Anonym skriver:
Hejsa piger..
* Håber der er nogle som kan hjælpe / Kender svaret 
* Hvor længe efter i havde født blødte i?
* Hvornår fik i jeres 1 mens efter i havde født? Og hvordan ved du det ikke bare var blod efter fødslen som kom tilbage og ikke var stoppet helt ? Håber du forstår 
* Hvornår han man ÆL ca efter man har født ? 12-14 dage efter fødselen eller ???
Det er meget forskelligt hvor længe man bløder og hvor længe man efterfølgende har udflåd.
Men som regel 4-6 uger..så er det oftest klinget af for de fleste.
Ligeledes er det totalt forskelligt hvornår man får den første mens..men ud fra en afstemning vi havde fornyligt (mig og min fotografiske hukommelse) så så det ud til at det ligger omkring 8-12 uger efter fødslen, med flest omkring de 8 uger.
Nogle kvinder kan dog gå i måneder uden de får mens, især de der ammer rigtigt længe, men det hænger alligevel ikke altid sammen med at amning udsætter mensen.
For mit eget vedkommende, så har jeg med mine 3 fået mens 8 uger efter fødsel.
Vedrørende ægløsning..jamen så kommer den jo så de der 10-14 fage før mens.
Så du kan altså overhovedet ikke regne med "sikre" perioder..vil du ikke have flere børn lige med det samme, så er det på med kondomet indtil du kan komme til lægen og få P-piller, spiral, pessar eller hvad du nu vil bruge.
Og du skal IKKE tro på den gamle skrøne med, at amning beskytter...for det gør det ikke.

Kærligst
Sussie
Anmeld