Så blev det endeligt færdigt!!...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

304 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

Maria-s

Ja så blev mit tæppe til Noah ENDELIG færdigt!... (Eller der mangler lige at komme hans eksakte fødselsdato på, men det kan jeg jo ligesom ikke gøre før jeg VED hvad dag han vælger! )Det blev et noget større projekt end først lige tænkt, men det er typisk mig Først blev den quiltet side liiidt mere detaljeret end først tænkt. Derefter udvilkede den anden side af tæppet sig fra at skulle være ensfarvet til at blive til en form for "aktivitetstæppe" med en masse farvestrålende dyr og ja så hans navn og dato mv. Ja og så måler det 150 cm x 150 cm. Det var egentlig meningen det skulle være noget a la halv størrelse

Men én ting kan jeg sige: jeg gør det aaaaaldrig igen!... Hold da op det har taget lang tid og kostede blod, sved og tåre! Også en masse gode, kærlige tanker imens det er blevet til jojo. Men får Noah en lillesøster eller lillebror på et tidspunkt, får h*n altså IKKE et lignende tæppe!

Men her er det! (for det skal da også lige vises frem, når jeg nu har brugt evigheder på det! Beklager de er lidt mørke, men jeg gad ikke lige vente til i morgen til dagslys og vi har ikke lige det bedste lys i stuen)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Mka

Super super sejt  Rigtig flot lavet, kan du godt være stolt af

Anmeld

21. februar 2011

Sofia

Det er virkelig MEGA flot! Kan godt fornemme på dig det har været et kæmpe arbejde og det ser det virkelig også ud til at have været, men hold da op, du kan virkelig været stolt, det er bare så flot og jeg tror I bliver vildt glade for det! Ville ønske jeg kunne lave sådan noget.

Anmeld

22. februar 2011

piadas

Hold da op, hvor er det bare vildt flot!

Jeg kunne godt forestille mig, at det har taget RIIIMELIG lang tid at lave! Men når først Noah ligger på tæppet er jeg sikker på, at du bliver rigtig glad for, at du lavede det.

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

Det er bare flot Maria!! Er det hele syet på maskine?

Jeg er igang med et håndsyet tæppe, men har besluttet at quiltningen kommer til at ske på maskine - så måske får jeg brug for lidt handicaphjælp...

Anmeld

22. februar 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Det er bare flot Maria!! Er det hele syet på maskine?

Jeg er igang med et håndsyet tæppe, men har besluttet at quiltningen kommer til at ske på maskine - så måske får jeg brug for lidt handicaphjælp...

Yes alt er syet på maskine, andet har jeg ikke tålmodighed til!

Du spørger bare, så skal jeg gøre hvad jeg kan for at hjælpe

Anmeld

22. februar 2011

Maria-s

Tak piger, for jeres søde, søde kommentarer

Ja jeg glæder mig også til at se ham ligge på tæppet! (Noaaahhh din Moar kalder på dig!! Kom uuuddd!!)

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Yes alt er syet på maskine, andet har jeg ikke tålmodighed til!

Du spørger bare, så skal jeg gøre hvad jeg kan for at hjælpe

Det har jeg heller ikke har jeg konstateret.... Så jeg lader mig selv slippe når forsiden er færdig her inden så længe og tager resten på maskine!

Har du brugt almindelig bomuldssytråd og almindelig nål i maskinen til quiltning? Og hvad har du i af fyld?

Anmeld

22. februar 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Det har jeg heller ikke har jeg konstateret.... Så jeg lader mig selv slippe når forsiden er færdig her inden så længe og tager resten på maskine!

Har du brugt almindelig bomuldssytråd og almindelig nål i maskinen til quiltning? Og hvad har du i af fyld?

Yes alm. sytråd og en jersynål str.80. (men jeg har altså også "snydt" lidt. Jeg har syet stoffet sammen som et seperat lag, lagt det oven på vattet og så kun syet alle lagene sammen i siden + punktsyet det tilfældige steder på selve fladen for at holde det på plads). ´Der er nok andre der ville have gjort det anderledes, men jeg synes det er en fin måde at gøre det på¨og nemmere at håndtere. Især med alle de applikationer jeg har på det

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Yes alm. sytråd og en jersynål str.80. (men jeg har altså også "snydt" lidt. Jeg har syet stoffet sammen som et seperat lag, lagt det oven på vattet og så kun syet alle lagene sammen i siden + punktsyet det tilfældige steder på selve fladen for at holde det på plads). ´Der er nok andre der ville have gjort det anderledes, men jeg synes det er en fin måde at gøre det på¨og nemmere at håndtere. Især med alle de applikationer jeg har på det

Ja det lyder som den smarteste måde. Mit forsidetæppe er syet af 5 x 5 cm lapper, så jeg havde faktisk regnet med bare at køre symaskinen gennem alle de syninger... Så er der system i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.