Er det ikke for lidt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

736 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Mor til prinsessen :-)

Hej alle..

Jeg har en datter på 3 måneder. Mit spørgsmål går på om en eftermiddagslur på et par timer er nok når hun kun har den alder??

Sådan ser hendes søvnrytme ud.

Middagslur på et par timer mellem 10-12 også "sjatsover" hun på os og sover først ved midnat igen. Og her snupper hun gerne 6-10 timer..... Men det er da for lidt synes jeg?? Sådan har det været siden hun var 2 måneder.

Synes der er langt fra 14 om eftermiddagen til midnat før hun sover fordi hun er træt jo, men vil under ingen omstændigder sove alene.

Her den sidste uge har det været sådan hun har sovet inde ved os ellers ville hun IKKE sove overhovedet. Og når jeg plejede at ligge hende ved midnat faldt hun så i søvn i sin barnevogn og sov laaaangt tid.....

En lidt rodet historie, men det jeg gerne vil vide det er om det ikke er for lidt hun sover, eller om det er meget normalt, eller hvad jeg kan gøre ved det, da jeg synes det er et meget langt stræk hun ikke sover... Jeg ville jo mene at hun skulle have 2 middagslur om dagen.... eller sove meget før om aftenen??

jeg leger ikke med hende før hun skal sove

Mvh Den frustrerende mor.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

afrobabies

Mor til prinsessen :-) skriver:

Hej alle..

Jeg har en datter på 3 måneder. Mit spørgsmål går på om en eftermiddagslur på et par timer er nok når hun kun har den alder??

Middagslur på et par timer mellem 10-12 også "sjatsover" hun på os og sover først ved midnat igen. Og her snupper hun gerne 6-10 timer..... Men det er da for lidt synes jeg?? Sådan har det været siden hun var 2 måneder.

Synes der er langt fra 14 om eftermiddagen til midnat før hun sover fordi hun er træt jo, men vil under ingen omstændigder sove alene.

Her den sidste uge har det været sådan hun har sovet inde ved os ellers ville hun IKKE sove overhovedet. Og når jeg plejede at ligge hende ved midnat faldt hun så i søvn i sin barnevogn og sov laaaangt tid.....

En lidt rodet historie, men det jeg gerne vil vide det er om det ikke er for lidt hun sover, eller om det er meget normalt, eller hvad jeg kan gøre ved det, da jeg synes det er et meget langt stræk hun ikke sover... Jeg ville jo mene at hun skulle have 2 middagslur om dagen.... eller sove meget før om aftenen??

Det er jo meget forskelligt, hvordan børn sover... Nogle har behov for meget søvn og andre ikke så meget... Sover hun udenfor, når hun sover til middag, fordi det kan gøre at man sover lidt længere, så prøv at putte hende i barnevognen, og så måske gå en tur med hende om eftermiddagen, og se om ikke hun kan hvile lidt der

Anmeld

17. februar 2011

Mor til prinsessen :-)

victoria2008 skriver:

Det er jo meget forskelligt, hvordan børn sover... Nogle har behov for meget søvn og andre ikke så meget... Sover hun udenfor, når hun sover til middag, fordi det kan gøre at man sover lidt længere, så prøv at putte hende i barnevognen, og så måske gå en tur med hende om eftermiddagen, og se om ikke hun kan hvile lidt der

hun sover inde om eftermiddagen, og der sover hun snildt mellem 3-5 timer så det er ikke det der er problemet. Det er når hun er vågnet op af den søvn så sover hun ikke før om natten igen. og det synes jeg er for lidt da hun er træt og sover gerne på os, men vil ikke her sove i barnevogn, seng eller noget andet.

Anmeld

17. februar 2011

Claras mor

det er lidt det samme her med min datter..

hun sover godt om natten gerne 8-10 timer har hun gjordt siden fødslen.

men tilgengæld sover hun max 2 x 3 kvarter i løbet af dagen og sådan har det været fra hun var 2 mdr.  det fungere fint her, men det er hårdt at hun ikke sover mere, specielt da hun var mindre og ikke kunne underholde sig selv lidt.

jeg tror så længe hun trives med det skal du ikke være bekymret.

Anmeld

17. februar 2011

afrobabies

hun sover inde om eftermiddagen, og der sover hun snildt mellem 3-5 timer så det er ikke det der er problemet. Det er når hun er vågnet op af den søvn så sover hun ikke før om natten igen. og det synes jeg er for lidt da hun er træt og sover gerne på os, men vil ikke her sove i barnevogn, seng eller noget andet.

Er hun amme eller flaskebarn? Nogle børn kan blive mere trætte, hvis de kommer ud og får noget luft, så det ville måske være en god idé at gå en tur med barnevognen, så behøver hun jo ikke at sove, men så bliver hun måske hurtigere træt om aftenen, man ka også blive træt af at komme i bad, så det kunne også være en mulighed at bade hende om aftenen...

Anmeld

17. februar 2011

Claras mor

ja hvis hun er træt og vrøvlet fordi hun ikke sover kan jeg godt se det er lidt frustrerende.

vi har haft en periode hvor vores datter ikke ville falde i søvn i sin seng om aftene, men vi gjorde simpelthen det at vi sikrede os at hun ikke var sulten eller trængte til tør ble osv og så lagde vi hende i hendes seng og lod hende ligge. vi var i rummet hos hende så hun ikke var alene og blev bange.

det tog 6 dage og det var mega hårdt, men nu ligger hun sig altså bare til at sove med det samme.

ved ikke om det kunne være en mulighed om eftermiddagen når hun begynder at blive træt og så simpelthen insistere på at hun skal sove.

Anmeld

17. februar 2011

morethanperfect

Hej alle..

Min søn sover også højst 4 timer om dagen og står op kl 5 og bilr lagt igen kl 19.00 ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.