Spørgsmål, spørgsmål og atter spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.095 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

Silas&Mille

Jeg er så småt begyndt at planlægge barnedåb.
Jeg vil selv bage nogle kager til festen og de skal selvfølgelig pyntes med MMF og sådan noget

Der er dog nogle spørgsmål der er dukket op, som jeg håber de kloge kagekoner herinde kan svare på

1) Varmefordeler. Hvordan bruger man sådan en?

2) Bagering, fx den fra 'Din kage' som kan indstille til forskellige størrelser. Der er jo ikke nogen bund i. Sætter man den bare på en bageplade eller hvordan?

3) Jeg har kigget lidt på denne hjemmeside:  http://deleukstetaartenshop.nl/ og kan se at de sælger farvet marcipan. Er der nogen der har nogen erfaringer med deres farvede marcipan?
Synes nemlig det er ret smart så man ikke selv skal stå og fedte med farvningen

4) Hvor kan man købe en vugge udstikker? Synes jeg har kigget på mange hjemmesider, men kan ikke finde sådan en nogen steder.

5) Er der nogen der har nogle gode opskrifter på en chokoladekage og en lys kage, til at lave bunde af? Opskriften må meget gerne passe til en rundform af ca 20 cm i diameter og skal kunne deles i tre bunde.

Håber der er nogen der kan hjælpe  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Silas&Mille

Slet ingen der kan hjælpe

Anmeld

23. februar 2011

Snefnug1984

MoriSverige skriver:

Slet ingen der kan hjælpe

jo da..

Varmefordeleren sættes i bunden af formen inden du hælder dejen i. Du kan med fordel sætte 2 i så de virker bedre.

Jeg har ingen erfaring med indfarvet marcipan, men kan da kun tro, at det er fint

Mht. bagering, så plejer jeg at sætte bagepapiret udenom ringen og sætter den fast med clips. Rundt om ringen lægger jeg så nogle ruller sølvpapir, så så lidt dej som muligt ryger ud..

Anmeld

23. februar 2011

Snefnug1984

Vuggeudstikker kender jeg intet til, men mon ik der findes en skabelon på nettet?

Mht. en opskrift, så findes der en god opskrift herinde på chokoladekage.. kan bare ik lige huske hvor den er Men kig i opskrifttråden..

Anmeld

23. februar 2011

Silas&Mille

Super tusind tak

Ved jeg har set sådan en vugge udstikker et sted, men kan bare ikke huske hvor 

Anmeld

24. februar 2011

Silas&Mille

Nogen der kan hjælpe med hvor man kan købe en vugge udstikker ?

Og er der nogen der har prøver det farvede marcipan fra  http://deleukstetaartenshop.nl/ ?

Anmeld

24. februar 2011

Silas&Mille

Eventuelt en eller anden der har en ekstra vugge udstikker de vil sælge?

Ja jeg er lettere desperat 

Anmeld

24. februar 2011

Silas&Mille

24. februar 2011

XXSS

ER der noget du måske kan bruge herfra?

http://www.kagebutikken.dk/group.asp?group=263

Har selv prøvet at indfarve marcipan og jeg synes ikke, at det er så godt som fondant. det bliver hurtigt meget klistret og farven optages ikke lige så godt (det synes jeg ikke, men hvem ved om jeg gør det rigtigt)

Anmeld

24. februar 2011

XXSS

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.