HSG unders. til jer i starten af 20'erne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

Anonym trådstarter

Eller ikke 20'erne endnu

Hvordan forklaret i jeres læge at i havde et ønske om at blive forældre, og der ikke var sket noget endnu? fik i besked på at prøve længere en 1 år før i blev sendt videre? Eller hvordan...

Stort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

kamilla-oertz

Jeg er 23 og min kæreste er 30.. Vi har snart været sammen i 2 år og har været i gang med PB siden juli 2010.. Da det var mange år siden at min kæreste havde været til lægen og efterhånden havde fået nogle småskavanker som han skulle bruge henvisninger til så besluttede jeg mig for at ringe og bestille tid for ham.. Der spurgte jeg ind til det med at få et barn og lægen sagde at det kunne vi da lige kigge på når vi kom begge 2. Vi var til lægen den 27. dec. 2010 og vi fik taget blodprøver og målt diverse ting. Vi har fået svar og alt er som det skal være så vi er blevet henvist til fertilitetsklinikken og har fået spørgeskema vi sku svare på og sende tilbage.. I løbet af denne uge skulle der så gerne komme et brev med en tid til første samtale..

Jeg tror det afhænger meget af ens læge.. Har hørt nogle ikke vil henvise før man har prøvet 1 år, men synes da helt klart at du/i skulle ringe og snakke med jeres læge og høre hvad han/hun siger.. Det kan jo sagtens være at i har lige så sød en læge som vi og derfor bliver sendt videre med det samme..

for at han/hun vil hjælpe jer

Anmeld

21. februar 2011

Anonym trådstarter

kamilla-oertz skriver:

Jeg er 23 og min kæreste er 30.. Vi har snart været sammen i 2 år og har været i gang med PB siden juli 2010.. Da det var mange år siden at min kæreste havde været til lægen og efterhånden havde fået nogle småskavanker som han skulle bruge henvisninger til så besluttede jeg mig for at ringe og bestille tid for ham.. Der spurgte jeg ind til det med at få et barn og lægen sagde at det kunne vi da lige kigge på når vi kom begge 2. Vi var til lægen den 27. dec. 2010 og vi fik taget blodprøver og målt diverse ting. Vi har fået svar og alt er som det skal være så vi er blevet henvist til fertilitetsklinikken og har fået spørgeskema vi sku svare på og sende tilbage.. I løbet af denne uge skulle der så gerne komme et brev med en tid til første samtale..

Jeg tror det afhænger meget af ens læge.. Har hørt nogle ikke vil henvise før man har prøvet 1 år, men synes da helt klart at du/i skulle ringe og snakke med jeres læge og høre hvad han/hun siger.. Det kan jo sagtens være at i har lige så sød en læge som vi og derfor bliver sendt videre med det samme..

for at han/hun vil hjælpe jer

Tak for dit svar!

Nu har jeg lidt en ide om hvordan det forgår. Vi har ikke samme læge, men jeg syns da min læge plejer at være sød, hehe.

Held og lykke med PB, lad os håbe der ikke går for længe!

Anmeld

21. februar 2011

Line11

Hej!! Jeg er først i tyverne, og skal til samtale hos lægen nu her. Jeg ringede og sagde, at vi har prøvet et år (hvilket er lidt en overdrivelse - har nok prøvet 9 mdr.). Min kæreste har dårlig sædkvalitet, og jeg har haft underlivsbetændelse. Det lød i tlf. som om jeg blev taget meget seriøst, så forventer vi også bliver det til samtalen!!

Anmeld

21. februar 2011

Anonym trådstarter

Line2323 skriver:

Hej!! Jeg er først i tyverne, og skal til samtale hos lægen nu her. Jeg ringede og sagde, at vi har prøvet et år (hvilket er lidt en overdrivelse - har nok prøvet 9 mdr.). Min kæreste har dårlig sædkvalitet, og jeg har haft underlivsbetændelse. Det lød i tlf. som om jeg blev taget meget seriøst, så forventer vi også bliver det til samtalen!!

Det er da rart at blive taget seriøst!

underlivsbetændelse, hvad går det helt præcis ud på? - jeg har for meget længe isden haft klamydia og skedekatar. Ved du óm noget af det går ind under?

Men tak for dit svar

Anmeld

21. februar 2011

LC

Jeg er også blevet henvist til undersøgelse ved en gyn...

Vi har dog prøvet 1 år uden held. Men tror bare du skal bede om en henvisning, vi har ikke fået lavet nogle undersøgelser af egen læge, da det er en gyn. vi er blevet henvis til og ikke til sygehuset.

Der skal nemlig laves undersøgelser fra egen læge hvis man bliver henvist til sygehuset(blodprøve osv.)

Og hvis man bliver henvist til gyn, så laver de alle undersøgelserne der, så vores læge sagde at hun godt kunne tjekke noget, men alle testene blev alligevelle lavet om ved gyn, så det var der ingen grund til...

Så bare ring og spørg...

Anmeld

21. februar 2011

Line11

Anonym skriver:

Det er da rart at blive taget seriøst!

underlivsbetændelse, hvad går det helt præcis ud på? - jeg har for meget længe isden haft klamydia og skedekatar. Ved du óm noget af det går ind under?

Men tak for dit svar

Jeg havde underlivsbetændelse som følge af klamydia - når klamydia ender i underlivsbetændelse kan æggeledere danne arvæv, så ægget ikke kan passere. Men der er meget lille risiko for at æggelederne er stoppede hvis klamydia ikke endte i underlivsbetændelse, efter hvad jeg har kunnet læse mig til... 

Vi var ved lægen i dag, og da vi er så unge ville lægen kun starte de indledende undersøgelser for barnløshed, fordi min mand har fået konstateret stærkt nedsat sædkvalitet. Så jeg tror det er forskelligt hvor lang tid lægerne vil have, der skal gå. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.