Blodpladerne???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.750 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Mka

Hej Piger..

Er der nogen der kender til blodpladerne? Er lige blevet ringet op af en læge fra FG som siger at mine tal er lave, så jeg skal ind og have taget kontrolblodprøver imorgen. ( fik taget de her prøver i tirsdags)

Jeg har aldrig selv hørt om blodpladerne, så nogle der kan fortælle lidt om det? Hvad det måske har af betydning for mit barn eller mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

VTL

Hejsa

Blodpladerne, på fagsprog kaldet trombocytter, er det der får dit blod til at størkne hvis du f.eks. slår hul. Hvis man ikke havde nogle blodplader så ville man blive ved med at bløde. Sagde lægen noget om hvorfor du havde lave blodplader? Behandlingen kan ved svær trombocytopeni være transfusion med blodplader, du ved ligesom man kan modtage blod, så kan man også få blodplader. Det er en gul væske der er siet fra blodet. Der kan dog også gives tabletter.

Pernille

Anmeld

17. februar 2011

Mka

nulle555 skriver:

Hejsa

Blodpladerne, på fagsprog kaldet trombocytter, er det der får dit blod til at størkne hvis du f.eks. slår hul. Hvis man ikke havde nogle blodplader så ville man blive ved med at bløde. Sagde lægen noget om hvorfor du havde lave blodplader? Behandlingen kan ved svær trombocytopeni være transfusion med blodplader, du ved ligesom man kan modtage blod, så kan man også få blodplader. Det er en gul væske der er siet fra blodet. Der kan dog også gives tabletter.

Pernille

okay tak.. Nej hun sagde ingenting om det, andet end det var for lavt. Fik taget blodprøver i tirsdags fordi mine fødder er begyndt at klø, så de ville tjekke mit levertal. Mit levertal så fint ud, men blodpladerne var lave. Jeg fik ikke rigtig spurgt om noget, fordi man regner jo ikke lige med at der er en læge der ringer til en, så man blev jo lige lidt paf.

Anmeld

17. februar 2011

Mka

Ingen andre der har prøvet det? og hvad har det haft af betydning for jer?

Anmeld

2. september 2011

Frøken J.

Mka skriver:

Ingen andre der har prøvet det? og hvad har det haft af betydning for jer?

Ved godt din tråd er gammel, men hvad fandt de ud af med hensyn til det lave blodpladeantal? Jeg står nemlig i samme situation og skal have taget kontrolblodprøve mandag.. 

Anmeld

4. september 2011

Mka

Frøken J. skriver:

Ved godt din tråd er gammel, men hvad fandt de ud af med hensyn til det lave blodpladeantal? Jeg står nemlig i samme situation og skal have taget kontrolblodprøve mandag.. 

Det er helt iorden Jamen det er noget med at hvis man har meget lave blodplader så har blodet svært ved at størkne. Det kan være meget godt for lægerne at vide hvis man nu bløder meget under fødslen. Jeg gik til kontrol med en lille uges tid imellem mine tider, blodprøver og hvor der blev kørt strimmel på mig.

Anmeld

4. september 2011

Frøken J.

Mka skriver:

Det er helt iorden Jamen det er noget med at hvis man har meget lave blodplader så har blodet svært ved at størkne. Det kan være meget godt for lægerne at vide hvis man nu bløder meget under fødslen. Jeg gik til kontrol med en lille uges tid imellem mine tider, blodprøver og hvor der blev kørt strimmel på mig.

Tak for svaret! Så må jeg se, hvad kontrolprøverne siger i morgen

Anmeld

7. september 2011

Mka

Frøken J. skriver:

Tak for svaret! Så må jeg se, hvad kontrolprøverne siger i morgen

Hvad sagde dine blodprøver?

Anmeld

7. september 2011

Frøken J.

Mka skriver:

Hvad sagde dine blodprøver?

Jamen de er stadig lidt for lave tallene, men de er steget en anelse. Så lægen siger, at det er fint - Hos nogen er tallene bare lidt lavere. Så længe de ikke falder yderligere, er der ikke noget at komme efter. Og når nu de var steget lidt, er det jo perfekt

Anmeld

7. september 2011

Mka

Frøken J. skriver:

Jamen de er stadig lidt for lave tallene, men de er steget en anelse. Så lægen siger, at det er fint - Hos nogen er tallene bare lidt lavere. Så længe de ikke falder yderligere, er der ikke noget at komme efter. Og når nu de var steget lidt, er det jo perfekt

Det var godt at høre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.