hjælp til serviceloven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.005 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

pipsen

Hej, jeg har et barn, som har brug for støttepædagog, hvilket han også har. De vil (ifølge støttepædagog) vi har ikke direkte fået besked om dette skære i hans støttetimer - dette kan han simpelthen ikke klare og det er virkelig uforsvarligt. Er der nogen her med et indgående kendskab til serviceloven eller som kan anbefale en god advokat?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
pipsen skriver:

Hej, jeg har et barn, som har brug for støttepædagog, hvilket han også har. De vil (ifølge støttepædagog) vi har ikke direkte fået besked om dette skære i hans støttetimer - dette kan han simpelthen ikke klare og det er virkelig uforsvarligt. Er der nogen her med et indgående kendskab til serviceloven eller som kan anbefale en god advokat?

Hvis der er en reel grund til at støttpædagogen er knyttet til ham, så har han krav på det!

Du skal ansøge det igennem komunen og være meget detaljeret i din ansøgning. Og så gerne om hvor mange timer du ønsker. 

Hvis drengen har støtte nu, må den ikke fjernes medmindre at der er en faglig vudering af, at han bedre kan klare sig uden nu. Ligeledes skal du helst vedlægge faglige udtalelser når du ansøger.

Anmeld

23. maj 2011

pipsen

Tin skriver:

Hvis der er en reel grund til at støttpædagogen er knyttet til ham, så har han krav på det!

Du skal ansøge det igennem komunen og være meget detaljeret i din ansøgning. Og så gerne om hvor mange timer du ønsker. 

Hvis drengen har støtte nu, må den ikke fjernes medmindre at der er en faglig vudering af, at han bedre kan klare sig uden nu. Ligeledes skal du helst vedlægge faglige udtalelser når du ansøger.

tak for svar. Desværre er det sket. De har skåret hans støttetimer fra 25 til 15. Samtidig har de tilbudt en plads i en specialbørnehave, som vi har takket nej til. Vi har været igennem lange overvejelser omkring dette, men mener ikke, dette er det rigtige tilbud til vores dreng. Denne holdning bakkes op af en del af de pædagoger, som har med ham at gøre i det daglige. Men argumentet er nu, at siden vi har takket nej til dette, må vi klare os selv (de 15 støttetimer bliver vurderet igen til september). Vi ville meget gerne finde frem til, hvor i lovgivningen disse ting står, da vi ikke kan komme længere med alm. sund fornuft 

Anmeld

26. maj 2011

mortilflere

Prøv at snakke med dem her

Anmeld

26. maj 2011

mortilflere

26. juli 2011

Angelspot

pipsen skriver:

Har du fået den hjælp du skal bruge ang dit spørgsmål?

Anmeld

27. juli 2011

anna-jonas

Det er desværre det der sker lige i tiden, at forholdene for handicappede børn og deres forældre, forringes.

Men afhængig af hvad din søn fejler, er der jo interesseorganistioner, hvor man kan søge støtte og vejledning. Vi havde på et tidspunkt fat i dem her : http://www.dukh.dk/. De gav god og relevant rådgivning.

Anmeld

4. august 2011

SjeBets

vi var igennem noget ligne for nogle år siden med min datter, hun har haft støtte pæd hos sig i alle hendes børnehave år og også i skolen, 

og de ville jeg mener det var næsten halvere hendes støtte timer og jeg var helt fra den fordi jeg mente ikke det kunne være rigtigt, da hun havde/har brug for den støtte, nå men jeg snakkede med støtten om det og selvebørnehaven og de gik ind og argumenteret på mine vejne og fik fik gemmen ført at hun gik lidt timer ned, men ikke de 50% som var planlagt til start. 

Men i hendes første skole skar de overalt, alle støttetimer blev reduceret ved alle special børn, og der var intet at gøre  

jeg er spænt på hvad de siger i den her kommune vi nu er flyttet i, om hvor meget støtte de vil give hende .... 

det er dybt frustrende at skal kæmpe sådan for at sikre sig at ens barn får det nogenlunde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.