Mens og ÆL efter en fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

411 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

Anonym trådstarter

Hejsa piger..

* Håber der er nogle som kan hjælpe / Kender svaret

* Hvor længe efter i havde født blødte i?

* Hvornår fik i jeres 1 mens efter i havde født? Og hvordan ved du det ikke bare var blod efter fødslen som kom tilbage og ikke var stoppet helt ? Håber du forstår

* Hvornår han man ÆL ca efter man har født ? 12-14 dage efter fødselen eller ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hejsa piger..

* Håber der er nogle som kan hjælpe / Kender svaret

* Hvor længe efter i havde født blødte i?

* Hvornår fik i jeres 1 mens efter i havde født? Og hvordan ved du det ikke bare var blod efter fødslen som kom tilbage og ikke var stoppet helt ? Håber du forstår

* Hvornår han man ÆL ca efter man har født ? 12-14 dage efter fødselen eller ???

Det er meget forskelligt hvor længe man bløder og hvor længe man efterfølgende har udflåd.
Men som regel 4-6 uger..så er det oftest klinget af for de fleste.

Ligeledes er det totalt forskelligt hvornår man får den første mens..men ud fra en afstemning vi havde fornyligt (mig og min fotografiske hukommelse) så så det ud til at det ligger omkring 8-12 uger efter fødslen, med flest omkring de 8 uger.
Nogle kvinder kan dog gå i måneder uden de får mens, især de der ammer rigtigt længe, men det hænger alligevel ikke altid sammen med at amning udsætter mensen.

For mit eget vedkommende, så har jeg med mine 3 fået mens 8 uger efter fødsel.

Vedrørende ægløsning..jamen så kommer den jo så de der 10-14 fage før mens.
Så du kan altså overhovedet ikke regne med "sikre" perioder..vil du ikke have flere børn lige med det samme, så er det på med kondomet indtil du kan komme til lægen og få P-piller, spiral, pessar eller hvad du nu vil bruge.
Og du skal IKKE tro på den gamle skrøne med, at amning beskytter...for det gør det ikke.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. februar 2011

oo

jeg kan ikke huske hvor længe jeg blødt efter fødslen men mellem 1 og 3 uger

jeg fik min første menstruation 6 uger efter fødslen og jeg var rimelig sikker på det var den da jeg havde ÆL fjorten dage forinden og var HELT overbevist om at det var min ÆL. Sol er om to dage fire måneder og jeg har haft min menstruation 3 gange siden, så der er ikke så meget at være i tvivl om

Som sussie skriver så kommer ÆL de der ca fjorten dage før en mens, så præcis ligesom med din aller-allerførste menstruation, så kan du ikke vide hvornår din første ÆL ligger!

Anmeld

18. februar 2011

Anonym trådstarter

Oki tak piger : ) Havde enlig os regnet med at man ikke kunne sige nogen tid på : ) Men nu er det os fordi vi gerne vil lave en bror/søster, så havde da HÅBET man fik ÆLrimlig hurtigt efter   Men ammer os fuldtid, så det med forsinker det nok en del med den ÆL, desværre   Men det kommer når det kommer

Anmeld

18. februar 2011

Clisolka

Jeg blødte i ca 3 uger efter fødslen - og har ikke set min mens endnu..Isabella blev flaskebarn da hun var omkring 6 uger gammel, så det med amningen og mens holder ikke stik her.

Anmeld

20. februar 2011

smlmea

Jeg blødte i 4 uger.

Min ÆL kom 14 dage efter fødslen,og mens kom præcist på 5.ugers dagen for fødslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.