Flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. februar 2008

BellaT

Hej Hej.

Vil lige høre om I også giver mme efter skemåltiderne? For det gør jeg.

Phillip får 4 skemåltider og så vælling til natten (hvori der også er mme). Efter 3 af skemåltiderne får han ca. 50-100 ml mme. De skal jo have de der 400 ml om dagen for at få jern nok. Og får han ikke flaskerne bliver han dehydreret. Han gider nemlig ikke at drikke ret meget vand eller mælk i glas. Ikke nok ihvertfald. Kun æblejuice og det kan jo ikke erstatte vand eller mælk.

Men skal man begynde at trappe ned på mme nu? Og give mere og mere sødmælk i stedet for? Men der er jo både masser af vitaminer og jern i mme. Det kan de da ikke undvære endnu eller hvad? Jer der har ammet/ammer giver vel ikke mme nu? Hvor længe skal de blive ved med at have 400 ml om dagen?

Er jeg helt bagefter med det mme?

Knus fra Helle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2008

ka li ja

altså jeg giver flaske3-4 gange om dagen n.
er lige stoppet med at amme helt.
hvis ham fx kun spiser nogle små bidder rugbrød,så giver jeg ham en flaske bagefter.
hvis han spiser grød når han vågner, så venter jeg til han skal puttes igen, og så kan han måske få en flaske der.
ved ikke om de nødvendigvis skal nedtrappes nu, men man må bare GERNE gi sit barn sødmælk nu.
tror bare de skal være flaskefri når de er omkring et år??! plus minus
vi giver det.
han får som regel blandet 200-250 hver gang, men spiser for det meste ikke det hele.

hjalp det??
karina

Anmeld

21. februar 2008

Susan1978

altså jeg giver flaske3-4 gange om dagen n.
er lige stoppet med at amme helt.
hvis ham fx kun spiser nogle små bidder rugbrød,så giver jeg ham en flaske bagefter.
hvis han spiser grød når han vågner, så venter jeg til han skal puttes igen, og så kan han måske få en flaske der.
ved ikke om de nødvendigvis skal nedtrappes nu, men man må bare GERNE gi sit barn sødmælk nu.
tror bare de skal være flaskefri når de er omkring et år??! plus minus
vi giver det.
han får som regel blandet 200-250 hver gang, men spiser for det meste ikke det hele.

hjalp det??
karina

Så er det slut med de mange point hva?? :D

Anmeld

21. februar 2008

Sille

Freja får flaske efter måltiderne men ikke med det samme.. efter en times ti ca.. al afhængig af hvor meget hun har spist af grød..

Anmeld

21. februar 2008

ivfmarie

Det er indtil 1 års alderen at de skal have 400 ml jernberiget mme/vælling - ellers er det jerndråber.
For kalkindholdets skyld anbefales 750 ml mælkprodukter - det være sig mælk, yoghurt, smør ost osv.
Jeg syns det er svært at nå op på 750 ml, så jeg gir en portion ymer i løbet af dagen, og jeg blander mme i aftensmaden. Malte spiser nemlig så godt af skemaden at han ikke rigtig er sulten til at drikke mælk fra flasken.
Jeg sørger for at Maltes mad er sund og varieret, så han får godt med vitaminer gennem kosten, og så ser jeg altså lidt igennem fingre med de anbefalede mængder af dit og dat...

Marie, der er ret sikker på at Malte IKKE mangler noget ;)

Anmeld

21. februar 2008

ka li ja

jeg er også ret sikker på malte ikke mangler noget loooool
men heller ikke rasmus hehe

Anmeld

21. februar 2008

BellaT

Hej piger!

Tak for svar.:) Jeg fortsætter med flasken.

Knus fra Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.