Endnu et grød/mos spørgsmål til opstart næsten 5 mdr.. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.115 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

Mai-pigen

Peter har nu prøvet grød, og det går bare rigtig rigtig godt, men han ved godt hvad han vil ha og ikke ha.. Skønne lille gut..

Vi gav ham sidste aften kartoffel/gulerodsmos, med mest gulerod, og det kunne han rigtig godt li´... Men vi stoppede efter 4 skefulde, da han jo bare skulle smage.. Så ville vi prøve igen næste aften...det gik slet ikke, han var ved at kaste op, bare ved den første mundfuld.. Næste aften kastede han faktisk op inden han overhovedet fik det i munden, og igår aftes smagte han lige lidt på det igen..

Hvad gør I andre for at få baby til at synes om mosen??  Skal jeg holde en pause med det, eller fortsætte??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

afrobabies

Mai-pigen skriver:

Peter har nu prøvet grød, og det går bare rigtig rigtig godt, men han ved godt hvad han vil ha og ikke ha.. Skønne lille gut..

Vi gav ham sidste aften kartoffel/gulerodsmos, med mest gulerod, og det kunne han rigtig godt li´... Men vi stoppede efter 4 skefulde, da han jo bare skulle smage.. Så ville vi prøve igen næste aften...det gik slet ikke, han var ved at kaste op, bare ved den første mundfuld.. Næste aften kastede han faktisk op inden han overhovedet fik det i munden, og igår aftes smagte han lige lidt på det igen..

Hvad gør I andre for at få baby til at synes om mosen??  Skal jeg holde en pause med det, eller fortsætte??

Kartoffel er noget mere grynet end andet grød, hvilken slags grød får han ellers?

Anmeld

18. februar 2011

LinLin

Adam har elsket kartoffelmos fra starten - selv med ærter selvom de var svære at mose helt med gaflen

Men med david kom jeg faktisk banan i kartoffelmosen (det lyder ikke helt så lækkert ) - det fik han een gang og derefter spiste han det bare (uden banan, altså!!!)

Anmeld

18. februar 2011

Kvindemin

Jeg laver en frugtmos jeg giver ham til kart. og grønt. Eller blander det med noget banan, ellers vil min søn heller ikke. Han har været vild med det hele fra starten, så fra første aften spiste han en hel skål og ikke bare et par te'skeér. Så laver noget lækkert frugtmos til evt.??

Anmeld

18. februar 2011

LinLin

Chritinap skriver:

Jeg laver en frugtmos jeg giver ham til kart. og grønt. Eller blander det med noget banan, ellers vil min søn heller ikke. Han har været vild med det hele fra starten, så fra første aften spiste han en hel skål og ikke bare et par te'skeér. Så laver noget lækkert frugtmos til evt.??

Den med bananen er god   (selvom det ikke lyder så lækkert...)

Anmeld

19. februar 2011

Mai-pigen

victoria2008 skriver:

Kartoffel er noget mere grynet end andet grød, hvilken slags grød får han ellers?

Jamen han får lidt af hvert..idaghar han fået majsmel (hjemmelavet) med banan, med stor succe, ellers rismel og hirse..

Anmeld

19. februar 2011

Mai-pigen

DAs mor skriver:

Adam har elsket kartoffelmos fra starten - selv med ærter selvom de var svære at mose helt med gaflen

Men med david kom jeg faktisk banan i kartoffelmosen (det lyder ikke helt så lækkert ) - det fik han een gang og derefter spiste han det bare (uden banan, altså!!!)

Nej, det lyder ikke så lækkert, men har da helt sikkert tænkt mig at forsøge det i aften....

Anmeld

19. februar 2011

Mai-pigen

Chritinap skriver:

Ja, det var da en ide...man vil jo så gerne at de små får noget godt i maven.. Jeg er ved at lave noget pæremos, og vil i aften prøve at putte lidt banan i...

Anmeld

19. februar 2011

Rikke S

Jeg giver også Noah kartoffelmos blandet med gullerod, broccoli og/eller blomkål og pumper lidt modermælk i (Noah er også snart 5 mdr og kan bedst lide grøden er ret lind). Han spiser ca 2 dl hver aften.

Sommetider sluprer han det også bare i sig, og andre dage, blander jeg hjemmelavet frugtmos i (Noah er vild med æblemos kogt med saften fra lidt mandariner - andre gange kommer jeg også pære i - pære er godt for maven).

Noah er også vild med banan, men jeg har hørt at banan kan give hård mave, så han får næsten aldrig ren bananmos (mest fordi jeg ammer, og ved han har det bedst, når han får skidt hver dag - og jeg vil ikke risikere at bananen giver ham hård mave).

Jeg har også tit kommet lidt mejsmel eller fuldkornsrismel i kartoffelmosen - det synes han også er vildt lækkert - også ren majs- eller fuldkornsrismelsgrød med frugt

Anmeld

19. februar 2011

afrobabies

Mai-pigen skriver:

Jamen han får lidt af hvert..idaghar han fået majsmel (hjemmelavet) med banan, med stor succe, ellers rismel og hirse..

Ja, så han er måske bare ikke helt klar på kartofler endnu, men prøv det i små skefulde først, og så ellers bare lav de andre grødtyper, så kommer det også med kartoflerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.