Træt af gynækologen i Esbjerg :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.478 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

CmarianN

Hej derude!

Som nogen ved er jeg gennem gynækologen kommet i hormon behandling. Metformin og Pergotime.

Han udskrev recept til mig, til de næste 8 mdr. og hvis jeg ikke er blevet gravid inden da, skal jeg komme igen.

Jeg har så undret mig MEGET over hvorfor man ikke tjekker/følger op på om Pergotime virker på mig. Ellers er det da spild af tid, penge og ikke mindst at jeg skal fylde mig selv med medikamenter.... 

Jeg ringede til gynækologen i dag for, at høre om man ikke kunne få lov til, at blive scannet eller få taget en blodprøve og så se om Pergotimen har den ønskede effekt....

Hvad mener I om det her? Er det bare mig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Dorthe1986

CmarianN skriver:

Hej derude!

Som nogen ved er jeg gennem gynækologen kommet i hormon behandling. Metformin og Pergotime.

Han udskrev recept til mig, til de næste 8 mdr. og hvis jeg ikke er blevet gravid inden da, skal jeg komme igen.

Jeg har så undret mig MEGET over hvorfor man ikke tjekker/følger op på om Pergotime virker på mig. Ellers er det da spild af tid, penge og ikke mindst at jeg skal fylde mig selv med medikamenter.... 

Jeg ringede til gynækologen i dag for, at høre om man ikke kunne få lov til, at blive scannet eller få taget en blodprøve og så se om Pergotimen har den ønskede effekt....

Hvad mener I om det her? Er det bare mig? 

Hejsa

Det synes jeg godt nok er underligt... Da jeg var i behandling med pergotime, der kom jeg til skanning hver måned, for at se om jeg fik ægløsning, netop fordi de skulle finde ud af om jeg fik den rette dosis. At jeg så slet ikke kunne få ægløsning med dem, var jo så en helt anden sag...

Men hvad sagde de til dig, da du ringede?

Knus fra Dorthe

Anmeld

21. februar 2011

CmarianN

Dorthe1986 skriver:

Hejsa

Det synes jeg godt nok er underligt... Da jeg var i behandling med pergotime, der kom jeg til skanning hver måned, for at se om jeg fik ægløsning, netop fordi de skulle finde ud af om jeg fik den rette dosis. At jeg så slet ikke kunne få ægløsning med dem, var jo så en helt anden sag...

Men hvad sagde de til dig, da du ringede?

Knus fra Dorthe

Ja jeg undre mig filme også... Har også læst at man kan blive overstimuleret 

Da jeg ringede fik jeg at vide, at de jo skulle hjælpe til at blive gravid, men jeg skulle jo også tabe mig. DET VED JEG GOOOOODT men jeg ved også Pergotime ikke virker på alle. De havde INTET fornuftigt at sige.... Argh! (svært at gengi samtale over skrift )

Knus

Anmeld

21. februar 2011

Dorthe1986

CmarianN skriver:

Ja jeg undre mig filme også... Har også læst at man kan blive overstimuleret 

Da jeg ringede fik jeg at vide, at de jo skulle hjælpe til at blive gravid, men jeg skulle jo også tabe mig. DET VED JEG GOOOOODT men jeg ved også Pergotime ikke virker på alle. De havde INTET fornuftigt at sige.... Argh! (svært at gengi samtale over skrift )

Knus

Ej, det var da det mest underlige svar... Det nytter jo ikke noget, hvis man bliver overstimuleret, som du selv siger.

Gynækologen har heller ikke foretaget skanninger for at finde frem til den rette dosis eller hvad?

Har du eventuelt mulighed for at få en anden gynækologs mening?

Anmeld

21. februar 2011

CmarianN

Dorthe1986 skriver:

Ej, det var da det mest underlige svar... Det nytter jo ikke noget, hvis man bliver overstimuleret, som du selv siger.

Gynækologen har heller ikke foretaget skanninger for at finde frem til den rette dosis eller hvad?

Har du eventuelt mulighed for at få en anden gynækologs mening?

Altså jeg blev scannet i November. Der sagde han min venstre æggestok var PCO agtig. Ergo den er forstoppet (siger han). Han gav mig dosis 2 pergotime hver dag 3-7 dag i cyklus i 2 mdr af gangen og så 1 mdr. fri.

Så nej han ANER IKKE om han over/under stimulerer mig 

Eller om lortet slet ikke virker 

Der er ikke andre gynækologer i Esbjerg. Men tænker jeg vil finde ud af med min egen læge i morgen hvem jeg kan kontakte eller hvad jeg skal gøre.

Er ret sur egentlig 

Anmeld

21. februar 2011

Dorthe1986

CmarianN skriver:

Altså jeg blev scannet i November. Der sagde han min venstre æggestok var PCO agtig. Ergo den er forstoppet (siger han). Han gav mig dosis 2 pergotime hver dag 3-7 dag i cyklus i 2 mdr af gangen og så 1 mdr. fri.

Så nej han ANER IKKE om han over/under stimulerer mig 

Eller om lortet slet ikke virker 

Der er ikke andre gynækologer i Esbjerg. Men tænker jeg vil finde ud af med min egen læge i morgen hvem jeg kan kontakte eller hvad jeg skal gøre.

Er ret sur egentlig 

Ja det kan jeg eddermame godt forstå at du er... Det er så r..irriterende at det ikke bare kan gøres ordentligt..

Håber virkelig du kan finde ud af noget med din læge

Anmeld

21. februar 2011

CmarianN

Dorthe1986 skriver:

Ja det kan jeg eddermame godt forstå at du er... Det er så r..irriterende at det ikke bare kan gøres ordentligt..

Håber virkelig du kan finde ud af noget med din læge

Tak søde 

Pøj pøj med resten af graviditeten 

Anmeld

22. februar 2011

CmarianN

Der er ikke andre der har oplevet ligne situationer?

Eller bare har råd til hvad jeg kan gøre... Eller ved hvad jeg BURDE gøre?!?!? 

Knus 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.