heisamig skriver:
Piger piger... I må simpelthen hjælpe mig hvis I kan. Jeg er meget i tvivl, men der er nogen af jer, der må have stået i en lignende situation før mig.
Jeg er sygeplejestuderende og har termin d. 21.07.11. Lige nu er jeg ti uger i klinik på Glostrup hospital (shit det er hårdt), hvilket er slut d. 15. april. Lige nu er min barselsplan lavet sådan, så jeg får barsel fra d. 01.07.11. Det er liige snært nok på synes jeg, men modulerne (af ti ugers varighed) ligger sådan, så jeg enten kan gå fra d. 15. april eller d. 1. juli. Jeg vil jo helst have mest mulig barselstid efter fødslen, så valgte den sidste løsning foreløbig.
1. spørgsmål: ved I hvad der sker hvis jeg melder mig syg inden jeg skal på barsel? Kan jeg det og lade være at gå op til eksamen? (jeg maler muligvis fanden på væggen og håber da heller ikke det bliver aktuelt, men vil gerne være forberedt på alle muligheder. Det er min 1. graviditet og aner ikke hvordan jeg vil have det som højgravid
...)
Nåh, mit næste spørgsmål omhandler barselsdagpenge. Jeg har et deltidsjob i magasin på ml. 8-12 timer om ugen. Kan jeg få barselsdagpenge sammen med min su når jeg er på barsel? Vil dette gå efter kontrakten eller kan jeg sørge for at have de 120 timer inden for de sidste 13 uger inden orlorven og derved opnå retten til det?
Håber I vil hjælpe mig...

Jeg har ikke forstand på hvordan det foregår på sygeplejestudiet, så det med eksamner osv kan jeg ikke svare på. Jeg ved til gengæld at vi på min skole (jeg læser til pædagog), kan afslutte et forløb midt i et semester og så starte samme sted i et efterfølgende semester. Altså hvis jeg har gennemført de første 3 mdr af et semester, så kan jeg starte efter de 3 mdr, på et nyt semester.