ønkonomi + projekt baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.666 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Bolette19

Hej.

Jeg er 19 år med kæreste på 24år. vi prøver at blive gravide, og håber på lykken snart daler ned over os.

jeg er lige nu på kontanthjælp, men med en kun loved plads på uddannelse til maj. vil høre om der er andre der står eller har stået i sammen båd eller om nogen ved noget om støtte og hvad man kan få hjælp til..

Kærlig hilsen Mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

afrobabies

Bolette19 skriver:

Hej.

Jeg er 19 år med kæreste på 24år. vi prøver at blive gravide, og håber på lykken snart daler ned over os.

jeg er lige nu på kontanthjælp, men med en kun loved plads på uddannelse til maj. vil høre om der er andre der står eller har stået i sammen båd eller om nogen ved noget om støtte og hvad man kan få hjælp til..

Kærlig hilsen Mig

Altså jeg startede på sosu skolen som alenemor til et barn, og jeg fik ikke mere i elevløn, selvom jeg stod alene med et barn... Jeg mener heller ikke at su tager hensyn til at man har barn

Anmeld

22. februar 2011

Christine

Bolette19 skriver:

Hej.

Kærlig hilsen Mig

Det kommer an på hvilken slags uddannelse det er. Samt evt. hvad din samboende kæreste laver. Men generelt er der ikke meget hjælp at hente for studerende med børn, jeg får 4.000 om måneden og jeg har nr. 2 på vej så det er liiiiiiidt stramt

Anmeld

22. februar 2011

MetteDN

Jeg var igang med uddannelse på sosu da jeg blev gravid og fik afvide at jeg kunne få forsørger tillæg så snart jeg havde født..

Jeg blev så desværre sygemeldt allerede da jeg var i uge 10, så nu er jeg på kontanthjælp..

Anmeld

22. februar 2011

Bolette19

Jeg har nemlig en veninde der også går i min aktivering og hun er hjemmeboende og for 13.000 udbetalt pr. måned, hun er i 7 måned.. så jeg tænker bare jeg vil vente med at gå på uddannelse, for det er også sosu ?

Anmeld

22. februar 2011

SimoneMalou

Christine skriver:

Det kommer an på hvilken slags uddannelse det er. Samt evt. hvad din samboende kæreste laver. Men generelt er der ikke meget hjælp at hente for studerende med børn, jeg får 4.000 om måneden og jeg har nr. 2 på vej så det er liiiiiiidt stramt

har du 4000kr til dig selv om måneden eller?

Anmeld

22. februar 2011

Sofia

Tænker du i forhold til barsel på SU eller?? I så fald får du 12 ekstra SU klip. Når de er brugt kan du få et forsørger tillæg på ca. 2000 før skat, hvis din samlever også er på SU.

Anmeld

22. februar 2011

Sofia

Christine skriver:

SU satsen er jo højere? Mener den er mindst 5300... Synes du skal ringe og høre om der er ikke er sket en fejl!

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

Der er jo forskel på elevløn og på Su... ?

Anmeld

22. februar 2011

NZ

Bolette19 skriver:

Hej.

Kærlig hilsen Mig

Hej Bolette!

Først og fremmest tillykke! Det glæder mig at høre!

Jeg er på SU og det fungerer således:

Når du er gravid får du alm. SU.

2 måneder før termin kan du vælge at påbegynde barsel. Det kan fungere på 3 måder:

1. Du kan tage fri i 12 måneder og få alm. SU-takst (dog højeste beløb)

2. Du kan tage fri i 6 måneder og få dobbelt SU (ca. 10000 måned)

3. (kun videregående) Du kan fortsætte uddannelsen uden at tage barsel og få dobbelt SU i 12 måneder (miksklip).

Herefter kan du få det der hedder forsøgertillæg hvis din kæreste også er på SU, det er ca. 2000.

Hvis han er i uddannelse gælder de samme regler for ham bortset fra at han kun har det halve (altså 6 måneder enkelt eller 3 måneder dobbelt)

MVH . Nadia. Og som sagt kan du altid skrive til mig hvis du har spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.