Først vil jeg lige forklare min ano status. Jeg er en aktiv bruger her på baby, og det ved den omtalte piges mor godt. Så for at være hel sikker på, at det ikke ender i noget det ikke skal ende i, vælger jeg at være ano. Håber I forstår og alligevel har lyst til at give jeres besyv med på denne situation.
Min datter på 7 år har to rigtig gode veninder. De er en 3-kløver på godt og ondt. Det kan jo ikke undgåes at der kommer noget fnidder fnadder når de er 3. Indtil nu har det også fungeret rimelig godt, men nu føler jeg bare det kommer ud af kontrol. Den ene af pigerne er meget dominerende og har udråbt sig selv som Chef i deres gruppe. Min datter hopper med på den, for ellers må hun ikke være med i deres "klub" Den anden pige har jeg en fornemmelse at hun ikke helt tør sige sig i mod "chef" pigen. Min egen datter er lidt en anden støbning. Hun siger fra og siger sin mening. Men dog i et begrænset omfang - for eller må hun ikke være med siger hun. Nu er det så rigtig længe at min datter kun kan fortælle negative til om den dominerende pige. Min datter fortæller at hun er blevet kaldt dum, hendes hår er grimt, hendes tøj er grimt, hun er irriterende, den dominerende pige ville ønske hun ikke fandtes osv. Og det er hver dag min datter komme hjem og fortæller udelukkende negative ting om den pige. Aldrig positiv ting. Bare jeg hører pigens navn er jeg ved at fare i flint; for hvorfor pokker bliver min datter ved med at lege med hende, når hun tydeligvis bare træder på andre og er led. Jeg er i vildrede om, hvad jeg skal sige eller gøre overfor min datter. En dag sagde jeg til hende, at inden hun siger noget negativt om pigen eller skolen så skal hun sige en positiv ting, da jeg ikke magter at alt er negativt. Ved ikke om det var dumt af mig. Nå men nu er min datter nået dertil at hun ikke vil i skole. Hun siger at der ikke er nogen der kan lide hende. Hun faker en mavepine, eller det vil sige, jeg tror nu nok mavepinen er der, men det mest psykisk. Jeg gik til hendes klasselære for en uge sige og fortalte at min datter er ked af at komme i skole, da hun ikke mener der er nogen der kan lide hende. Klasselæren stod uforstående og sagde at min datter er en meget populær pige, så det forstod hun ikke helt. Men hun ville da lige være lidt mere obs på min datter. De havde så samtaler mig børnene i denne uge, og jeg spurgte min datter om hun nævnte problemerne med denne pige. Men det havde hun "glemt" Så ærgeligt, for vil jo helst at hun selv finder ud af dette, da jeg jo ikke kan komme rendene hvergang der er tøsefnidder - eller hvad det nu er det er.
Men kom endelig med jeres råd om, hvordan jeg skal forholde mig. For jeg ved ærligt ikke hvad jeg skal gøre. Ved bare at jeg bliver idiot af al den negativitet.
Anmeld