Termin sat tilbage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.932 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

SaNiNa

Har igen denne gang fået sat min termin 1½ uge til bage så i stedet for at være 10+6 er jeg kun 9+3 og det passer bare overhovede ikke med hvornår jeg hvade æl og hvor der har været aktivitet.

De rykkende mig også så meget tilbage med Nicklas selvom det slet slet ikke kunne passe.

Er der nogen af jer som også har prøvet det?

Jeg kan bare ikke helt forstå det for jeg skulle så ikke have kunne teste positiv da jeg testede positiv underligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

quindelist

Halløj

Jeg gætter på det er i forbindelse med en scanning de har ændret din terminsdato?

Selvom de ændrer din terminsdato nu så skal du ikke se på det i sammenhæng med ÆL og lagengymnastik.

Efter befrugtningen er sket udvikler fostrene sig lidt forskelligt i den enkelte graviditet. Der er noget der hedder "slow-starters" og der går de første celledelinger lidt langsommere end i en gennemsnitlig graviditet, og derfor kan det gøre at terminsdatoen bliver rykket.

Det er også derfor at kvinder i fertilitetsbehandling, hvor man jo er helt sikker på befrugtningstidspunktet kan opleve at få flyttet terminsdatoen.

At man er slow starter har INGEN betydning for fosterets sundhed i øvrigt, men det er forklaringen på at man kan få en terminsdato som man slet ikke synes passer sammen med virkeligheden.
Det er kun meget meget tidligt efter befrugtningen at man er "langsom" -resten af graviditeten forløber fuldstændigt normalt, og det er altså ikke et udtryk for at man får "et langsomt barn".

Jeg håber jeg fik forklaret det forståeligt, ellers må du endelig spørge.

Anmeld

18. februar 2011

quindelist

Sanne og Nicklas skriver:

Har igen denne gang fået sat min termin 1½ uge til bage så i stedet for at være 10+6 er jeg kun 9+3 og det passer bare overhovede ikke med hvornår jeg hvade æl og hvor der har været aktivitet.

De rykkende mig også så meget tilbage med Nicklas selvom det slet slet ikke kunne passe.

Er der nogen af jer som også har prøvet det?

Jeg kan bare ikke helt forstå det for jeg skulle så ikke have kunne teste positiv da jeg testede positiv underligt

se mit svar ovenfor (skal huske den der citer mulighed   )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.