Min datters veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.937 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

Anonym trådstarter

Først vil jeg lige forklare min ano status. Jeg er en aktiv bruger her på baby, og det ved den omtalte piges mor godt. Så for at være hel sikker på, at det ikke ender i noget det ikke skal ende i, vælger jeg at være ano. Håber I forstår og alligevel har lyst til at give jeres besyv med på denne situation.

Min datter på 7 år har to rigtig gode veninder. De er en 3-kløver på godt og ondt. Det kan jo ikke undgåes at der kommer noget fnidder fnadder når de er 3. Indtil nu har det også fungeret rimelig godt, men nu føler jeg bare det kommer ud af kontrol. Den ene af pigerne er meget dominerende og har udråbt sig selv som Chef i deres gruppe. Min datter hopper med på den, for ellers må hun ikke være med i deres "klub" Den anden pige har jeg en fornemmelse at hun ikke helt tør sige sig i mod "chef" pigen. Min egen datter er lidt en anden støbning. Hun siger fra og siger sin mening. Men dog i et begrænset omfang - for eller må hun ikke være med siger hun. Nu er det så rigtig længe at min datter kun kan fortælle negative til om den dominerende pige. Min datter fortæller at hun er blevet kaldt dum, hendes hår er grimt, hendes tøj er grimt, hun er irriterende, den dominerende pige ville ønske hun ikke fandtes osv. Og det er hver dag min datter komme hjem og fortæller udelukkende negative ting om den pige. Aldrig positiv ting. Bare jeg hører pigens navn er jeg ved at fare i flint; for hvorfor pokker bliver min datter ved med at lege med hende, når hun tydeligvis bare træder på andre og er led. Jeg er i vildrede om, hvad jeg skal sige eller gøre overfor min datter. En dag sagde jeg til hende, at inden hun siger noget negativt om pigen eller skolen så skal hun sige en positiv ting, da jeg ikke magter at alt er negativt. Ved ikke om det var dumt af mig. Nå men nu er min datter nået dertil at hun ikke vil i skole. Hun siger at der ikke er nogen der kan lide hende. Hun faker en mavepine, eller det vil sige, jeg tror nu nok mavepinen er der, men det mest psykisk. Jeg gik til hendes klasselære for en uge sige og fortalte at min datter er ked af at komme i skole, da hun ikke mener der er nogen der kan lide hende. Klasselæren stod uforstående og sagde at min datter er en meget populær pige, så det forstod hun ikke helt. Men hun ville da lige være lidt mere obs på min datter. De havde så samtaler mig børnene i denne uge, og jeg spurgte min datter om hun nævnte problemerne med denne pige. Men det havde hun "glemt" Så ærgeligt, for vil jo helst at hun selv finder ud af dette, da jeg jo ikke kan komme rendene hvergang der er tøsefnidder - eller hvad det nu er det er.

Men kom endelig med jeres råd om, hvordan jeg skal forholde mig. For jeg ved ærligt ikke hvad jeg skal gøre. Ved bare at jeg bliver idiot af al den negativitet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

Pia.

Sikke en kedelig situation... Men jeg syntes du skal ringe til pigens mor og få en god snak ... Fortæl hvad din datter fortæller at deres pige siger til hende og at det såre hende mere end hun nok er klar over... fortæl hun er ked af at gå i skole og altid har mavepine...

Jeg tror du kommer et langt stykke af vejen ved at kontakte moren - og måske deres klasselærer endnu engang for at fortælle hvad du har sat i værk ... Det skal stoppes med det samme - hvis denne pige er så dominerende over for alle så er hun sikkert rigtig dygtig til at få flere med på "hendes side" - og så er din datter måske blevet et nemt offer ...

Måske er der en grund til pigen gør som hun gør - måske har hun det svært der hjemme... ? Ved ikke hvor meget du kender til hendes familieliv m.m....

Håber I finder en god løsning og får det hurtigt ud af verden så din datter igen kan blive glad for skolen og få sine veninder tilbage ...

Knus fra Pia.

Anmeld

18. februar 2011

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Sikke en kedelig situation... Men jeg syntes du skal ringe til pigens mor og få en god snak ... Fortæl hvad din datter fortæller at deres pige siger til hende og at det såre hende mere end hun nok er klar over... fortæl hun er ked af at gå i skole og altid har mavepine...

Jeg tror du kommer et langt stykke af vejen ved at kontakte moren - og måske deres klasselærer endnu engang for at fortælle hvad du har sat i værk ... Det skal stoppes med det samme - hvis denne pige er så dominerende over for alle så er hun sikkert rigtig dygtig til at få flere med på "hendes side" - og så er din datter måske blevet et nemt offer ...

Måske er der en grund til pigen gør som hun gør - måske har hun det svært der hjemme... ? Ved ikke hvor meget du kender til hendes familieliv m.m....

Håber I finder en god løsning og får det hurtigt ud af verden så din datter igen kan blive glad for skolen og få sine veninder tilbage ...

Knus fra Pia.

Tusinde tak for dit svar. Og du har ret, jeg skal snakke med moderen. Det har jeg så også gjort tidligere, og er lidt nervøs for at fremstå som en hønemor. Hvis du kan følge mig? Jeg kender moderen rimelig godt, da vi ofte lige får en kop kaffe når pigerne leger. Vi har også snakket om at lave noget en dag uden ungerne. Så vil mene at jeg sagtens kan tage en snak med moderen. Men igen, er lidt nervøs for at fremstå som en mor der pakker sit barn ind i vat.

Anmeld

18. februar 2011

DLM

uha det er svært med sådan noget tøse fnider, og det bliver da ikke nemmere jo ældre de bliver. tit bliver det være bare med andre ting end lige dem du nævner de har lige nu.

det er svært at vide hvad man skal gøre, da man nogle gange kan gøre det være end det er. men det er bestemt ikke i orden at din datter bliver mobbet på den måde. kan selv huske hvor ondt det gjorde. og det stod på fra 1. klasse til 9'ene. og når det sætter sig psykisk på den måde forbinder man skole med noget grimt og det påvirker ens fremtid.

men tag evt. en snak med læreren igen og planlæg et møde med forældrene og prøv at rede det ud. og hvis der ikke sker noget eller det ikke bliver bedre inden længe vil jeg anbefale skoleskift.

håber i finder ud af noget snart kram til dig og din datter

Anmeld

18. februar 2011

Pia.

Anonym skriver:

Tusinde tak for dit svar. Og du har ret, jeg skal snakke med moderen. Det har jeg så også gjort tidligere, og er lidt nervøs for at fremstå som en hønemor. Hvis du kan følge mig? Jeg kender moderen rimelig godt, da vi ofte lige får en kop kaffe når pigerne leger. Vi har også snakket om at lave noget en dag uden ungerne. Så vil mene at jeg sagtens kan tage en snak med moderen. Men igen, er lidt nervøs for at fremstå som en mor der pakker sit barn ind i vat.

I et sådan tilfælde er det okay at være en hønemor ... Det tror jeg alle mødre ville gøre i denne her situation... Vi ønsker jo kun det bedste for vores børn og at deres dag væk fra hjemmet skal være god...

Det er måske en rigtig god idé at få snakket med moren igen... Så måske skulle I snuppe en kop kaffe sammen en af dagene... og så spørg hvordan hun føler jeres døtres venskab er lige nu - og så fortæl hvad din datter fortæller...

Som sagt håber jeg det bedste og at I hurtigt er ude af pigernes lille problem igen...

Håber du lige vender tilbage igen...

Knus Pia.

Anmeld

18. februar 2011

tinasmor

Nu ved jeg ikke hvor gl. din datter er. Men ofte omkring 3-5 kl. begynder der at gå rigtig meget pige-fnidder i (som du selv kalder det

Det er meget sævrt at finde ud af. Den som er "dronningen" har sit hof. Men pludselig kan det også vende. Det er meget at gøre med hvis én pige bliver uvenner med en anden, så er næsten alle pigerne pludselig også i mod den ene osv. osv.

Mine forslag til dig er:

1) hvis I har forældrerepræsentanter så kan de (eller kl. læreren) tage initiativ til "lege-grupper". så er man sammen med 4 personer som man en gang om måneden har med hjemme. Efter de 4 måneder så skrifter man så gruppe. På denne måde får man leget (eller "hygget" hvis de er for store til selv at ville sige at de leger) med en masse forskellige som man ikke ellers ses med. Man kan lave grupperne i rene pigegrupper, eller blande med drengene.

2) lave noget mere socialt i klassen. Snak igen med forældre repræsentanterne (eller bliv valg selv) lav noget i weekenden, så lære man både de andre forældre og elever at kende. Kan man tage ud og bowle en formiddag i weekenden, om sommeren på skovtur, lave en "diskoteksfest" en aften på skolen osv.

3) Prøv at se om du kan få nogle andre legeaftaler i gang med nogle andre piger end de to hun leger meget med nu. De fleste af os havde jo også ofte "hjerte-venninder" (som det hed dengang Men jo tættere man er på sine veninder som ung jo mere ked og såret er man jo også når noget ikke går som det skal.

Held og lykke med det.

Anmeld

18. februar 2011

twinboys

Hejsa jeg har samme mening som de andre piger, men kunne ikke bare hoppe videre uden at give dig et space kram...

Håber og tror på at i finder en god løsning...

Majbritt

Anmeld

18. februar 2011

Alberts/

jeg var selv i sådan en gruppe da jeg gik i s´kole. men det var godt nok fra 5. klasse til midten af 8.

det er virkelig røv at være i sådan en gruppe,

måske i skulle lave et møde i klassen med forældre og børn og forklare at allé skal lege sammen,
er skolen stor den hun går på?

for den jeg gik på var rimelig stor og det duede bare ikk for alle var "bybor" altså snoppet og syntes de ´selv var "seje"

der kom en uoverens stemmelse i gruppen da hende som var "lederen" mistede vores respekt da hun lavede rygter(rigtig teen aktigt)

men jeg blev simpelhen nød til at flytte skole i midten af 8. klasse til en meget mindre "bonde" skole eller folk var ikk snoppede,

men syntes i sulle tage en snak i klassen og rede det inden det går helt over gevind,

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.