Eksperthjælp: Svar til påske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
1 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

Trine Hostrup Dahl

"Svar til påske"

Kære Trine.
Jeg havde igår gæster, hvoraf min datter legede med drengen på 5 år.
Kunne hører der var stille, og lurede selvfølgelig derind. Men intet at 'se', 3 min efter vil jeg kigge ogen og så de lå under sengen, han havde trukket bukserne af min datter og lagde med hovedet og munden ved min datters underliv. Jeg har aldrig i mit liv været med til noget så ubehageligt, min lille pige.
Det skal lige siges at jeg før selv har været ude for 'overgreb' af min moders eksmand.
Jeg er brudt fuldstændig sammen over det, satte mig straks i hendes sted og følte hun i en alder af 3 år oplevede de følelser jeg havde dengang
Jeg ved jo udemærket godt at deres tanker ikke kører som mine..

Men hvad pokker stiller jeg op? Skal jeg snakke med min datter - den LILLE pige
Er det bare mig der skal få bearbejdet min fortid for alvor..
(Jeg havde besvær med at sende hende i bh  i dag, frygten om at noget skulle ske, men kan jo på ingen måder holde hende i snor resten af livet - og vil det heller ikke)

Mange hilser fra en dybt såret og frustreret mor

Trines svar

Kære Påske

Jeg kan godt forstå du bliver ulykkelig. Og naturligvis reagerer du også en ekstra gang, når du har de erfaringer du har! Jeg tænker at det er meget vigtigt, hvorledes du fortæller din datter at hun ikke må tage sit tøj af og ikke må lade andre røre ved sin tissekone. Hun må ikke blive bange og skamfuld for hun har ikke gjort noget galt. Fortæl hende at hendes tissekone er hendes egen og den må andre ikke pille ved. Du er hendes mor og du skal selvfølgelig hjælpe hende med at vaske sig og blive ren, og at det som drengen X gjorde vil du ikke have.

Talte du med drengens forældre? Jeg mener, at du bør fortælle dem, at de også skal have ne snak med deres dreng om at vi ikke tager tøjet af andre og ikke pillr ved andre eller lader andre pille ved os. Det skal alt sammen foregå stille og roligt, og du må ikke lade din angst mm komme over i din datter.

Jeg er dog sikker på at det er en uskyldig leg  - det der også er med til at gøre det voldsomt er, at han er 5 år -og derfor skal vide at det han gjorde ikke er OK. Det må de heller ikke i børnehaven. Jeg kan godt forstå du er ked af det og bange. Håber dog mit svar har hjulpet lidt. Mange knus Trine

Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.

Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Maja88

ej puha hvor er det chokerende at læse......

ej er sdan helt ja... hvordan reagede hun på drengen og hvad sagde dennes forældre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.