Zibi_84 skriver:
Hej med jer. Min(fantastiske)veninde venter tvillinger(uge13) og har lige været til en vellykket NF Scanning! Men på trods af glæden, er hun RÆDSELSSLAGENDE for at skulle stå med 2 babyer, og alt det, der medfølger!! Jeg har så ondt af hende, fordig hun ville så gerne bare kunne leve i glæden! Derfor ville hun rigtig gerne snakke med andre i hendes situation. Hvis der er nogle? På forhånd tak
Jeg har fået mine tvillinger.
Jeg valgte at blive gravid alene, så da jeg fandt ud af, at der var to, så var jeg rædselslagen. Lå i fosterstilling i min seng længe, græd og sov ikke ordentlig i lang tid. Trods ufattelig træthed.
Alt glæden over at være gravid trådte i baggrunden for, om jeg kunne klare to små babyer.
Det er rent faktisk HELT normalt at man sørger over "tabet" af det ene barn. Dvs. når man bliver gravid, har man mange tanker omkring, hvordan det skal være. Nærheden, symbiosen med det ene barn, barselshygge - for ikke at tale om en ukompliceret graviditet. Pludselig er alt det overskygget af REN OVERLEVELSE!
Heldigvis har man mange måneder til at vænne sig til tanken. Da jeg fik mine børn i armene, var jeg så klar til dem begge to. Hvis jeg ikke havde fået to børn med hjem, jokede jeg med, at jeg måtte købe en halvpart i en hest for at få tiden til at gå!!! Man omstiller sig.
De første måneder er hårde. Det store keyword er: SYNKRONISERING. Så overlever man.. og så skal man altså bo sammen med en, der kan smøre ærmerne op.
Når de første måneder er gået, så er det fantastisk. Jeg kan med god samvittighed lade dem underholde sig selv og hinanden. At se de to sammen er priceless. De ligger og smiler til hinanden og snakker. Det smelter mit hjerte fuldstændig.
Udover det så oplever man en ekstraordinær stolthed som mor til tvillinger.
Det er selvfølgelig mine erfaringer - men har også trukket lidt på det, som en hamrende god tvillingegruppe har skrevet om. Baby.dk er verdens bedste babyside, men min-mave.dk har et fantastisk tvillingeforum. Der er rigtig mange gravide og mødre derinde. Der er en lukket gruppe, som er helt fantastisk. Skriv evt. privat, så kan jeg linke videre.