Igår var det en uge siden, jeg fødte vores lille Ida!
Vildt så hurtigt tiden går!
Hun er rigtig sød og nem - lige bortset fra de først 1½-2 døgn, hvor hun græd meget og bare ville ligge ved brystet konstant døgnet rundt, fordi hun var sulten. Hun havde højst sandsynligt brugt sin madpakke pga. de to uger, jeg gik over.
Jeg ammede minimum 1 gang i timen, så jeg blev suttet lidt i stykker - det er heldigvis næsten helet igen.
Hun blev jo født tirsdag aften, og torsdag morgen kørte min mand ned for at købe noget MME, så jeg lige kunne få lidt pause. Han varmede 50 ml., men hun drak kun 20 ml., mens jeg fik en hvidtøl kl. 10 om formiddagen!!!
Det var ikke den bedste øl, jeg har fået, skulle jeg hilse og sige
! Mens min mand gav hende flasken tudede jeg helt vildt, for jeg kunne slet ikke have, at hun skulle have andet, end mælk fra mig...
, men inderst inde vidste jeg jo godt, at hun trængte til det. Det var nok til, at hun sov et par timer, og mine bryster fik lidt ro. Mælken løb heldigvis til sidst på eftermiddagen, og hun fik kun MME den ene gang.
Nu kører det bare på skinner - der er overhovedet ingen rytme i noget som helst - lige bortset fra at det næsten er stensikkert, at hun skider hver gang, hun har spist, så vi får brugt nogle bleer!!!
Hun spiser, når hun har lyst og sover som regel 3 timer i træk men tidspunkterne er forskellige. Hun er heldigvis god til at sove om natten. I nat sov hun fra kl. 22 til kl. 3.30, før hun vågnede første gang. Hun faldt i søvn igen med det samme, vågnede igen kl. 6 - spiste og så sov vi ellers videre igen til kl. 9 - dejligt!!
De to store er rigtig glade for hende. Lea vil sidde med hende hele tiden, og Oliver synes bare, hun er SÅ sød!
Han ville jo have en lillebror, men det har han totalt taget i sig igen - han vil bare kramme hende og kysse hende hele tiden, så det er bare så dejligt!
Vi havde besøg af SP i mandags, hvor hun var 6 dage gammel. Vægten sagde 3900 gram, og hun vejede 3670 gram ved fødslen, så det er gået stærkt! I fredags, da vi var til hørescreening, vejede hun 3610 gram, så jeg kan næsten ikke forstå, det kan lade sig gøre at tage 290 gram på på 3 dage, men altså det er jo også en anden vægt - eller også er det bare ren fløde, hun får!!
Nå, men I skal da lige have lidt billedspam til sidst
/p>