Jer med Pseudo-tvillinger (Børn med under 18 mdrs mellemrum)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.152 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Heej derude

Vi har en skøn datter som ikke er så gammel endnu, hun er vores 2. barn, men vi er allerede igang med at få nr 3, som vi regner med bliver den sidste i søskende flokken

Det vil helt sikkert blive P-Tvillinger vi får, så jeg ville enlig gerne høre fra andre som har P-tvillinger eller kender folk som har det, hvordan det er, jamen fortæl alt du orker omkring det, jeg lytter gerne : ) Kunne evt være, er det meget hårdt, var der jalousi, hvad har det ændret, jamen hvad i nu lige har i tankerne : )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

britze

hej..

først vil jeg sige at jeg kun kender til p-tvillinger gennem arbejdet og ikke privat... men personligt synes jeg at det er meget tidligt for den "store", ikke at være den lille mere. for den mindste vil jo altid kræve lidt mere opmærksomhed og hjælp.. og når man er halvandet har man stadig et stort behov for opmærksomhed/hjælp/omsorg..

senere hen kan der selvfølgelig også være nogle fordele for børnene i forhold til at være legekammerater osv...

selv ville jeg ikke planlægge det, da jeg mener at de skal have lov at være den lille lidt længere, men derfor kan det jo sagtens være det rigtige for jer... men vil nok råde jer til at overveje det kraftigt, da det jo for dig også kan komme til at indebære at du sidst i graviditeten ikke kan bære på dit 1årige barn.. det er selvfølgelig ikke sikkert at det sker, men det kan det...

men som skrevet tidligere, så gør hvad der er rigtigt for jer.. ingen familier er ens og alle har forskellige behov...

Anmeld

17. februar 2011

twinboys

Hejsa dejligt at i gerne vil sætte endnu et lille vidunder til verden...

Jeg har ikke selv pseudo-tvillinger men tvillinger...

Spørg endelig hvis du har nogle spørgsmål..

Majbritt

Anmeld

17. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har 1 år og 5 mdr. imellem vores dreng og pige - planlagt. Idag er de 3 år og 4 mdr., og 1 år og 10 mdr.

Det er helt sikkert blevet nemmere med tiden. De er blevet så gode til, at lege sammen og spørger som det første efter hinanden om morgen.

Det var hårdt, da vi lige havde fået vores pige. Vores dreng var jo stadigvæk lille og krævede meget hjælp. Da vi stod i det synes jeg ikke, at det var så "slemt".

Da vores pige var 1 år og 5 mdr. kunne jeg slet ikke forestille mig, at hun skulle være storesøster (det var den alder vores dreng havde da han blev storebror).

Vi har slet ikke fortrudt, at vi har fået dem så tæt på hinanden. Men man skal være MEGET opmærksom på den store, og at det kræver rigtig meget, at have to så små børn tæt på hinanden.

Anmeld

17. februar 2011

DitteMarie

Jeg har en bror der er ca. 1 år ældre end mig- og jeg tror da bestemt det til tider har været hårdt for vores mor, men tror den glæde vi har af hinanden opvejre det. Som små var vi hinandens bedste legekammerat og i dag er vi hinandens bedste ven. Vi har mange fælles venner, har været ude at rejse sammen, i byen sammen og til festivaller sammen osv. Jeg tror også at når man er så lille kan man ikke huske livet før den lille kom og den lille har aldrig prøvet andet, så for børnene synes jeg det er fint- men selvfølgelig er der lidt ekstra bleskift med mere- held og lykke med projektet :-)

Anmeld

17. februar 2011

Hvem?

christina22 skriver:

Heej derude

Vi har en skøn datter som ikke er så gammel endnu, hun er vores 2. barn, men vi er allerede igang med at få nr 3, som vi regner med bliver den sidste i søskende flokken

Det vil helt sikkert blive P-Tvillinger vi får, så jeg ville enlig gerne høre fra andre som har P-tvillinger eller kender folk som har det, hvordan det er, jamen fortæl alt du orker omkring det, jeg lytter gerne : ) Kunne evt være, er det meget hårdt, var der jalousi, hvad har det ændret, jamen hvad i nu lige har i tankerne : )

Hejsa

Jeg har P-tvillinger, jeg har Lauge fra Januar 2010 og Hjalte fra December 2010, således kun 11 mdr imellem og jeg må indrømme, hvor er det NEMT, jeg havde frygtet det væreste, men jeg tror da min ældste ikke er ældre genere det ham ikke, han er glad bare jeg er i rummet, og han elsker sin lillebror, han får myssere

Jeg har ligeledes valgt at holde Lauge hjemme fra dagpleje, så de først kommer ud sammen til August, så jeg har dem begge hjemme og jeg elsker det, jeg har slet slet ikke fortrudt vi har dem så tæt, det er skønt!

Anmeld

17. februar 2011

Kamulla

har det ikke men er selv en psedu-tvilling.. og jeg ville ikke selv gøre det efter selv at have været det... der er kun 12mdr og 9 dage mellem min søster og jeg.. og der har været en magtkamp siden vi startede i skole... vi har ikke haft så meget glæde af hinanden derefter desværre... vi har været RIGTIGE modbydelige mod hinanden

Anmeld

17. februar 2011

KajaHH

Hej har 3 børn hvoraf de 2 er p.tvillinger.

Jeg har to piger en på 5 år og en på 4 år, der er 12 måneder og 13 dages forskel på dem.

Vi har ikke oplevet så meget jaluci mellem dem da de var mindre, men der er lidt nu, men det er mest hende på 5 år som viser det ved den mindste på snart 2 år hun viser det.

Pigerne imellem er det mere hvis den ene ligger og hygger i stuen med en dyne, så kan de kommeop og slås om det,fordi de ikke vil dele dyne, andet end hvis de sidder ved min mand eller jeg.

De har utrolig stor glæde af hinanden,og har stort set de samme legekamerater.

De hvor der kan være lidt problmer, er når den ene skal med en hjem og lege og den anden ikke skal, det har de lidt svært ved at acceptere, de vil helst hjem sammen til nogen og lege.

Men hvis du har nogle spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive.

herfra

Anmeld

17. februar 2011

KajaHH

KajaHH skriver:

Hej har 3 børn hvoraf de 2 er p.tvillinger.

Jeg har to piger en på 5 år og en på 4 år, der er 12 måneder og 13 dages forskel på dem.

Vi har ikke oplevet så meget jaluci mellem dem da de var mindre, men der er lidt nu, men det er mest hende på 5 år som viser det ved den mindste på snart 2 år hun viser det.

Pigerne imellem er det mere hvis den ene ligger og hygger i stuen med en dyne, så kan de kommeop og slås om det,fordi de ikke vil dele dyne, andet end hvis de sidder ved min mand eller jeg.

De har utrolig stor glæde af hinanden,og har stort set de samme legekamerater.

De hvor der kan være lidt problmer, er når den ene skal med en hjem og lege og den anden ikke skal, det har de lidt svært ved at acceptere, de vil helst hjem sammen til nogen og lege.

Men hvis du har nogle spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive.

herfra

jalousi skulle der jo stå GGG

Anmeld

17. februar 2011

Hvem?

Hejsa

Jeg har P-tvillinger, jeg har Lauge fra Januar 2010 og Hjalte fra December 2010, således kun 11 mdr imellem og jeg må indrømme, hvor er det NEMT, jeg havde frygtet det væreste, men jeg tror da min ældste ikke er ældre genere det ham ikke, han er glad bare jeg er i rummet, og han elsker sin lillebror, han får myssere

Jeg har ligeledes valgt at holde Lauge hjemme fra dagpleje, så de først kommer ud sammen til August, så jeg har dem begge hjemme og jeg elsker det, jeg har slet slet ikke fortrudt vi har dem så tæt, det er skønt!

Jeg har selv en storebror der er 15 mdr. ældre end mig og det har været fantastisk at have en at vokse op med, vi delte alt, fortæller hinanden alt og er/var fælles om alt, det håber jeg også for mine børn, det kunne være helt super  

Der imod har min mand en bror der er 10 år ældre end ham og gud hvor er det synd, min mand har altid set sig selv som enebarn, da hans bror jo var flyttet hjemmefra da min mand kan huske noget, de er to vidt forskellige steder i deres liv og snakker stort set ikke sammen, det har hjulpet lidt efter vi har fået børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.