Endnu flere spørgsmål fra nybagt mor:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

508 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

CA

Hvor tit har I jeres små i bad?

Har læst lidt forskelligt. Tænker, at det er lige så nemt at have baby i bad hver dag, i stedet for det der klatvask hver 2. dag. Eller hvad? Badet tar jo ikke lang tid og jeg bruger ikke sæbe, så er det vel ikke mere skadeligt for huden end når der bruges klud? Johannes elsker at komme i vandet, men vil ikke ødelægge hans hud!

Hvor meget "snakker" du med baby hver dag?

Altså Johannes er jo med rundt på armen/i slyngen/sidder hos os hele tiden når han er vågen og så  blir han snakket med. Vi fortæller ham hvad vi laver og synger osv. Men hvor meget tid skal jeg bruge på at holde øjenkontakt med ham og snakke direkte med ham? Han skal jo ikke blive hverken over- eller understimuleret. 

Hvor lang tid om dagen ligger jeres baby på maven?

Han er stærk og løfter hovede når han ligger på vores maver, men han blir eddikesur når han bliver lagt på maven på tæppet eller puslebordet.

Ligger jeres baby på legetæppe? 

Har I billeder, spejl og legetøj ved jeres baby?

Igen, hvornår blir baby over- eller understimuleret?

Håber nogen af jer har tid og lyst til at svare en uvidende mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Marco2

Jamen jeg vil da gerne prøve at svare

Jamen hun er i bad 1-2 gange om ugen. Der er så meget kalk i vandet her hos os som udtørrer huden, og det er jo ikke for at de er særligt beskidte. Så til hverdag er det bare skumkluden i ansigtet, under armene og i folderne ved halsen samt selvfølgelig nummeren ved hvert bleskift. Hov, også fingrene som jo godt kan blive ret grattede af at blive puttet i munden

Jamen det er det samme her. Hun er stort set altid på armen og når hun er vågen snakker vi med hende. Men sidder også bare med hende og laver noget andet, hvis hun virker som om hun er vågen men ikke social. Og sommetider er hun også "bare med" i hvad der sker, for vi har jo også Emily at tage os af, så alt opmærksomhed kan jo ikke gå til hende. Men glæder mig enormt til jeg får min vikle så jeg kan ha begge arme fri og samtidigt have hende tæt på mig. 

Det varierer. Men i dagtimerne lægger jeg hende på maven på puslemåtten efter hvert bleskift. Og har taget nogle at de der skumgulvbrikke og placeret på sofabordet, så der lægger vi hende også engang imellem. Og så ligger hun også på brystet af os engagn imellem. Hun bliver ikke hidsig af at ligge på maven, men hun ligger der oftest bare. Prøver ikke engang at løfte hovedet. Mens hun ligger der snakker vi med hende og stryger hende over ryggen så hun skal føle det er rart at ligge der.

Nej. Den korte tid hun er vågen om dagen vil vi gerne ha' hende hos os. Lære hende at kende og snakke med hende så meget som hun tillader. Så det har vi ikke engang fundet frem endnu.

Nej heller ikke endnu. Vi stimulerer hende rent ved vores ansigter, stemmer og berøring på nuværende tidspunkt. Hun har fået noget legetøj som ligger men tror kun det er Emily der anvender det. Tror ikke bettefisen får noget ud af legetøj på nuværende tidspunkt. Men har da taget hende med ud til vores store spejl i gangen, og fortalt hvem hun ser mm. men det er mere for at snakke med hende og lave et eller andet

Tror det var det. Måske lidt knudret skrevet, men håber du forstår hvad jeg mener. Ellers må du jo spørge
AG

Anmeld

17. februar 2011

IAH

Jeg er skam også en ret utrænet mor, da Frederik nu kun er en måned + 2 dage gammel. Men jeg kan da melde ind med mine erfaringer:

Han er i bad hver fredag. Det er allerede blevet en lille tradition. Han er helt vild med det og det er jo også hyggeligt. Nu er han begyndt at kunne holde hovedet bedre selv, så det bliver nemmere at have ham i vandet. Så jeg vil snart begynde at bade to gange pr. uge. 

Jeg har ikke Frederik med overalt. Jeg havde det i starten, men har opdaget at hvis han har 10-15 minutter for sig selv, er han mere opmærksom bagefter. Han bliver pylret og kaster med hovedet, når han har fået nok opmærksomhed. Jeg snakker nok ca. med ham en god time om dagen.

Frederik ligger gerne på maven og løfter hovedet. Han har haft meget mavekneb, og så tror jeg det er rart at ligge på maven, så han har nemmere ved at slippe en lille vind

Nej, han ligge i sin kravlegård med nogle tøjdyr og en musikuro. Det interesserer ham ikke. Han kigger på vores bogreol i stedet.

Ja, men han forstår det vist ikke hvad det handler om endnu..

Knus Iben

Anmeld

17. februar 2011

CA

Marco2 skriver:

Det varierer. Men i dagtimerne lægger jeg hende på maven på puslemåtten efter hvert bleskift. Og har taget nogle at de der skumgulvbrikke og placeret på sofabordet, så der lægger vi hende også engang imellem. Og så ligger hun også på brystet af os engagn imellem. Hun bliver ikke hidsig af at ligge på maven, men hun ligger der oftest bare. Prøver ikke engang at løfte hovedet. Mens hun ligger der snakker vi med hende og stryger hende over ryggen så hun skal føle det er rart at ligge der.

Tak for svar. Det er rart lige at vide, hvordan andre gør, så man har noget at forholde sig til. 

Tak for tippet med sofabordet. Vores gulv er vildt koldt! Prøvede også lige at nusse ham i mens og han faldt helt til ro - et par minutter, så var det ikke sjovt mere. Men lidt er vel bedre end ingenting 

Anmeld

17. februar 2011

CA

IAH skriver:

Jeg er skam også en ret utrænet mor, da Frederik nu kun er en måned + 2 dage gammel. Men jeg kan da melde ind med mine erfaringer:

Han er i bad hver fredag. Det er allerede blevet en lille tradition. Han er helt vild med det og det er jo også hyggeligt. Nu er han begyndt at kunne holde hovedet bedre selv, så det bliver nemmere at have ham i vandet. Så jeg vil snart begynde at bade to gange pr. uge. 

Jeg har ikke Frederik med overalt. Jeg havde det i starten, men har opdaget at hvis han har 10-15 minutter for sig selv, er han mere opmærksom bagefter. Han bliver pylret og kaster med hovedet, når han har fået nok opmærksomhed. Jeg snakker nok ca. med ham en god time om dagen.

Frederik ligger gerne på maven og løfter hovedet. Han har haft meget mavekneb, og så tror jeg det er rart at ligge på maven, så han har nemmere ved at slippe en lille vind

Nej, han ligge i sin kravlegård med nogle tøjdyr og en musikuro. Det interesserer ham ikke. Han kigger på vores bogreol i stedet.

Ja, men han forstår det vist ikke hvad det handler om endnu..

Knus Iben

Tak for svar Jeg har Johannes i bad ca. hver 2. dag. Han har haft en del uheld fordi der virkelig kommer meget i bleen når han går i gang med at trykke Og så er han en rigtig varm dreng, så han sveder nemt. Jeg ved godt at han jo ikke er beskidt og ulækker, men jeg ville virkelig selv have brug for at bad og så har jeg lyst til at gi ham et.. Hmm...

Anmeld

19. februar 2011

DK

Carina87 skriver:

Har læst lidt forskelligt. Tænker, at det er lige så nemt at have baby i bad hver dag, i stedet for det der klatvask hver 2. dag. Eller hvad? Badet tar jo ikke lang tid og jeg bruger ikke sæbe, så er det vel ikke mere skadeligt for huden end når der bruges klud? Johannes elsker at komme i vandet, men vil ikke ødelægge hans hud!

Altså Johannes er jo med rundt på armen/i slyngen/sidder hos os hele tiden når han er vågen og så  blir han snakket med. Vi fortæller ham hvad vi laver og synger osv. Men hvor meget tid skal jeg bruge på at holde øjenkontakt med ham og snakke direkte med ham? Han skal jo ikke blive hverken over- eller understimuleret. 

Han er stærk og løfter hovede når han ligger på vores maver, men han blir eddikesur når han bliver lagt på maven på tæppet eller puslebordet.

Igen, hvornår blir baby over- eller understimuleret?

Håber nogen af jer har tid og lyst til at svare en uvidende mor

Bimmeren kommer i bad næsten hver dag. Han ELSKER at få bad og ligger bare helt afslappet og kigger rundt og nyyyder det. Jeg putter olie i vandet så han ikke bliver tør, og SP sagde at man gerne måtte bade hver dag bare det ikke var alt for lange bade! Derudover synes jeg også selv det er så hyggeligt med bad og elsker at "mærke" på hans lille nøgne krop!

Vi snakker med Bimmeren hele tiden når han er vågen, medmindre at vi skal spise/lave mad eller har gæster Han er ikke så meget for at ligge selv, så kommer han med ret mange sure brokke-øffe-lyde. Men hvis vi holder ham ud for os så kan vi have lange samtaler og han ligger så fint med spidsede læber/trutmund og lytter og "snakker tilbage".

Han kan sagtens ligge på maven, og også nemt løfte hovedet fra underlaget. Han ligger dog oftest på maven, når han ligger på brystet af MIkkel eller jeg hvis han ikke vil sove om natten/aftenen. Så falder han lynhurtigt til ro! Det er verdens bedste sovemedicin; en bar overkrop at sove på maven på!

Nej, for vi har ikke noget. Jeg kan heller ikke helt finde ud af om det er for tidligt med legesager!?! Vi har ønsket os et fint lamaze til hans dåb d. 3/4 og jeg gider ikke købe et inden da. Jeg vil spørge SP på tirsdag om det er "nødvendigt" med legesager allerede nu, eller nok stimulation at vi snakker og fortæller når han er vågen. Hvis det ikke er må jeg hænge noget op inde i leanderen han kan kigge på når han ikke skal sove!

Nej ingenting. Kun over puslebordet. Igen SP må fortælle mig hvor meget der er nødvendigt for at han kan blive korrekt stimuleret, men lige nu hvor han kun er 3 uger tænker jeg ikke at han har behov for så meget andet end alle de indput der allerede kommer ved bad, gæster, snak og kiggen rundt på ting i huset.

KNUS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.