Søvn om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.520 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

Zeus

Har en pige på 3 1/2 måned, som pludselig ikke vil sove om dagen.. Tidligere har det været aftenen/natten der var et problem, mens dagen gik nogenlunde smertefrit, men de sidste par dage her, har hun overhovedet ikke ville sove om dagen, mens hun sover helt fint om aftenen/natten 

Lige så snart vi ligger hende ned i sin seng, så græder hun.. Og det gør hun også hvis vi ligger hende i vores seng, hvis vi lægger os ved siden af, hvis vi putter hende på sofaen, det eneste sted hvor vi kan få hende til at sove, er i barnevognen. Så de sidste par dage har vi gået nogen MEGET lange ture, og det gider jeg bare ikke.. Især ikke i det vejr her

Tror også hun har fundet ud af, at hvis hun græder, så tager vi hende op med det samme.. Så tager vi enten en tur i bæreselen, eller tager hende med ind i stuen igen, og prøver igen lidt senere. Men det er jo fordi, det aldrig har været et problem at få hende til at sove om dagen. Der har vi bare lagt hende, givet hende sutten og siddet og holdt den lidt, og så har hun sovet inden for 5 min..

Hvad gør vi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

roenlund

jeg har intet svar men vil gerne have svaret da vi har lidt samme problematik med lillemanden...

Anmeld

15. februar 2011

Heidi85

Jeg har haft samme problem med min lille pige men fandt så ud af at hun gerne ville sove i hendes barnevogn. Når hun begynder at blive træt så bliver hun puttet i sin barnevogn og så går der omkring  5 minutter så sover hun. Hun ligger faktisk og sover  i hendes barnevogn det meste af dagen hun ligger hun i hendes seng om natten og det fungere rigtig fint.

Anmeld

15. februar 2011

Zeus

Heidi85 skriver:

Jeg har haft samme problem med min lille pige men fandt så ud af at hun gerne ville sove i hendes barnevogn. Når hun begynder at blive træt så bliver hun puttet i sin barnevogn og så går der omkring  5 minutter så sover hun. Hun ligger faktisk og sover  i hendes barnevogn det meste af dagen hun ligger hun i hendes seng om natten og det fungere rigtig fint.

Hun sover kun i barnevognen når den er i bevægelse.. Står den stille i et par min, så vågner hun. Og det er uanset om vi har gået i 10 eller 80 min.. Sådan har det altid været..

Anmeld

16. februar 2011

Heidi85

Sådan gjore celina også i starten og sunhedsplejesken sage jeg bare skulle lade hende ligge og græde lidt så ville hun falde til ro efter kort tid. Ganske rigtigt det gjore hun så også . Du skal selvfølgelig ikke lade hende ligge i længer tid og græde men prøv at lade hende ligge lidt og se om hun ikke falder i søvn. Hvis du tager hende op for hurtigt får hun bare den ide at hun bare skal græde aå kommer ´mor og tager mig op. Jeg kan ikke sige det hjlæper hos dig men det har det gjort her og det er bestemt dejligt jeg bare kan stille hende ud og så sover hun.

Anmeld

16. februar 2011

Lilac

Min mening er nu at et lille barn på kun 3½ måned, ikke skal ligge og græde alene (kort eller lang tid) men selvfølgelig skal vide at mor kommer når jeg har brug for hende. Når man kun er 3½ måned græder man altså ikke fordi det bare er pjat, men fordi barnet har brug for sin mor.

For det første så væn hende ikke til at barnevognen skal køre for at hun kan sove - tro mig, det tager laaaaang tid at vænne dem af med det igen. I stedet kan du måske prøve at være ved barnevognen så hun kan se dig, og så synge/nusse eller hvad der nu skal til således at hun ved du er der. ellers kan barnevognen jo stå indenfor, hvis det er for træls i det her vejr - og hvis hun bare ikke vil sove om dagen er en slynge/vikle måske en mulighed?

Ja, det var vist lige hvad jeg havde af tanker 

Anmeld

16. februar 2011

morethanperfect

Zeus skriver:

Har en pige på 3 1/2 måned, som pludselig ikke vil sove om dagen.. Tidligere har det været aftenen/natten der var et problem, mens dagen gik nogenlunde smertefrit, men de sidste par dage her, har hun overhovedet ikke ville sove om dagen, mens hun sover helt fint om aftenen/natten 

Lige så snart vi ligger hende ned i sin seng, så græder hun.. Og det gør hun også hvis vi ligger hende i vores seng, hvis vi lægger os ved siden af, hvis vi putter hende på sofaen, det eneste sted hvor vi kan få hende til at sove, er i barnevognen. Så de sidste par dage har vi gået nogen MEGET lange ture, og det gider jeg bare ikke.. Især ikke i det vejr her

Tror også hun har fundet ud af, at hvis hun græder, så tager vi hende op med det samme.. Så tager vi enten en tur i bæreselen, eller tager hende med ind i stuen igen, og prøver igen lidt senere. Men det er jo fordi, det aldrig har været et problem at få hende til at sove om dagen. Der har vi bare lagt hende, givet hende sutten og siddet og holdt den lidt, og så har hun sovet inden for 5 min..

Hvad gør vi

Min søn er lige begyndt på det samme , og han har samme alder .. Han sover også heelt fint om natten , men om dagen der vil han bare ikke sove 

Det har stået på i en uge nu ca .. Det har plejet og virke når jeg har stået og vugget med liften i ca ti minutter , men i går følte jeg ik jeg lavede andet end og stå med den lift , hvilket resulterede i jeg har fået vabler på min hånd 

Han vil også kun sove i barnevognen hvis den blir kørt ! 

Nu putter jeg ham bare når han blir rigtig umulig for så ved jeg han gider sove .. Hmmm ...... 

Anmeld

17. februar 2011

Mor til prinsessen :-)

Zeus skriver:

Hvad gør vi

Kan grunden være at dit barn ikke vil ligge ned at det har ondt i ørene??

jeg har lidt af den samme problematik, alt er vendt på hovedet herhjemme, og der sagde min sundhedspl. at jeg skulle få tjekket hende. Hun fejlede sog ikke noget, så jeg har stadig problemer, og har ligesom dig ikke haft de store problemer med min datter det er også kommet lige pludseligt.

Anmeld

17. februar 2011

Zeus

Mor til prinsessen :-) skriver:

Kan grunden være at dit barn ikke vil ligge ned at det har ondt i ørene??

jeg har lidt af den samme problematik, alt er vendt på hovedet herhjemme, og der sagde min sundhedspl. at jeg skulle få tjekket hende. Hun fejlede sog ikke noget, så jeg har stadig problemer, og har ligesom dig ikke haft de store problemer med min datter det er også kommet lige pludseligt.

Så ville jeg bare ikke kunne forstå, at hun sagtens kan sove 12 timer om natten, hvis det havde noget med ørene at gøre? Har ikke selv den store erfaring med ørebørn, men er det ikke hele døgnet, og ikke kun på bestemte tidspunkter?

Og så begynder jeg så småt tro, at det bare er noget de skal igennem her ved 3-måneders alderen, efter hvad jeg kan se på nogen af svarene

Anmeld

17. februar 2011

Mor til prinsessen :-)

Zeus skriver:

Så ville jeg bare ikke kunne forstå, at hun sagtens kan sove 12 timer om natten, hvis det havde noget med ørene at gøre? Har ikke selv den store erfaring med ørebørn, men er det ikke hele døgnet, og ikke kun på bestemte tidspunkter?

Og så begynder jeg så småt tro, at det bare er noget de skal igennem her ved 3-måneders alderen, efter hvad jeg kan se på nogen af svarene

jeg kender ikke så meget til det, ville bare lige åbne muligheden hvis det var sådan noget :-)

har selv problmeer med en datter der ikke vil sove lige pludseligt, så kan ikke give så mange gode råd der hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.