erfaringer med pseudotvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.773 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

CHD

Som overskriften lyder....Hvad er jeres erfaringer?

Fordele ulemper?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

XXSS

Indtil videre fordele i og med at de næsten følges ad. her er der præcis 18 måneder imellem på dagen og det fungerer fint storesøster er glad for lillesøster. Den mindste er 7 måneder og den store 2 år 2 måneder - jeg glæder mig til at de kan følges lidt mere ad bare til sommer når Freya begynder at gå. En anden fordel er at man så får overstået bleræset på en gang.

Anmeld

15. februar 2011

pussepige

Jeg kan tilslutte mig Tanya.. Kan ikke se nogen ulemper.. Der er 14½ mdr mellem mine 2 drenge. Den mindste er 3½ mdr og den anden 18 mdr..

Til tider kan det være lidt hårdt da det jo kræver lidt ekstra men alt det andet man får ud af det opvejer det..

Anmeld

15. februar 2011

celkt

uha, så vil jeg være lyseslukker...

jeg vil IKKE anbefale peudotvillinger, hvis man står og overvejer det.

jeg har et sæt med 12½ mnd imellem, en storebror og en lillesøster, og det har ikke været en dans på roser.

det har været rigtigt hårdt mens de var små, men det overlever man jo. At den ældste ikke kan noget som helst selv endnu, når nummer to kommer, ikke engang gå, så man har to ´babyer´at slæbe rundt på er hårdt. Men at man ikke kan give den store, som stadig er lille, al den opmærksomhed som man gerne ville, er værre. Det er også møjhårdt for parforholdet.

Og efterhånden som de er blevet større, jo, de har et helt unikt forhold til hinanden, for de har jo altid været to nærmest, men den store får aldrig lov til at være den store, fordi at det er en søster der er lige i hælene på ham, og helst vil gøre altid meget bedre end ham. Og så slås de, ja, jeg ved godt at det gør almindelige søskende også, men fordi de er så jævnaldrende, er det svært at skille dem ad og sætte dem til forskellige ting, forskellige interesser og sådan.

Jeg har netop valgt at skille mine to ad, så den store bor hos sin far, og søsteren hos mig. Og tro mig, det er FUCKING hårdt, men tror det er det bedste for den store, at få lov at være stor i sit eget tempo uden at skulle tromles og have lillesøster lige i baghjulet hele tiden....

så nej, vil ikke anbefale det, men hvis nummer to er en smutter, så må man jo tage det som det kommer. Forhåbentligt får de rigtigt meget glæde af hinanden efterhånden som de bliver ældre...

Anmeld

15. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er 17 mdr. mellem vores dreng og pige. Luka er 3 år og 4 mdr. og Lina er 1 år og 10 mdr.

Det var hårdt, da de var små, da den "store" også krævede rigtig meget. Men det er helt sikkert blevet nemmere med tiden. Idag er de hinandens bedste venner. Vi har slet ikke forstrudt, at vi valgte, at få dem så  tæt på hinanden

Anmeld

15. februar 2011

Kamulla

ville aldrig selv have det... min søster og jeg er der 1år og 9 dage mellem os... vi var bedste venner som små og min søster var en god storesøster.. der passede på sin lillesøster.. men lige siden vi begyndte i skole stort set har det bare været en stor magtkamp.. vi har ikke fået noget ud af hinanden.. vi har været EKSTREME mod hinanden.. da vi jo stort set havde samme omgangskreds... har mange dårlige minder om det.. og vi har det stadig lidt med hinanden.. det er blevet bedre.. men i og med vi havde så meget konkurrense som vi havde som små/unge gør bare at det ville ejg ikke udsætte mine børn for...

men det er oftest psudotvillinger af samme køn der har de konkurrence kampe.. hvor af modsat køn er de fantastiske hele vejen igennem (oftest) men man bestemmer jo ikke selv hvilke køn man får

Anmeld

15. februar 2011

Joan ( Smallie )

Jeg har børn med 19 måneders mellemrum og nu er det helt vil det godt Niels er 3½ og Anne bliver 2 i den her månede og de har så meget ud af hinanden.

De første 4 måneder var pisse hårde hvor hun blev fuld ammet men derfra er det kunne blevet nemmer. Jeg vil sige jeg har haft det nemt for min knægt har været meget selv hjulpen. Han kunne selv spise og elsket at hjælpe til. Når jeg sad og ammet så læste vi tit.

Jeg vil ikke have gjort det anderledes men jeg vil også kun have de 2 børn hvis nu man planlægger at man vil have 3 eller 4 er det nok ikke sikkert du skal få den alle så tæt

Men kun positiv herfra selv om det er hårdt

Anmeld

15. februar 2011

mulle7430

hejsa

ja jeg vil ikke anbefalde det...for det er hårdt arbejde når de bliver store men ikke når de er små der er det faktisk super nem  mine piger er idag melanie 8 monique 9 simone 10 julie 11..

imellem julie og simone er der 10 mdr mellem simone og monique er der 17 mdr og mellem monique og malanie er der 13 mdr og nu de skændes meget og kæmper om opmærksomheden men så er søskende jo nok bare  men vil for alt i verden da ikke undvære dem smiler...

fra mor til 6 tøser

Anmeld

15. februar 2011

Nalle

Vi har også to krudtugler, med 1½ års forskel, 2 år og 2 måneder og 8 måneder - begge planlagt.

Jo selvfølgelig har det været hårdt, men heller ikke hårdt

Anmeld

15. februar 2011

maria_wlt

Jeg venter barn nummer 2 nu, og der kommer til at være 16 mdr imellem dem.. Jeg er slet ikke i tvivl om at det nok skal blive en smule hårdt en gang imellem, men vi tager det bare som det kommer :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.