5 ugers undersøgelse overstået.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

481 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

Diana...

Så kom vi til 5 ugers undersøgelse på hendes 6 ugers dag  

Det gik så hurtigt at jeg ikke nået at spørge om noget som helst så snart han var færdig med hende sagde han så vi færdige godt så jamen hej hej. 

Så jeg må ringe til SP i morgen og snakke med hende om hendes vægt. 

vægt 3950 længde 56,5

Hun har tager 100 g på, på en uge og 700g siden fødslen. Hun blev beskrevet i bogen som en LILLE fin pige. 

Jeg er bare så mega hamrende bekymret for hun ikke får hvad hun skal GRRR hun er også begynd at vågne mere om natten og når hun ligger ved brystet begynder hun pludselig at skrige og flå i brystet. 

Vi skal til kiroprakter og øre/hals læge med hende i morgen så det bliver jo spændende. 

Hun er endelig begynd at være rigtig god til øjenkontakt men smil har vi ikke fået noget af endnu men det jo klart hvis hun bruger sine krafter på at have ond. 

KRAM Diana 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Marco2

Kan næsten forstå at det var sammetype besøg som vores. -hurtigt und og næsten endnu hurtigere ude 

Men kender SÅ godt din bekymring for det med vægten. Sådan var hele det første år med Emily og kan mærke det ligger i baghovedet igen nu.

Men tror du ikke det hele er som det skal være på nær hendes ryg? Smilla har også "kun" taget 700 gr på siden fødslen.

Men hvordan er hun når hun er vågen? Frisk nok eller dvask?

AG

Anmeld

23. februar 2011

AnneBJ

Åh hvor er det synd du skal bekymre dig sådan! Håber du får fat i sundhedsplejersken imorgen!

Anmeld

23. februar 2011

Diana...

Marco2 skriver:

Kan næsten forstå at det var sammetype besøg som vores. -hurtigt und og næsten endnu hurtigere ude 

Men kender SÅ godt din bekymring for det med vægten. Sådan var hele det første år med Emily og kan mærke det ligger i baghovedet igen nu.

Men tror du ikke det hele er som det skal være på nær hendes ryg? Smilla har også "kun" taget 700 gr på siden fødslen.

Men hvordan er hun når hun er vågen? Frisk nok eller dvask?

AG

Ja jeg tænkte også da jeg kom ud at det måtte være din læges bror 

Jamen hun er så ked af det når hun er vågen men det kan jo lige så godt være ryggen Ihh jeg synes det er så svært  Idag har dog været ekstremt slemt hun har virkelig været ulykkelig idag og lige pludselig begynder hun og skrige helt vild også når hun ligge ved brystet. 

Jeg har sådan lyst til at prøve at give hende lidt mme og se om det ville ændre lidt 

Anmeld

23. februar 2011

Marco2

Diana... skriver:

Ja jeg tænkte også da jeg kom ud at det måtte være din læges bror 

Jamen hun er så ked af det når hun er vågen men det kan jo lige så godt være ryggen Ihh jeg synes det er så svært  Idag har dog været ekstremt slemt hun har virkelig været ulykkelig idag og lige pludselig begynder hun og skrige helt vild også når hun ligge ved brystet. 

Jeg har sådan lyst til at prøve at give hende lidt mme og se om det ville ændre lidt 

Årh det er da så synd for hende at hun skal ha' de problemer. Og stakkels dig, for kan forestille mig hvor fortvivlet og stresset det må være at have en pige der er så ked. Håber snart det går i orden.

Tror sgu også jeg havde forsøgt mig med mme'en for at se hvordan det "virker". Men var det ikke Karina der fandt ud af at hun ingen mælk havde? Men du havde meget mælk med Lucas, ikke? Så mon ikke også du har det denne gang?

Kan godt forstå du vil ha' fat i SP'en så der forhåbentligt kan komme en løsning/svar så hun ikke skal være så ked.

AG

Anmeld

24. februar 2011

Diana...

Marco2 skriver:

Årh det er da så synd for hende at hun skal ha' de problemer. Og stakkels dig, for kan forestille mig hvor fortvivlet og stresset det må være at have en pige der er så ked. Håber snart det går i orden.

Tror sgu også jeg havde forsøgt mig med mme'en for at se hvordan det "virker". Men var det ikke Karina der fandt ud af at hun ingen mælk havde? Men du havde meget mælk med Lucas, ikke? Så mon ikke også du har det denne gang?

Kan godt forstå du vil ha' fat i SP'en så der forhåbentligt kan komme en løsning/svar så hun ikke skal være så ked.

AG

Jo jeg havde rigtig meget mælk med Lucas jeg kunne amme hele byens børn hvis det skulle være. Jeg prøvet at amme ud igår efter hun havde spist LIDT ved brystet og jeg kunne ikke få så meget som en dråbe ud  så jeg har ikke meget i det ene bryst. 

Hvordan gjorde du med din store datter? gik du over til mme? jeg ved ikke om jeg synes det er bekymringerne vær. 

Anmeld

24. februar 2011

Marco2

Nej jeg forsøgte mig ikke med mme.

Jeg havde mælk nok... men hun tog bare ikke ret meget på. Så hver gang lå hun altid på en af de nederste kurver på trods af at hun havde vejet 3600 ved fødslen.

Ved læge mm blev der skabt lidt, hvad skal jeg kalde det … "panikstemning" omkring det og jeg blev jo nervøs. Indtil min SP på sidste besøg tror jeg det var sagde til mig at jeg skulle kigge på min datter og se at jeg havde en glad og dejlig pige som trivedes, og som var langt fremme i udviklingen. At der var nogen børn der skulle ligge lavt på kurverne for at der var noget der hed et gennemsnit, for der var mange børn der var store. SÅ faldt der en sten fra mit hjerte.

Men igennem hele hendes opvækst - indtil nu - har vi skullet putte ekstra fedtstof i alt hendes mad, haft sødmælk til hende mm for at hun ku' få noget energi. Det gør vi ikke mere nu hun er så gammel, men tror det stod på til hun var 1 1/2.

For det vægt"sjov" er jo det der "måler" deres trivsel, så længe de ikke kan kommunikere og så er det bare urovækkende når man har et barn der ikke tager så meget på. Og i dit tilfælde er det jo så "værre" når hun så også græder meget. For er det fordi hun er sulten eller er det fordi hun har ondt ...

Men øv at du ikke har så meget mælk. Kan det være en ide at få produktionen op ved hjælp af udmalkning? Ei, ved det ikke. SYnes du skal høre din SP og lytte til din mavefornemmelse for hvad du skal gøre. De er jo ikke ufejlbarlige de SP'er 

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.