Carina87 skriver:
Hvor tit har I jeres små i bad?
Har læst lidt forskelligt. Tænker, at det er lige så nemt at have baby i bad hver dag, i stedet for det der klatvask hver 2. dag. Eller hvad? Badet tar jo ikke lang tid og jeg bruger ikke sæbe, så er det vel ikke mere skadeligt for huden end når der bruges klud? Johannes elsker at komme i vandet, men vil ikke ødelægge hans hud!
Hvor meget "snakker" du med baby hver dag?
Altså Johannes er jo med rundt på armen/i slyngen/sidder hos os hele tiden når han er vågen og så blir han snakket med. Vi fortæller ham hvad vi laver og synger osv. Men hvor meget tid skal jeg bruge på at holde øjenkontakt med ham og snakke direkte med ham? Han skal jo ikke blive hverken over- eller understimuleret.
Hvor lang tid om dagen ligger jeres baby på maven?
Han er stærk og løfter hovede når han ligger på vores maver, men han blir eddikesur når han bliver lagt på maven på tæppet eller puslebordet.
Ligger jeres baby på legetæppe?
Har I billeder, spejl og legetøj ved jeres baby?
Igen, hvornår blir baby over- eller understimuleret?
Håber nogen af jer har tid og lyst til at svare en uvidende mor
Hvor tit har I jeres små i bad?
Bimmeren kommer i bad næsten hver dag. Han ELSKER at få bad og ligger bare helt afslappet og kigger rundt og nyyyder det. Jeg putter olie i vandet så han ikke bliver tør, og SP sagde at man gerne måtte bade hver dag bare det ikke var alt for lange bade! Derudover synes jeg også selv det er så hyggeligt med bad og elsker at "mærke" på hans lille nøgne krop!
Hvor meget "snakker" du med baby hver dag?
Vi snakker med Bimmeren hele tiden når han er vågen, medmindre at vi skal spise/lave mad eller har gæster Han er ikke så meget for at ligge selv, så kommer han med ret mange sure brokke-øffe-lyde. Men hvis vi holder ham ud for os så kan vi have lange samtaler og han ligger så fint med spidsede læber/trutmund og lytter og "snakker tilbage".
Hvor lang tid om dagen ligger jeres baby på maven?
Han kan sagtens ligge på maven, og også nemt løfte hovedet fra underlaget. Han ligger dog oftest på maven, når han ligger på brystet af MIkkel eller jeg hvis han ikke vil sove om natten/aftenen. Så falder han lynhurtigt til ro! Det er verdens bedste sovemedicin; en bar overkrop at sove på maven på!
Ligger jeres baby på legetæppe?
Nej, for vi har ikke noget. Jeg kan heller ikke helt finde ud af om det er for tidligt med legesager!?! Vi har ønsket os et fint lamaze til hans dåb d. 3/4 og jeg gider ikke købe et inden da. Jeg vil spørge SP på tirsdag om det er "nødvendigt" med legesager allerede nu, eller nok stimulation at vi snakker og fortæller når han er vågen. Hvis det ikke er må jeg hænge noget op inde i leanderen han kan kigge på når han ikke skal sove!
Har I billeder, spejl og legetøj ved jeres baby?
Nej ingenting. Kun over puslebordet. Igen SP må fortælle mig hvor meget der er nødvendigt for at han kan blive korrekt stimuleret, men lige nu hvor han kun er 3 uger tænker jeg ikke at han har behov for så meget andet end alle de indput der allerede kommer ved bad, gæster, snak og kiggen rundt på ting i huset.
KNUS