Trilles i søvn 7 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.119 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

magnus2011

Kære Alle

Jeg har en dreng på 7 mdr. Han er en sensitiv dreng som gør at han har svært ved at finde ro når han skal sove og han kræver lidt mere end normalt. Han startede med 3 måneders kolik hvor han skulle vugges i søvn. Da de tre måneder var gået fandt vi så ud af med hjælp fra sundhedsplejerske og fys at han er en sensitiv dreng.

Han skal stadig trilles i søvn i barnevognen og det tager fra 5 min - 15 min at få ham til at sove. Når han så endelig er faldet hen, så vågner han igen efter 30 min. og det er ikke altid jeg så han få ham til at sove igen. Han plejer max at sove 2 timer om dagen og det er 4 små lure.

Jeg har en dreng som i forvejen har svært ved at skulle vende til at skulle i dagpleje pga. det sensitive. Jeg har det allerede nu dårligt hvis han samtidig skal vænne sig til at sove stående ved dagplejen, hvilket han jo skal. Ville gerne få ham til det inden han skulle i dagpleje.

Er der nogen der har nogen gode råd? Nogen der har oplevet det samme med at skulle trille og hvad har I gjort?

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Frederikke - min den mindste, som er 7½ måned nu, skulle også trilles eller vugges i søvn de første 3 mdr.

Det blev jeg træt af - præcis som dig! Så jeg besluttede mig for at "tage kampen op". Hun SKULLE lære at falde i søvn af sig selv

Det jeg gjorde var, at putte hende i barnevognen, og fortælle hende at nu skulle hun sove - og derefter gik jeg ind. Når hun så brokkede sig, så gik jeg ud og vippede barnevognen ligeså stille - hvis ikke det hjalp, så tog jeg lige min hånd ned for at ae hende lidt på kinden og efterfølgende ind igen. Sådan fortsatte det 2 dage - og på 3. dagen skulle jeg hverken vugge, ae eller andre ting Det kan godt være at du skal rende derude KONSTANT, men det er altså det hele værd i den sidste ende...

Anmeld

23. februar 2011

magnus2011

Tak for dit svar

jeg har prøvet at bare stå derude. Problemet er bare at han ikke bare brokker sig. Han bryder i stor gråd stort set med det samme, hvis vognen ikke triller også selvom jeg står derude. Han græder så meget, at jeg slet ikke kan trøste ham, selvom at jeg snakker beroligende til ham, så bliver han bare ved med at græde og græde.

Er glad for at det gik super for dig og ville ønske det også gjorde det her.

Anmeld

23. februar 2011

magnus2011

Tak for dit svar

jeg har prøvet at bare stå derude. Problemet er bare at han ikke bare brokker sig. Han bryder i stor gråd stort set med det samme, hvis vognen ikke triller også selvom jeg står derude. Han græder så meget, at jeg slet ikke kan trøste ham, selvom at jeg snakker beroligende til ham, så bliver han bare ved med at græde og græde.

Anmeld

23. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

magnus2011 skriver:

Tak for dit svar

Det lyder da lidt underligt... Du er sikker på han ikke har ondt nogle steder?

Tænker mere hvis hans gråd er sådan rigtig hjerteskærende.... og du slet ikke kan trøste ham på hverken den ene eller anden måde.

Anmeld

23. februar 2011

magnus2011

Han har bøvlet meget med mavev og er blevet undersøgt, men det er blevet meget bedre.

De "eksperter" vi har til at komme og se på ham, siger at de sensitive børn har svært ved at finde ro og har meget kraftige signaler.

Men det gør bare så ondt på en og er virkelig hårdt.

Det er også hårdt når han så endelig falder i søvn, at så tager han kun 30 min også kan jeg sjældent få ham til at sove mere.

Anmeld

23. februar 2011

jannebjerre

Hejsa

Jeg vil sige at self brokker han siger - han er jo vant til mor triller ham i søvn, ligesom han self også ved at hvis han græder, så kommer mor og triller mig igen. Du får aldrig drengen til at sove længere tid eller falde i søvn selv, hvis du giver op på forhånd...

Du skal virkelig mene det helt inde i hjertet, når du "tager kampen" med ham, så han kan mærke at mor mener det her, det vil gøre tingene en del lettere for dig...

Da jeg skulle have Felix til det. lagde jeg ham første gang han viste træthedstegn (her klør han sig i øjet) og så lagde jeg ham ned gav ham sutten og sagde: Du skal sove nu...

Og han brokkede sig og græd...men børn må gerne græde, selvom nogen er dybt uenige Første gang lod jeg ham græde i 3min (guuuud det var hårdt) - men det var så han fandt ud af, at jeg ikke kom rendende hver gang han sagde en lyd. Efter de 3 min gik jeg ind og gav ham sutten, strøg ham over håret og sagde, nu skal du sove.

Sådan blev jeg ved i 1 time!!!!!! Men efter 4 dage med det fandt han ud af, at det var mig der bestemte og det var sådan det skulle være...

Nu sover Felix fra 18.15 - 7.15 og en lur om dagen fra 11-14

Skriv endelig hvis jeg har formuleret mig dårligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.