"Gravid med "muggen" chef"
Hej Trine.
Jeg står i en lidt vanskeligt situation og har brug for råd. Det er sådan at jeg i start. december sygemeldte mig fra arbejdet da jeg var alt for stresset. I mellemtiden finder jeg ud af jeg er gravid og beslutter at gå tilbage til arbejde her i feb. Nu er det sådan at jeg føler min chef er lidt muggen over at jeg er kommet tilbage og er bange for at fortælle at jeg er gravid. Jeg tænker lidt at jeg vil fortælle dem det om et par måneder måske to måneder også sige at jeg ikke har vidst det. andre gange siger jeg at jeg bar skal sige det nu. jeg er lidt i tvivl håber du kan hjælpe mig her. Hilsen den fortvivlede
Trines svar
Naturligvis skal du fortælle din hef at du er blevet gravid. Det har intet med din sygemelding at gøre. Og det er sådan set også, hvad du kan fortælle ham/ hende, hvis han/ hende begynder at blande tingene sammen. Så kan du jo sige at du godt kan se at det er uheldigt at du først har været syg og inden længe skal have barsel, og at du er ked af de problemer det kommer til at betyde for ham/ hende og dine kollegaer, og at du også glæder dig til at blive mor.
Håber det lykkes for dig at få sagt fra og ikke lade din glæde blive ødelagt af en sur chef!
kærligst Trine
Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.
Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk
Anmeld