Kort cyklus...hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.951 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

Summer

Er der nogen af jer som har prøvet at have en meget kort cyklus??

I går begyndte jeg at pletbløde og i dag her til aften er det blevet mere som normal mens blødning og jeg har mega meget mens smerter.

Men det skal lige siges at det kun er 16 dage siden min sidste mens er startet. 16 dage er jo virkelig en kort cyklus.

Min cyklus er ikke reglmæssig men svinger fra 24 til 32 og for det meste er den på 29, så 16 er jo langt fra hvad den plejer.

Jeg har simpelthen googlet alt omkring dette og kan ikke finde noget som minder om dette så derfor ville jeg høre om nogen af jer har prøvet lign.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Summer

Virkelig ingen .... Jeg må da godt nok være noget særligt hvis jeg er den eneste der har prøvet dette

Anmeld

15. februar 2011

Frejsmor

Summer skriver:

Virkelig ingen .... Jeg må da godt nok være noget særligt hvis jeg er den eneste der har prøvet dette

Jeg har godt nok ikke prøvet det søde, men ville bare lige give dig en , er da irriterende at din cyklus er så uregelmæssig, håber snart det retter sig søde!!

fra mig

Anmeld

15. februar 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg har ikke prøvet det, men har hørt om en del der har. Især hvis der er kuk i systemt i forvejen. Jeg har selv haft koks i systemet, men aldrig under 24 dage. 

Jeg synes at have læst, at hvis den er helt gal og kommer så ofte, at du så skal kontakte lægen, da det måske betyder at du slet ikke har haft ægløsning.

Anmeld

16. februar 2011

Summer

SkrukNu skriver:

Jeg har godt nok ikke prøvet det søde, men ville bare lige give dig en , er da irriterende at din cyklus er så uregelmæssig, håber snart det retter sig søde!!

fra mig

Tak Søde Jeg håber også at den snart retter sig, synes bare at det går den forkerte vej

Anmeld

16. februar 2011

Summer

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg har ikke prøvet det, men har hørt om en del der har. Især hvis der er kuk i systemt i forvejen. Jeg har selv haft koks i systemet, men aldrig under 24 dage. 

Jeg synes at have læst, at hvis den er helt gal og kommer så ofte, at du så skal kontakte lægen, da det måske betyder at du slet ikke har haft ægløsning.

Jeg ved at jeg har haft ægløsning for jeg har for første gang haft en positiv ægløsningstest i fredags, og jeg har været ved gyn som har sagt at jeg hver måned får ægløsning ellers ville jeg ikke få min mens.

Men må indrømme at jeg meget stærkt overvejer at kontakte en fertilitetsklinik for at blive tjekket helt igennem, da det som gyn kan gøre åbentbart ikke virker.

Og nu vil jeg altså vide om vi forsøger forgæves, vi har forsøgt i 1½ år at få et barn, men lægen vil ikke hjælpe os endnu da jeg blev gravid sidste år som jeg desværre mistede. Det er også først efter at jeg fik en kirurgisk abort at min mens er blvet så ueglmæssig, før det var den altid på 28 dage.

Synes bare at 16 dage er ekstremt lidt.

Men tak for dit råd, jeg vil muligvis kontakte længen for at høre om det er helt galt.

Anmeld

16. februar 2011

smlmea

Det er ikke korrekt at man altid har ÆL fordi man har mens.

De to ting behøver desværre slet ikke hænge sammen,så jeg ville skifte gyn og læge.

Der ud over ville jeg opsøge min læge,hvis min cyklus kun var 16 dage,for så er der et eller andet galt.

Er du sikker på det er din mens der er kommet??

Anmeld

16. februar 2011

Ka+Ma=Be

Stress kan også påvirke cyklus meget! Men ved ikke om det er aktuelt for dig? Har selv en veninde der var meget stresset og lige pludseligt havde mens i tide og utide - uregelmæssigt og forskellige længer på cyklus.

Anmeld

16. februar 2011

Summer

Jeg har faktisk fået konstateret stress og er i behandling for det pt.

Men lægerne mener ikke at det er stress som er grunden til at jeg har så ureglmæssig cyklus. Men de kan heller ikke sige hvad der ellers er årsagen, da alt ser fint ud.

Jeg har nu valgt at besøge en fertilitetsklinik (på egen regning) for at få tjekket alt igennem, da de (dem på klinikken) også synes at det er underligt at jeg begynder at bløde på 16. dagen, og at jeg har så ureglmæssig cyklus.

Min blødning er nu næsten stoppet, men den skal nok komme igen det er jeg ikke itvivl om.

Så jeg er nu ret spændt på hvad der skal ske op onsdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.