Altså den der slimprop, hvordan er det nu lige det er??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

Maria-s

JA jeg går jo her (soooom I nok allerede HAR fornemmet) og venter på han gider dukke op og sige hej den kære Noah. Og så har jeg læst lidt og sidder nu og fundere lidt over den her famøse slimprop der er blevet snakket en del om.

Er det noget som ALTID går noget tid inden man føder og er det noget som man ALTID vil ligge mærke til?? Fordi jeg har igennem hele min graviditet har meget udflåd (beklager de mindre dejlige detaljer), har så haft nogle uger hvor jeg ikke synes det var heelt så slemt, men synes nu igen det har taget lidt til. Og det er ikke bare sådan noget tyndt noget.. det er sådan noget tykt gulligt/ hvidligt noget  Ikke at det lugter sådan ubehageligt (tænker svamp eller lignende) men altså... Skal man regne med at denne hersens slimprop bliver "skudt af" omkring den der uges tid før der sker noget? eller kan det godt ske EFTER man er begyndt at få veer???

Jeg har tidligere beskrevet min øget mængde plukveer der jo så lidt er gået i sig selv igen. Nu har jeg bare den har mens-murren i underlivet, flere gange om dagen og især om natten (blandet med lidt plukveer når jeg vender mig i sengen), Men er det ikke bare fordi det hele giver sig dernede og gær klar? Men altså kroppen kan jo vel gøre sig "klar" i mange uger? Det er vel ikke noget tegn på at der er noget igang?....

Arrrggghhh altså... Ja jeg spørger vel også lidt fordi min kære kæreste lige har meldt ud at han er blevet inviteret til København i morgen (Parken) for at se fodbold og ud og spise på god restaurent, alt betalt. Så han ringede hjem for at få "lov", hvilket jeg jo ligesom føler jeg ikke rigtig kan sige nej til. For der kan jo gå 3 uger endnu (!!!) før ham Noah dukker op og så er det da trælst for min kæreste at gå glip at sådan en oplevelse..... (men jeg har nu lige ringet til min Moaar og sagt om hun vil være back-up HVIS der nu lige pludselig skulle ske et eller andet og K ikke kan nå hjem) Men åhhh altså! Livet kan jo ikke gå i stå, mens man går her og venter de sidste uger! MEn omvendt kan jeg også bare mærke en stigende uro og nervøsitet over "ændringer i planerne" så som at han tager "helt" til København.... For så TAGER det jo heller ikke længere tid at komme tilbage til Herning altså. Og man siger jo at de fleste 1. gangsfødende tager MANGE timer fra første ve til vi rent faktisk føder. Men hvordan ville I have det med hvis jeres kæreste gerne ville til KBH her relativt tæt på T dag? Er det mig der bare lidt er en tudeprinsesse (for det føler jeg lidt jeg er! Jeg har det med at køre sådanne ting lidt op i en spids og det er der jo ikke nogen grund til!)

Så 2 spørgsmål: 1) Slimproppen og 2) kæreste på dagsrejser over sundet.

Nogen råd/ kommentarer søde tøser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

DK

1) slimprop. Prøv google billeder: Muscus plug. -det er KLAMT; men sådan den ser ud sådan en. Min så i alt fald præcis sådan ud! Den kan sagtens ryge under fødslen også, og skal altså ikke nødvendigvis gå først/inden!

2) kæresten over sundet. Altså hvis han ikke drikker, og hele tiden har mobilen klar, så kan han vel bare sætte sig i et tog mod jylland hvis du får veer? Og så kan din far/en ven/who ever vel hente ham på "hovedlinjen" mod Ålborg, og køre ham til Herning sygehus/hjem til jer? Og ja... jeg mener at gennemsnits længden på førstegangsfødende er 24 timer. Og hvad tager det fra Parken til Herning... 4 timer inkl. taxa osv? Det når i fint! Lad ham tage afsted og hygge sig.

KÆMPE knus herfra

Anmeld

21. februar 2011

Maria-s

DK skriver:

1) slimprop. Prøv google billeder: Muscus plug. -det er KLAMT; men sådan den ser ud sådan en. Min så i alt fald præcis sådan ud! Den kan sagtens ryge under fødslen også, og skal altså ikke nødvendigvis gå først/inden!

2) kæresten over sundet. Altså hvis han ikke drikker, og hele tiden har mobilen klar, så kan han vel bare sætte sig i et tog mod jylland hvis du får veer? Og så kan din far/en ven/who ever vel hente ham på "hovedlinjen" mod Ålborg, og køre ham til Herning sygehus/hjem til jer? Og ja... jeg mener at gennemsnits længden på førstegangsfødende er 24 timer. Og hvad tager det fra Parken til Herning... 4 timer inkl. taxa osv? Det når i fint! Lad ham tage afsted og hygge sig.

KÆMPE knus herfra

Tak for knusset

Hehe jeg vil google tak for info

Jeg har også sagt at han da skal afsted. Jeg havde nok også bare lige brug for at få at vide fra en anden/ andre, at han da selvfølgelig kan nå tilbage HVIS det nu skulle gå igang Det er jo det der når jeg ikke har prøvet det før! det hele er sådan så uvirkeligt hvis du forstår. Jeg har jo ikke før mærket en ve eller mærket kroppens signaler op til "klar-parat-start" Men ja skulle det endelig ske, så skal han nok nå det

Anmeld

21. februar 2011

AnneBJ

Jeg vil da også prøve at google det... og er mentalt forberedt på det er klamt

Mht. kærestens udfllugt - send ham af sted!! Men ja, en mobil i nærheden er nok ikke dumt, en gennemsnitsførstegangsfødendes fødsel varer 15 timer - det er stadig rimelig mange timer at løbe på... 

Anmeld

21. februar 2011

Marco2

Ja, vi skal da til at ha' nogle flere lækkermåse i gruppen 

Mht slimprop... ved min første fødsel så jeg ikke fætteren. Så ved ikke hvornår han har vist sit ækle slimede ansigt. Om JM har fået den "i hovedet" under fødslen eller hvor den blev af.

Her anden gang tror jeg at jeg så den da mit vand gik. Der kom den slimede fætter ud i toilettet med lidt blod. Det lignede bare snot når man virkelig er snottet og der kommer sådan noget cremefarvet klister. Jeg stiftede ikke yderligere bekendtskaB MED FÆTTEREN OG lugtede ikke til den 

Men som sagt her var det bare en forstørret snotklat. Og ikke hlet så klamme som når man googler billeder af den 

Mht at tage over til KBH imorgen og se kampen, vil jeg også sige "go for it". SÅ langt er der heller ikke til KBH og du kan jo altid ringe til ham hvis dine plukveer begynder at blive regelmæssige.

Jeg havde sagt til T at han bare kunne tage med sin familie på skiferie i uge 3 fordi jeg var sikker på at jeg fødte efter termin, men jeg fødte mens de var afsted, så det var da godt at han ikke var taget med. 

Så jeg ville lade ham tage med til bold.

Men håber for dig at der snart sker noget. Bare ikke lige imorgen.

AG

Anmeld

21. februar 2011

CA

Jeg stiftede ikke bekendtskab med slimklatten som den ser ud på billederne. Den "sev" ud som ekstra tykt udflåd over nogle dage... 

Mht. til kærestens tur... Før min fødsel ville jeg have det træls med han tog afsted. Nu tænker jeg nok lidt mere: det skal han nok nå tilbage til!

Jeg fødte hurtigt for en førstegangsfødende. Jeg fik en lille mistanke kl. 3. Omkring kl. 7 var jeg ikke så meget i tvivl om det var veer mere og kl. 16.53 var han født. Så der var da tid at løbe på

Men I skal gøre det I har det bedst med

Anmeld

22. februar 2011

piadas

1. Slimprop: Jeg så aldrig min slimprop eller måske gjorde jeg lidt alligevel. Jeg havde sådan noget hvidligt gennemsigtigt udflåd de sidste par uger op til fødslen. Der kom mere jo tættere vi kom på. Om morgenen hvor jeg fødte om aftenen havde jeg tegnblødning og det var sådan noget lidt gulligt slim med lidt blod, men en decideret slimprop vil jeg ikke kalde det, for det var ikke sådan, at der kom en kæmpestor klump på én gang.

2. Fodbold: GIV BILLETTERNE TIL MIG!!!!!!!!

Eller hvis det ikke kan være anderledes så lad din kæreste tage med, for som de andre også skriver, skal han nok nå tilbage, men jeg kan godt forstå, du er lidt nervøs - det ville jeg også selv være!

Anmeld

22. februar 2011

Maria-s

Så er kæresten ankommet til KBH og her er der INGEN tegn OVERHOVEDET på at NOGET SOM HELST skulle gå igang!

Så jeg håber han får en rigtig dejlig aften med god fodbold og god mad Imens vil jeg hygge mig med lidt maleri til Noah, inden jeg vil igang med at sy en sweat-shirt med hætte til knægten

PS Kom til at gå i H&M og købe to par super fine bukser til ham, str 62 som jeg håber han kan passe inden aaalt for længe så (i henhold til hvad JM siger om han størrelse ) Uhh altså de er bare SÅ fine!!

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Så er kæresten ankommet til KBH og her er der INGEN tegn OVERHOVEDET på at NOGET SOM HELST skulle gå igang!

Så jeg håber han får en rigtig dejlig aften med god fodbold og god mad Imens vil jeg hygge mig med lidt maleri til Noah, inden jeg vil igang med at sy en sweat-shirt med hætte til knægten

PS Kom til at gå i H&M og købe to par super fine bukser til ham, str 62 som jeg håber han kan passe inden aaalt for længe så (i henhold til hvad JM siger om han størrelse ) Uhh altså de er bare SÅ fine!!

Haha her går jeg også og tænker - ih, bare han nu er stor nok til de og de bukser når vi skal xxx.... totalt påklædnings-dukkebarn vi får herhjemme....

Glæder mig til at se billeder af både maleri og bluse til lillemand - håber kæresten får en dejlig aften!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.