lærkes_mor skriver:
Er igang med en iis (individ institution og samfund) eksamens opgave på 4 semester.
Min emne brgrundelse er :
De senester år har der været en markant stigning i antallet af børn der diagnostiseres med ADHD. Jeg tænker at dette stiller store krav til familien, institutionen og samfundet, så disse børn får den bedst mulige støtte til et liv i trivsel og udvikling. Jeg vil bl.a. undersøge nærmere:
-skyldes denne markante stigning samfundsændringer og/eller bedre diagnostiserings muligheder?
-hvad betyder diagnostiseringen for individet og familien?
-undersøge begrebet normaliteter og afvigelser i forhold til ADHD
-hvad siger serviceloven ift. støttemuligheder
-hvilke krav stiller det den pæd. praksis at inkludere børn med ADHD?
Problemformulering:
Hvilken betydning har samspillet mellem individ, institution og samfund for børn med ADHD
Er emnebrundelsen okay?
og hvad med problemformuleringen??? Eller er den for bred????????
PUHA synes det er svært, osær fordi samfundet som sådan ikke siger mig så meget og jeg ved ikke så meget om det.....
Håber der er nogen der kan hjælpe eller komme med idéer til ændringe
Kram fra Sara
Hejsa 
Jeg har lige lavet IIS eksamens opgave i januar og hvor var det da skønt at blive færdig med den, det var den jeg mest frygtede af dem alle! Men det gik godt, meget bedre end forventet.
Og hvor er det dog et fantastisk emne du har valgt at skrive om,det er lige noget jeg brænder for. Derfor er jeg også nødt til at kommenterer lidt på det 
Først og fremmest skal du jo kunne begrunde din påstand om at der er sket en markant stigning i diagnostiseringen..., med mindre det er noget du selv mener. Men så skal sætningen omformuleres til evt: Jeg har en forestilling om at der er sket en markant stigning i diagnostiseringen osv osv og det vil du så undersøge, bla bla...
Umiddelbart er det en interessant problemformulering, jeg vil bare mene at den er rigtig bred og at du på et senere tidspunkt kan tilføje nogle underpunkter når du er kommet længere ind i stoffet.
Du skriver også at du ikke er så meget inde i samfundet, men i mine øjne er det noget af det der er mest af i problemformuleringen. Evt: hvad gør samfundet for at optimere forholdene for børn med ADHD, lige nøjagtig det punkt du har i fht Serviceloven er også vigtigt! Så er der samfundets holdning til specialundervisning og støttepædagoger. Der må også findes statistikker over hvor meget der bliver gjort af forskellige tiltag, kig feks på sl.dk, der er vanvittig meget stof at hente i de blade man får tilsendt hvis man er medlem af PLS.
Nå, men håber du kan bruge lidt, jeg hjælper gerne hvis du mener det kan bruges
Held og lykke!