afvæning af natflaske - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

Gaia

Som overskriften lyder så søger jeg råd om hvordan vi får fjernet natmælken fra vores datter. Hun er nu ti måneder og jeg ville egentlig godt have hun ik vågnede den ene gang om natten og vil have mælk.

Det skal sige at hun aldrig har været den helt store spiser og at der sagtens om dagen kan gå tre -fire timer imellem måltiderne. Hun afviser maden hvis vi forsøger.Natmælken får hun som oftest mellem 1 og 3. og ca. 120 ml. Det holder hende så mæt indtil om morgenen, men selvom der er gået flere timer siden mælken er det som skrevet overfor ik altid hun vil spise morgenmad når vi tilbyder. Tænker at det kan ik være den ene mælks skyld at hun ik vil spise morgenmad, for der er jo gået i hvert fald 4-5 timer., og har hørt noget om at mælken ik længere mætter, så hun burde jo være sulten og hun burde ik have brug for mælken. Derfor vil jeg nu gerne have den natmælk væk, men hvordan kan det lige gøres??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Bare mig..

Gaia skriver:

Som overskriften lyder så søger jeg råd om hvordan vi får fjernet natmælken fra vores datter. Hun er nu ti måneder og jeg ville egentlig godt have hun ik vågnede den ene gang om natten og vil have mælk.

Det skal sige at hun aldrig har været den helt store spiser og at der sagtens om dagen kan gå tre -fire timer imellem måltiderne. Hun afviser maden hvis vi forsøger.Natmælken får hun som oftest mellem 1 og 3. og ca. 120 ml. Det holder hende så mæt indtil om morgenen, men selvom der er gået flere timer siden mælken er det som skrevet overfor ik altid hun vil spise morgenmad når vi tilbyder. Tænker at det kan ik være den ene mælks skyld at hun ik vil spise morgenmad, for der er jo gået i hvert fald 4-5 timer., og har hørt noget om at mælken ik længere mætter, så hun burde jo være sulten og hun burde ik have brug for mælken. Derfor vil jeg nu gerne have den natmælk væk, men hvordan kan det lige gøres??

Ser lige med her, for vi har samme "problem". Min datter er dog kun 9 mdr.

Anmeld

14. februar 2011

Betteisen

Min datter er 8 mdr. og har indtil for 10 dage siden ofte spist 3 gange om natten... ak oh ve...

Tog en weekend og tilbød hende vand i stedet for de to gange hun var vågen... hun skreg som en stukket gris, men efter de 2 dage spiser hun nu kun vælling når hun vågner ved midnatstid (eller får det inden jeg går i seng)

Anmeld

14. februar 2011

SussieThyssen

Kamillete.

Lav en flaske kamillete og stil i hjørnet af sengen.
Når så trolden vågner, går du ind og viser hvor den står, og så kan hun selv tage den.
På den måde lærer de hurtigt, at de ikke behøver at vække mor eller far for at få stillet tørsten.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. februar 2011

Gaia

tak for svaret  Jeg tror dog helst jeg vil helt af med flasken. jeg har indtil videre fået rykket hende natspisning fra en kl.2 til en 23 om aftenen. Så nu sover hun da so far igennem uden flaske om natten. Men den sene flaske skal jo også væk, så gode råd og tips modtages stadig gerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.