Ny her... hej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.428 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. februar 2011

Martine

Kære alle.

Melder mig under fanerne her på Baby.dk. Er allerede ret aktiv på min-mave.dk, men da jeg endnu ikke har fået taget mig sammen til at være med i nogen mødregruppe synes jeg, at jeg også vil bruge dette forum til at hente gode råd, og dele sorger og glæder. Kan allerede kende flere navne fra MM, så nogen af jer ved, at jeg kan stille mange spørgsmål.

Lidt om mig selv: Blev mor i en ret moden alder... havde nu kun satset på at skulle have et barn (sådan liiige på falderebet) men kvaliteten af mine æg var åbenbart så god, at der var bonus på begge de æg jeg fik sat op. Mine guldklumper er lige fyldt 5 måneder, og de er skønne. Synes knageme det var hårdt de første par måneder, men efter de fyldte tre måneder var det ligesom om der skete en forvandling. De er glade og utrolig nemme (tør næsten ikke skrive det). især i dagtimerne, og når man lægger dem til at sove. Nætterne kan være lidt af en udfordring. de er lige holdt op med at spise om natten (får vælling kl. 23, og ikke mad igen før mellem 8-8.30) MEN det betyder IKKE at vi sover igennem. Der tabes en sut og der holdes små fester...De sover på eget værelse, men ofte hentes Sophie ind i tremmesengen som stadig står i soveværelset fordi hun bare hviner FOR højt og næsten vækker brormand. GID det kunne holde op, for jeg ville give en hel del for at opleve mere end 3-4 timers sammenhængende søvn!!

Motorisk vinder de ingen medaljer, men hverken læge eller SP mener de er bagud. Iøvrigt fødte jeg i uge 36+3 - Marius vejede ca. 2100g og Sophie 3200g. Jooo, hun havde taget for sig af retterne. Sophie er godt i gang med både mos og grød (14 dages tid). Marius den kære dreng, har været lidt mere præmatur, og var ikke klar. Vi startede så småt op med ham igen idag.

De er meget smilende og grinende og er gode til at ligge selv og lege i kravlegården. Indtil for en uge siden har de hadet barnevognen. krist... ligeså snart jeg puttede dem i tøjet begyndte de at brokke sig og gejlede hinande vildt op. Kørte afsted med to skrigende unger, men det stoppede heldigvis når vognen trillede. Det er (pludseligt?) blevet en del bedre.

Nå, sorry, at det alligevel blev lidt langt. Glæder mig meget til at lære jer at kende

Tilsidst lige et billede af de to basser. Sophie (med faderens blå øjne) vejer nu 9,1 kg. og er 68 cm. Marius (med mine brune) vejer nu 7,6 kg og er 66 cm. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

M.O.A.R.

Velkommen til

Anmeld

19. februar 2011

twinny

velkommen til...

Anmeld

19. februar 2011

DLM

Velkommen sikke nogle dejlige guldklumper du har

Anmeld

19. februar 2011

B&J

velkommen... sikke noglde dejlige børn du har fået dig

Anmeld

19. februar 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Rigtig hjertelig velkommen til. Håber, at du bliver glad for at være her. Sig endelig til, hvis du har spørgsmål vedrørende Baby.dk.

Bedste hilsner fra

Karoline, redaktør på baby.dk

Anmeld

19. februar 2011

Faith

Velkommen til! Jeg har enæggede tvillingedrenge på 8 måneder

Anmeld

19. februar 2011

Vial

Hej og velkommen

Det er jo en af mine yndlingsdamer fra min-mave.

Vil lige pointere over for alle, at de børn er lovet væk til mine børn (ja, Alvin skal altså have Sophie - kan ikke nøjes med at Viola skal have Marius).

De er SÅ lækre de børn. Så med hver sin øjenfarve.. suk.

Vi skrives helt sikkert.

Anmeld

20. februar 2011

pussepige

Velkomme til...

Anmeld

20. februar 2011

Clisolka

Velkommen til 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.