Barnevognstur og -15 grader

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.051 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

Silas&Mille

Nu har vi endelig fået en barnevogn og den skulle gerne snart prøves af.

Det havde jeg så tænkt at gøre i dag.

Nu er det bare sådan at vi har -15 grader, men vindstille.
Nogen der ved om man må tage en lille 6 uger gammel baby med ud i sådan nogle minus grader ?

Gåturen tager 45-60 minutter hver vej. 
Han vil selvfølgelig blive pakket godt ind  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

sarahb

her hjemme må man ikk hvis det er mere end -10 grader så skal han være på dig tæt på kroppen for de kan ikk selv varme kroppen op når de er så små...

Anmeld

18. februar 2011

Silas&Mille

det er også det jeg har hørt.

måske et dumt spørgsmål, men hvad gør de som ellers går til fx vuggestue med deres børn hvis der er så koldt?

Eller gælder 'reglen' kun for babyer til en hvis alder?

Anmeld

18. februar 2011

MariaJ

Nu er tidspunktet for din barnevognstur nok passeret, men jeg tror altså roligt du kan tage ham ud, hvis bare han er pakket godt ind.

De norske anbefalinger siger også -10, så jeg spurgte min sundhedsplejerske til det her først på vinteren, for vi har sjældent haft over -10 på denne tid af året. Hun rådede mig bare til at bruge min sunde fornuft, ikke være længe ude på de allerkoldeste dage og ikke lade det blæse direkte ind i barnevognen. Hun gav grønt lys for at min datter kunne sove ude selvom det frøs mere end 10 grader, hvis bare man så til hende tit nok og ikke lod hende stå ude i timevis. Vi har en voksipose og bruger flere lag uldtøj og et varmt uldtæppe indeni, og Johanna har aldrig været kold når hun er kommet op. Jeg har hende ikke til at sove ude i mange minusgrader, men vi har været ude at gå med barnevognen i op til halvanden time i temperaturer ned til omkring -20.

Anmeld

18. februar 2011

Lone Jakobsen

her sover mine dp. børn ikke ude hvis temp. er under -10

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.