne og af frygt for at lyde som en ravnemor, så har jeg BRUG for at komme ud og være MIG, bare en gang om måneden! På fredag er jeg inviteret til X-factor show og om en måned VIL jeg i teateret og se en venindes stykke. Det KAN jeg jo bare ikke når det eneste barnet vil have, er babs 

Hendes storebror er slet ikke sådan, han blev passet første gang uden problemer da han var 4 måneder og har altid accepteret at få andet end bryst!

Åhhh piger, kom med nogle gode råd! Jeg er træt af at være madmaskine og hængetræ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

sne190810

Kigger lige med, da jeg har lidt a'lasamme problem ..

Anmeld

23. februar 2011

132319

Kigger lige med, da jeg har lidt a'lasamme problem ..

Åhh, synes du ikke det er hårdt? 

Jeg er nok en smule forvendt fordi Hjalte simpelthen bare var så nem. Han kunne sidde på armen af hvem som helst og nemt underholde sig selv i 20 min imens jeg fik tøj på og hængte vasketøj op.

Kamille er helt anderledes. Hun vil hænge HELE tiden. Om morgenen er hun et stort skrig og skrål i de 10 minutter det tager mig at hjælpe Hjalte i tøjet og få børstet tænder 

Åhh, hvis jeg dog bare kunne have fået dem i omvendt rækkefølge 

Anmeld

23. februar 2011

dorthemus

Hvad med at lade hende skrige...lidt

Arh ved sgu ikke...jeg har jo også en pige - godt nok på 9 måneder - som også mest elsker babs, og det har været en laaaang tur op ad bakke til tider og vi har holdt mange pauser undervejs. Men nu hvor der er 4 uger til vuggestuestart så har jeg skruet op for ammestoppet...ihvertfald om natten, første gang skreg barnet i tre (3!!!) timer i træk  Men det tog ikke mere end et par dage så var det overstået.

Jeg har gragvist skået ned på amningen i løbet af døgnet for at få hendes appetit på "rigtig" mad op...først røg amning efter formiddagslur, så amning efter eftermiddagslur. Nu ammer jeg før formiddagslur, om eftermiddagen og inden putning om aftenen....i den kommende måned ryger eftermiddagsamningen også.

Det er skide hårdt, og tro mig, jeg forstår din frustration

Anmeld

23. februar 2011

sne190810

MHK skriver:

Åhh, synes du ikke det er hårdt? 

Jeg er nok en smule forvendt fordi Hjalte simpelthen bare var så nem. Han kunne sidde på armen af hvem som helst og nemt underholde sig selv i 20 min imens jeg fik tøj på og hængte vasketøj op.

Kamille er helt anderledes. Hun vil hænge HELE tiden. Om morgenen er hun et stort skrig og skrål i de 10 minutter det tager mig at hjælpe Hjalte i tøjet og få børstet tænder 

Åhh, hvis jeg dog bare kunne have fået dem i omvendt rækkefølge 

Jo. Mest det med at det KUN er mor som at der dur.  

Nu er Sne jo 6måneder, og skulle tro hun ville være nogelunde igang med forskellige slags grød/mos, men hun er på ingen måde et mad-øre, og det er tit svært at få hende til at spise. (Medmindre det er mig, som sidder og giver hende det)

Jeg ammer hende, og hun har aldrig, som i ALDRIG, ville ta' hverken sut eller nogle former for sutteflaske. Har købt mig fattig i de to ting, men der er bare ingenting der passer den lille frøken.

Den dag idag, har jeg stadig ikke været ude i mere end ca. 3timer, siden jeg fødte, uden at have hende med ..  

Anmeld

23. februar 2011

132319

dorthemus skriver:

Hvad med at lade hende skrige...lidt

Arh ved sgu ikke...jeg har jo også en pige - godt nok på 9 måneder - som også mest elsker babs, og det har været en laaaang tur op ad bakke til tider og vi har holdt mange pauser undervejs. Men nu hvor der er 4 uger til vuggestuestart så har jeg skruet op for ammestoppet...ihvertfald om natten, første gang skreg barnet i tre (3!!!) timer i træk  Men det tog ikke mere end et par dage så var det overstået.

Jeg har gragvist skået ned på amningen i løbet af døgnet for at få hendes appetit på "rigtig" mad op...først røg amning efter formiddagslur, så amning efter eftermiddagslur. Nu ammer jeg før formiddagslur, om eftermiddagen og inden putning om aftenen....i den kommende måned ryger eftermiddagsamningen også.

Det er skide hårdt, og tro mig, jeg forstår din frustration

Uha, hun skriger... Ikke bare lidt men ret meget  Jeg bliver simpelthen nød til at lade hende ligge hvis Hjalte skal have hjælp til tøjet, ren ble (jep, det bruger han stadig ) eller hvis jeg skal lave aftensmad.

Hun kan ligge i 5 min, så går det løs. Jeg har både skrå og bumbostol og masser af legetøj. Fjernsynet er heller ikke et hit, som det var hos brormand i den alder.

Men ja, nu har K og jeg talt om at vi simpelthen må prøve at jeg går en tur de aftener han er her og så må han se om han kan få lidt vælling i hende.

Det er jo ikke kun fordi jeg skal/vil have fritid, det er jo lige så meget fordi hun skal tage på, det lille pjok 

Anmeld

23. februar 2011

dorthemus

MHK skriver:

Uha, hun skriger... Ikke bare lidt men ret meget  Jeg bliver simpelthen nød til at lade hende ligge hvis Hjalte skal have hjælp til tøjet, ren ble (jep, det bruger han stadig ) eller hvis jeg skal lave aftensmad.

Hun kan ligge i 5 min, så går det løs. Jeg har både skrå og bumbostol og masser af legetøj. Fjernsynet er heller ikke et hit, som det var hos brormand i den alder.

Men ja, nu har K og jeg talt om at vi simpelthen må prøve at jeg går en tur de aftener han er her og så må han se om han kan få lidt vælling i hende.

Det er jo ikke kun fordi jeg skal/vil have fritid, det er jo lige så meget fordi hun skal tage på, det lille pjok 

Synes det lyder som en god idé med at gå og så lade farmand klare lillepigen lidt uden du er i huset

Har du en bæresele/slynge?

Anmeld

23. februar 2011

132319

dorthemus skriver:

Synes det lyder som en god idé med at gå og så lade farmand klare lillepigen lidt uden du er i huset

Har du en bæresele/slynge?

Jeg har en bæresele men den er hun ikke særlig pjattet med 

Måske skulle jeg kigge mig om efter en slynge, er dog bare i tvivl om jeg og min 10 tommerfingre kan finde ud af at bruge den 

Psst... Forresten fik jeg farmand til at betale for puslebordet 

Anmeld

23. februar 2011

132319

sne190810 skriver:

Jo. Mest det med at det KUN er mor som at der dur.  

Nu er Sne jo 6måneder, og skulle tro hun ville være nogelunde igang med forskellige slags grød/mos, men hun er på ingen måde et mad-øre, og det er tit svært at få hende til at spise. (Medmindre det er mig, som sidder og giver hende det)

Jeg ammer hende, og hun har aldrig, som i ALDRIG, ville ta' hverken sut eller nogle former for sutteflaske. Har købt mig fattig i de to ting, men der er bare ingenting der passer den lille frøken.

Den dag idag, har jeg stadig ikke været ude i mere end ca. 3timer, siden jeg fødte, uden at have hende med ..  

Samme her 

Kamille vil heldigvis gerne have sut men flasken er bestemt ikke et hit. Jeg har endda prøvet at malke ud så hun får min mælk men dét dur heller ikke 

Åhhh, skal vi ikke bare håbe at vi så til gengæld får verdens nemmeste teenagere når den tid kommer?    

Anmeld

23. februar 2011

dorthemus

MHK skriver:

Jeg har en bæresele men den er hun ikke særlig pjattet med 

Måske skulle jeg kigge mig om efter en slynge, er dog bare i tvivl om jeg og min 10 tommerfingre kan finde ud af at bruge den 

Psst... Forresten fik jeg farmand til at betale for puslebordet 

Altså jeg har både en bæresele og en slynge....elsker manducaselen og bruger den rigtig meget. Sælger min slynge fordi jeg ikke bruger den nok...den er du velkommen til at prøve. Måske den er noget for dig  Du kan se den i en tråd under min profil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.