Sveskemos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.987 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

NoName

Hej tøsepiger

Min mor og jeg sad og snakkede forleden om overgangen til fast føde.

Hos nogle børn går maven totalt i stå og skal have hjælp af lactulose og andet mens andre kan klare det med svesker. Der står på lactuloseflasken at den er vanedannende dvs at den kan virke så børnene ikke kan skide (undskyld ordvalget) uden hjælpen fra lactulosen.

Vi snakkede så om om sveskemosen har samme "bivirkning" hvis man kan sige det sådan.

Der var ingen af os der havde et konkret svar på det, alle ved jo at svesker i mange tilfælde virker på træg mave, men kan det også være vanedannende?????

ved i det piger???

NoName

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

malunte

Så vidt jeg ved, er det også vanedannende med sveskemos. En fra min mødregruppe brugte sveskemos dagligt, og hendes søn blev afhængig af det, og på et tidspunkt holdt det op med at virke. Hun har snakket med sundhedsplejersken om det, og hun anbefalede, at man max bruger sveskemos 3 gange om ugen - det er fint til at få gang i maven med, men skal ikke bruges dagligt.

Anmeld

23. februar 2011

NoName

malunte skriver:

Så vidt jeg ved, er det også vanedannende med sveskemos. En fra min mødregruppe brugte sveskemos dagligt, og hendes søn blev afhængig af det, og på et tidspunkt holdt det op med at virke. Hun har snakket med sundhedsplejersken om det, og hun anbefalede, at man max bruger sveskemos 3 gange om ugen - det er fint til at få gang i maven med, men skal ikke bruges dagligt.

Hmm ja så er der jo noget om det...

mange tak for svaret

Anmeld

23. februar 2011

Alberts/

albert får 1 tsk svesker hver morgen i sin morgen grrød, han elsker smagen og har aldrig haft hård mave. og så er det ikk vanedannende(;

kan varmt anbefales istedet for det andet stas det er jeg bestemt ikk tilhænger af(:

Anmeld

23. februar 2011

NoName

Alberts/ skriver:

albert får 1 tsk svesker hver morgen i sin morgen grrød, han elsker smagen og har aldrig haft hård mave. og så er det ikk vanedannende(;

kan varmt anbefales istedet for det andet stas det er jeg bestemt ikk tilhænger af(:

hmmm nu er jeg forvirret....

men ok alle børn er jo forskellige og reagerer måske heller ikke ens på svesker?????

Anmeld

23. februar 2011

Alberts/

noname skriver:

hmmm nu er jeg forvirret....

men ok alle børn er jo forskellige og reagerer måske heller ikke ens på svesker?????

jeg har fået at vide de ik´ke er vanedannende(; da sveskerne bruger sin egne væske til at hjælpe tarmene og lactulose trækker væste ud af tarmene der er vist der forskellen er.

men skal ikk gøre mig klog på det ved bare det fungere her også når han har haft pauser med det(;

Anmeld

23. februar 2011

NoName

Alberts/ skriver:

jeg har fået at vide de ik´ke er vanedannende(; da sveskerne bruger sin egne væske til at hjælpe tarmene og lactulose trækker væste ud af tarmene der er vist der forskellen er.

men skal ikk gøre mig klog på det ved bare det fungere her også når han har haft pauser med det(;

ok mange tak...

Anmeld

28. februar 2011

sne190810

Hvornår må de begynde at få svesker egentlig?

Anmeld

28. februar 2011

NoName

De glas man kan købe står der fra 4 mdr. så vil gå ud fra det er deromkring i små mængder

Anmeld

28. februar 2011

DLM

jeg har givet sveskemos hvis han har haft hårdmave det har hjulpet hver gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.