Eksperthjælp: Til den fortvivlede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

515 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

Trine Hostrup Dahl

"Til den fortvivlede"

Hej Trine.

Jeg ved næsten ikke, hvor jeg skal starte.

Jeg er gravid - nu i 19. uge, bor sammen med min kæreste igennem 11 måneder.

Barnet var planlagt, og vi var drønende forelskede på det tidspunkt. Da jeg fandt ud af, at jeg var gravid i november 2010, var det som om jeg ændrede mig fuldstændig.

- Jeg mistede stille og roligt lysten til sex og kærtegn - og nu er det nærmest sådan, at jeg skælver, hvis han kommer for tæt på.. Knus er meget rart, men det er også det.

- Jeg har siden jul tænkt meget på en tidligere flamme, som jeg har kendt i ca. 1½ år. Vi har aldrig været sammen, men jeg tænker meget på ham og har skrevet med ham i et par måneder nu. Jeg har set ham to gange, mens jeg har været sammen med min kæreste, men vi har ikke gjort noget, vi ikke må... selvom jeg virkelig har haft lyst, og samme har han.

Jeg har talt meget med min kæreste om mine mistede følelser for ham, og selvfølgelig er han meget bekymret for, at jeg pludselig siger stop og smider ham på døren. Han kender desuden til ham den anden, men jeg har meget svært ved at fortælle ham HELE sandheden. For jeg vil ikke såre ham, hvis vi rent faktisk finder ud af det igen.

Lige nu har jeg det sådan, at jeg ikke kunne finde på at gå fra min kæreste for at "bytte" med ham den anden. Hvis vi skal gå fra hinanden, så skal det være fordi vi ikke kan få det til at fungere. Men jeg har bare så svært ved at se, hvor jeg skal starte. Og værst af alt - hvornår er det  nok... skal vi gøre alt, hvad vi kan, eller skal vi slutte, mens legen er god og stadig er gode venner??

Min kæreste har det meget svært for tiden og græder næsten hver eneste dag. Jeg kan ikke blive ved med at "se til", og det gør mig så ked af det, at han har det så svært.

Kærligst den fortvivlede.

Trines svar

Kære fortvivlede

det er naturligvis en rigtig "træls" situation, du og din kæreste er havnet i. Jeg tænker, at du bliver nødt til at være ærlig overfor din kæreste - og fortælle ham, at du har dine tvivl og at du er dybt ulykkelig over det. Jeg synes helt klart at I bør overveje parterapi -hvis det viser sig at I ikke skal være sammen, kan det hjælpe jer til at komme værdigt ud af jeres forhold, således at I kan finde en måde at være familie på i den nye situation. Tiden vil vise om du skal være så ærlig overfor ham at du fortæller ham at du er forelsket i en anden - måske er det forelskelse i forelskelsen, måske er den reel. Anyway: Nissen flytter med, så find ud af, hvad der virkelig er på spil for dig, og hvad der gør at du har det som du har det! Du kan bla. læse om nogle af præmisserne og fordelene ved parterapi på min hjemmeside på www.trinedahl.dk - under parterapi!

Håber for jer at i finder ud af det!

Kærligst Trine

Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.

Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.