Kan en kønssygdom have betydning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Anonym trådstarter

Nu spørger jeg måske lidt dumt. Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig.

Jeg har en mistanke om at jeg måske har fået en kønssygdom. Det klør og jeg aner nogle hvide knopper. Har en mistanke om at det er kønsvorter. Men tror også at jeg har fået svamp. Det skal jeg selvfølgelig have tjekket hos lægen.

Jeg forstår bare ikke hvis jeg har fået en kønssygdom, for min kæreste er den eneste jeg har været sammen med uden beskyttelse. Og det samme siger han. Kan man have fået det på andre måder?

Kan en kønssygdom eller svamp have betydning for en graviditet? Altså at det måske gør at man ikke kan blive gravid mens man har det? Eller hvis man får midicin, at det så ikke er godt hvis man er gravid? Er ikke gravid men prøver med køresten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Chewy

Anonym skriver:

Jeg har en mistanke om at jeg måske har fået en kønssygdom. Det klør og jeg aner nogle hvide knopper. Har en mistanke om at det er kønsvorter. Men tror også at jeg har fået svamp. Det skal jeg selvfølgelig have tjekket hos lægen.

Jeg forstår bare ikke hvis jeg har fået en kønssygdom, for min kæreste er den eneste jeg har været sammen med uden beskyttelse. Og det samme siger han. Kan man have fået det på andre måder?

Kan en kønssygdom eller svamp have betydning for en graviditet? Altså at det måske gør at man ikke kan blive gravid mens man har det? Eller hvis man får midicin, at det så ikke er godt hvis man er gravid? Er ikke gravid men prøver med køresten.

Altså, jeg synes jeg har hørt, at man kan få kønsvorter af andre veje end sex. Faktisk så simpelt som ved at bruge samme håndklæde osv. Men skybd dig til læge og få det tjekket

Mht. om det påvirker din fertilitet, så ved jeg det faktisk ikke. Umiddelbart tror jeg det ikke - tror ikke det er så voldsomt som f.eks. klamydia der kan have en steriliserende effekt.

Anmeld

22. februar 2011

kiwilouise

Anonym skriver:

uhh det er bare ikke sjovt  har selv haft kønsvorter og man slipper aldrig af med det igen... lægen fortalte mig at det altid vil komme igen på et eller andet tidspunkt

du kan sagtens blive gravid alligevel... jeg er da 4 måneder henne nu

Anmeld

22. februar 2011

Melbek

jeg mener du kan have kønsvorte-sygdommen i laaaang tid (flere år) før den bryder ud.. Så det kan være noget du har båret rundt på i lang tid og først "sætter sinde spor" nu...

Mht. svamp, så er det meget normalt at kvinder kan have svamp og det behandles meget nemt. Dog ved jeg ikke om medicinen for det, er godt at tage under en graviditet.

Men som du selv siger - afsted til lægen med dig!

Anmeld

22. februar 2011

Happiness

Jeg har selv haft kønsvorter, og ja de er nogle satans nogen...  Jeg var temmelig plaget af dem, da jeg ikke opdagede dem før det var ret slemt, og de var op i skeden også . Så jeg kom i fuld narkose og fik dem fjernet med laser noget... Meget ubehageligt! Så afsted med dig, det er bedre at opdage i god tid og komme i behandling!

Jeg fik afvide at hvis de får lov til at "kravle" langt nok op, så kan man få svært ved at blive gravid, men ikke hvis de kun sidder yderligt. Så igen afsted med dig. For hvis man får dem fjernet i god tid er der ingen risici der. Andet end du kan få dem igen og igen og ogen...... Fordi det sidder i blodet

Har 7-9-13, ikke haft dem siden dengang. Men lægen sagde at de altid kan komme i udbrud igen

Ved ik om man kan få dem via andre veje end sex. Men mænd kan have dem på pungen, som så kan smitte dig ved numsen.... Og det kan jo ske med kondom på!

Husk at kæresten også skal tjekkes, da det er smitsom som bare h........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.