Syndes Alberte sover næste alt for meget ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.006 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. februar 2011

Fru Dinesen

Hvor meget sover jeres bebser ????

Alberte pigen er nu næsten 7 uger 

her er hendes døgn ud ca.

Vågner kl. 08.00 

Sover igen 09.30

Vågner kl. 13.00

Sover igen 15.00

Vågner kl. 18.00

Sover igen 21.00

Vågner kl 08.00 med afbrud af en flaske kl 04.00 men sover så 5 min efter indtagelse 

Hun er gennemsnitlig vågen 6½ time i døgnet 

Hun er næsten for nemt et barn græder kun hvis maden ikke er klar lige når hun syndes og ellers er der ikke på nogen måde gråd fra hende  

De andre 2 unger vi har var meget mere vågne og var meget mere på også med gråd, så der for vores nervøsitet .... kan jo også bare være Alberte der har et større søvn behov og er super tilpas hmm 

Hvordan sover jeres små bebser ???? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

XXSS

Nyd det - det ændre sig jo, og dem der har børn der ikke sover er nok meget misundelige!

Vi har Freya, som sov omend ikke mere end Alberte.. I dag er hun 7 måneder, står op mellem 7-8, sover 9.20- og så i 1½-2 timer, er oppe en times tid, og sover så igen 2-3 timer, så tager hun lige en morfar igen ved 17-18 tiden og ryger så i seng mellem 20-21.30 og sover hele natten, så her har vi også en sovetryne. Storesøster Olivia var lige sådan.

Hun kan lige komme op af barnevognen og så gnider hun sig øjnene igen.

Vi nyder det så længe det varer og hun må jo have behovet.

:-)

Anmeld

20. februar 2011

Daisy

Fru Dinesen skriver:

Vågner kl. 08.00 

Sover igen 09.30

Vågner kl. 13.00

Sover igen 15.00

Vågner kl. 18.00

Sover igen 21.00

Vågner kl 08.00 med afbrud af en flaske kl 04.00 men sover så 5 min efter indtagelse 

Hun er næsten for nemt et barn græder kun hvis maden ikke er klar lige når hun syndes og ellers er der ikke på nogen måde gråd fra hende  

De andre 2 unger vi har var meget mere vågne og var meget mere på også med gråd, så der for vores nervøsitet .... kan jo også bare være Alberte der har et større søvn behov og er super tilpas hmm 

Tillykke med hende hun er nusser. For mig lyder det som en vel afbalanceret og fuldt tilfreds pige i har der Børns søvnbehov forandrer sig igennem tiden, og hos os nogle gange fra dag til anden. Jeg har oplevet at hvis de får opmærksomhed og tryghedsbehovet tilfredsstillet så sover de godt. Ikke fordi at børn der ikke sover godt ikke får det, men herhjemme er det sådan. Hun oplever også meget på et døgn, og det hele er nyt, det kan også tære på kræfterne på sådan et lille bebs. Børn vokser og udvikler sig når de sover, så jeg ville bare nyde det. Det er kun hvis hun er dårlig og ikke vil drikke/spise jeg ville være bekymret.
Nyd jeres dejlige pige, de søvnløse nætter kan snart komme

Anmeld

20. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Fru Dinesen skriver:

Vågner kl. 08.00 

Sover igen 09.30

Vågner kl. 13.00

Sover igen 15.00

Vågner kl. 18.00

Sover igen 21.00

Det samme kunne jeg skrive da frederic var lille. 

Fra 1 nat sov han 9-12 time, uden mad og uden at vågne.

Dog er tiderne lagt anderledes ud, så mindre lure formiddag og eftermiddag + laaang middags lur. 

Han kom dog i seng kl 20. 00 senest

Så tror ikke du skal være bekymret. 

Anmeld

20. februar 2011

Fru Dinesen

Tak alle sammen 

sååå vil vi bare nyde vores sleeping beauty 

Anmeld

20. februar 2011

SussieThyssen

Fru Dinesen skriver:

Vågner kl. 08.00 

Sover igen 09.30

Vågner kl. 13.00

Sover igen 15.00

Vågner kl. 18.00

Sover igen 21.00

Hun lyder da som en engel.
Og hendes søvnrytme er flot.
Sådan har mine stort set også sovet

Anmeld

20. februar 2011

Ansemusen

Fru Dinesen skriver:

Vågner kl. 08.00 

Sover igen 09.30

Vågner kl. 13.00

Sover igen 15.00

Vågner kl. 18.00

Sover igen 21.00

Det er slet ikke for meget til sådan en lille en  Det er sundt og godt for dem at sove, så får de energi til at vokse og udvikle sig! Så nyd du det bare, hun skal tids nok give jer kamp til stregen med aktivitet!

Anmeld

20. februar 2011

Valle81

Nyd at jeres lille labre larve sover så meget:0)

Anton var i den alder kukn vågen en halv time af gangen - det var for at spise og få tør numse og så sov han igen - tro han til han var over 2 mdr sov 20 timer i døgnet.

Idag er han snart 11 mdr og sover stadig MEGET.

Sover fra 1900-0630-0700 er vågen maks 2 timer og så sover han to timer - så er han vågen 3 timer og sover så to timer igen og så kan han holde den til der omrking kl 19:0)

Så han sover alligevel 16 timer i døgnet:0)

Anmeld

20. februar 2011

Lon1976

Fru Dinesen skriver:

Vågner kl. 08.00 

Sover igen 09.30

Vågner kl. 13.00

Sover igen 15.00

Vågner kl. 18.00

Sover igen 21.00

Jeg tror da heller ikke hun sover for meget, men hvor mange måltider når hun så at få på et døgn ca?

Min pige er kun 2 uger og vi skal ind i mellem vække hende når hun skal have mad (hun er født 5 uger for tidligt) - hun SKAL have sine 8 måltider i døgnet - nu får hun så 7, men større mængder.

Anmeld

20. februar 2011

2babygirls

Hihi, du lyder lige som mig...

Tænkte os bare, SKAL babyer sove så meget ???
Men ja, Madeleine snakkede hellere ikke ret meget med os i starten, og hun sov igennem natten fra day one, så vi har da bare været super heldige..

NYD det... pludselig vil hun gerne lege, skrige og snakke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.