uha, så vil jeg være lyseslukker... 
jeg vil IKKE anbefale peudotvillinger, hvis man står og overvejer det.
jeg har et sæt med 12½ mnd imellem, en storebror og en lillesøster, og det har ikke været en dans på roser.
det har været rigtigt hårdt mens de var små, men det overlever man jo. At den ældste ikke kan noget som helst selv endnu, når nummer to kommer, ikke engang gå, så man har to ´babyer´at slæbe rundt på er hårdt. Men at man ikke kan give den store, som stadig er lille, al den opmærksomhed som man gerne ville, er værre. Det er også møjhårdt for parforholdet.
Og efterhånden som de er blevet større, jo, de har et helt unikt forhold til hinanden, for de har jo altid været to nærmest, men den store får aldrig lov til at være den store, fordi at det er en søster der er lige i hælene på ham, og helst vil gøre altid meget bedre end ham. Og så slås de, ja, jeg ved godt at det gør almindelige søskende også, men fordi de er så jævnaldrende, er det svært at skille dem ad og sætte dem til forskellige ting, forskellige interesser og sådan.
Jeg har netop valgt at skille mine to ad, så den store bor hos sin far, og søsteren hos mig. Og tro mig, det er FUCKING hårdt, men tror det er det bedste for den store, at få lov at være stor i sit eget tempo uden at skulle tromles og have lillesøster lige i baghjulet hele tiden....
så nej, vil ikke anbefale det, men hvis nummer to er en smutter, så må man jo tage det som det kommer. Forhåbentligt får de rigtigt meget glæde af hinanden efterhånden som de bliver ældre...