Dræn i øret, baby 9 mrd andre??????????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.610 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

Eliza/lykke

Som I ved fra mine tidligere indlæg, har der været en del sygdom indeover lille Elizabeth på 9 mrd.. Nu har vi været til ørelægen for 3 gang - og denne gang ville han lægge et dræn på hende.

Hun har meget væske, som trykker - og hun vil ingenting. Hun vågner ca. efter en time og vil ikke lægge på puslebordet eller på gulvet - heller ikke rigtig spise noget.

Så på tirsdag om en uge, skal hun i fuld narkose. De gør det normalt ikke, når barnet vejer under 10 kg., men her mener de, at det er nødvendigt for hende.

Er der andre herinde, som har prøvet?

Kan der ske noget? Er det farligt? Får de nok ilt under bedøvelsen? SKal jeg være bekymret?

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Eliza/lykke skriver:

Som I ved fra mine tidligere indlæg, har der været en del sygdom indeover lille Elizabeth på 9 mrd.. Nu har vi været til ørelægen for 3 gang - og denne gang ville han lægge et dræn på hende.

Hun har meget væske, som trykker - og hun vil ingenting. Hun vågner ca. efter en time og vil ikke lægge på puslebordet eller på gulvet - heller ikke rigtig spise noget.

Så på tirsdag om en uge, skal hun i fuld narkose. De gør det normalt ikke, når barnet vejer under 10 kg., men her mener de, at det er nødvendigt for hende.

Er der andre herinde, som har prøvet?

Kan der ske noget? Er det farligt? Får de nok ilt under bedøvelsen? SKal jeg være bekymret?

Lone

bare tag det helt roligt... det tager næsten igen tid (15 - 20 min) og hun er pylret bagefter og skal helst sove lidt...

vores datter var inde og få lagt dræn lidt før hun blev 1 år... og det har gjort en verden til forskel

Anmeld

14. februar 2011

oerbaek

Min ene søn fik da han var 6 mdr så du har ikke noget at frygte, det  tager næsten ingen tid før hun vil være ovre nakosen igen, det er ganske ubehageligt at se sit barn blive helt slap men bare rolig de ved jo hvad de laver Begge mine drenge har fået dræn omkring 5 gange hver så vi har været der et par gange kan man vist sige.

Og det hjælper så meget med de dræn på de kære små pus

Anmeld

14. februar 2011

Eliza/lykke

Nej, hvor er jeg glad for at høre det.

Hun skal derind kl. 8.00, så det er heldigvis nemt med at faste. Mange siger, at det virkelig gør en forskel på deres humør. Trolden kan jo næsten ikke fungerer socialt for tiden, og har ikke rigtig kunne det i 1½ mrd nu.

Fra om en uge håber jeg, at det bliver nemmere for hende.

Vi har fået en masse papirer med hjem, men det er rart at høre det fra andre, som har prøvet det.

Anmeld

14. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Eliza/lykke skriver:

Nej, hvor er jeg glad for at høre det.

Hun skal derind kl. 8.00, så det er heldigvis nemt med at faste. Mange siger, at det virkelig gør en forskel på deres humør. Trolden kan jo næsten ikke fungerer socialt for tiden, og har ikke rigtig kunne det i 1½ mrd nu.

Fra om en uge håber jeg, at det bliver nemmere for hende.

Vi har fået en masse papirer med hjem, men det er rart at høre det fra andre, som har prøvet det.

men du skal være klar over, at efter drænet er lagt kan hun pludslig høre normalt... hos nogen børn giver det en reaktion på larm og støj...

vores pige går i DP, det var ikke et problem, men når de var samlet i legestuen (5-6 DP mødre med 4 børn hver) så blev hun rigtig ked af det...

det går dog over igen, de skal bare vænne sig til det

Anmeld

14. februar 2011

Eliza/lykke

Ni-ko-li-ne skriver:

men du skal være klar over, at efter drænet er lagt kan hun pludslig høre normalt... hos nogen børn giver det en reaktion på larm og støj...

vores pige går i DP, det var ikke et problem, men når de var samlet i legestuen (5-6 DP mødre med 4 børn hver) så blev hun rigtig ked af det...

det går dog over igen, de skal bare vænne sig til det

Det er godt at vide. For i VS er der jo rigtig mange børn hele tiden.......... og det skal vs jo også vide, at det kan give lidt problemer.

Ørelægen sagde, at den trykken på øret nemt kan gøre det ubehageligt for hende at ligge på maven, og i det hele taget være social. Ikke mindst det med at sove.

Hun sover ellers fint nok, men vågner efter 1 time, og vrider sig og smågræder hele tiden. Nogen gange i 5 timer før hun for alvor falder helt i søvn.

Jeg håber virkelig at de dræn kommer til at hjælpe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.