Min fødselsberetnig :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. februar 2011

Mimbi

Jeg var sat til at føde den 16 januar, men den 29 desember får jeg veer om natten og tænker er den nu jeg har jo ikke termin før 16 januar!! Jeg skulle til JM den samme morgen. Jeg kom ind til JM og hun kunne godt se på mig at jeg havde veer og siger "nå har du veer ??" jo det havde jeg hun siger så at jeg skulle ikke vente for længe at tafe på sygehuset. Jeg gik hjem igen og lagde mig til at sove og nær jeg vågner igen er der ingen veer  øv tænkte jeg... og aftene fik jeg så veer igen, de varede mellem 30 - 60 sek og der var 3-4 min mellem så jeg ringede til fødegangen og meldte min ankomst. Vi kom ind kl.2 om natten, jeg blev undersøgt men der var INTET sket  nej hvor var jeg ked af det. Veer tog til i styrke og jeg fik at vide at jeg skulle prøve at få noget søvn, men det var svært at søve for de veer, men jeg endte med at sove lidt og igen da jeg vågnet er veerne væk  Jeg blev tjekket indvendigt og der var stadig ikke sket en skid  så jeg blev sendt hjem igen.... 

De næste dag har jeg kun nogle hårde plukveer

Vi nærmer så termin og termin dagen kommer men der er stadig ikke sket noget... min JM blev ved med at sig at du går ikke tiden ud men det gjorde jeg og jeg endte med at gå 14 dage over tid!! 

Jeg havde fået tid til igangsættelse søndag den 30 januar kl.8.15.

Min kæreste og jeg var ude og besøgte et vennepar lørdagaften og kom ikke hjem før kl.2 om natten. Vi lagde os til at sove og snakkede også lidt om, at om nogle timer skulle jeg sættes i gang og hvordan det ville komme til at gå osv.

Kl.5.30 vågner jeg og skal op at tisse, jeg går ind på toilettet, tisser og går i senge igen, pludslig føler jeg som om noget brister i underlivet og jeg vidste der var vandet med det samme (kunne genkende følelsen fra min første fødsel) jeg hopper ud af sengen fordi sengen var splinter nye og den skulle ikke ødelægges af fostervand  

Min kæreste vågner af plasket fra fostervandet og råber til min Maibritt var det vandet der gik ??? hann var totalt chokkeret  spurgte så hvad hann skulle gøre og jeg siger først går du ind til mor og vækker hende så vi kan få nogle handklæder at tørre op med (vi sov hos mine forældre fordi den var nærmere med sygehuset) min mor kom løbende ind til mig og ser hvordan jeg havde det (tror jeg havde det bedre en min mor og kæreste )

Der blev så ringet efter ambulancen fordi baby ikke sad fast.

Veerne startede med det samme og der var 4-5 min mellem.

Jeg kom ind på sygehuset kl.6.30 og blev tjekket med det samme, jeg var 2 fingre åben. 

kl.7.30 blev jeg igen tjekket, jeg har tiltakende veer (de bider lidt) 

kl.8.45 kommer den nye JM og tjekker mig, hjertelyden er god og veerne gør mega ondt og jeg føler at jeg er ved at give op, men min kæreste og min veninde der også er med hepper på mig og siger at jeg nok skal klare det og det hjælper godt

kl.10 kommer JM igen og tjekker mig, jeg har nu begyndende pressetrang  og er 8 vm åben så det er ikke underligt at jeg har ondt af de skide veer Jeg bliver bedt om at komme op på knæ/albuleje fordi at hovedet står lidt skævt.

kl.10.45 har jeg rigtig sværet med at lade være med at presse, der er en lille kant endnu og hovede står stadig lidt skævt.

kl.10.50 jeg presser spontant men hovede står stadig skævt og vil ikke komme ordentligt ned. Jeg bliver bedt om at gispe men der er sku ikke så nemt når man har veer og de gør pisse ondt!! men jeg prøver

kl.11 jeg får lov at presse, men nu begynder hjertelyden at falde til 90 og en enkelt gang til 80, der på sætte ctg og jeg får iltmaske på.

kl.11.18 bliver der påsat en elektrode på babyens hovede fordi at ctg'en ikke registrerer så godt, men inden JM får tilsat elektroden kommer babyens hovede halvt ud jeg bliver bedt om ikke at presse for ellers brister jeg meget.

og kl.11.22 føder jeg den smukkeste lille dreng  

Han vejede 3300 gr og var 53 cm

Jeg fik nogle overfladiske rifter og 2 knude så det kunne ikke være bedre

Tak for i læste med

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

Janni.

Hvor er han bare lækker, stort tillykke med ham 

Anmeld

20. februar 2011

XXSS

Tillykke med ham

Anmeld

20. februar 2011

Maalene

Århh, sikke en smuk FB

Kæmpe stort tillykke med jeres smukke guldklump

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.