Sex efter fødsel - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

CA

Jeg læser og læser om hvornår man må have sex efter fødsel og synes det er svært at finde ud af.

Jeg bløder ikke mere, så det skulle jo ikke være et problem. Det jeg er bekymret for, er klippet  Jeg tror det går fint med helingen. Mærker ikke rigtig noget til det mere - bortset fra når jeg har siddet længe på en hård stol.

Er godt klar over, at det nok kommer til at gøre ondt de første gange fordi man jo nok automatisk kommer til at spænde i den klippede muskel - af frygt for at det skal gøre ondt, men ja det jeg er bekymret for er om man kan ødelægge såret. Ved I noget om, om man kan springe et ar op, hvis man begynder for tidligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

AnneBJ

Jeg vil mene at sygehuset havde givet en instruks hvis du kunne risikere at ødelægge noget. Er Johannes ikke omkring 3 uger? 

Som sagt ved jeg det ikke, men efter min bedste overbevisning ville jeg sige "go" - men selvfølgelig stille og roligt, og måske med glidecreme til hjælp, for ligesom at "hjælpe" processen lidt.. 

Men jeg ved det ikke... Sikke et brugbart svar hva?!

Anmeld

14. februar 2011

CA

AnneBJ skriver:

Jeg vil mene at sygehuset havde givet en instruks hvis du kunne risikere at ødelægge noget. Er Johannes ikke omkring 3 uger? 

Som sagt ved jeg det ikke, men efter min bedste overbevisning ville jeg sige "go" - men selvfølgelig stille og roligt, og måske med glidecreme til hjælp, for ligesom at "hjælpe" processen lidt.. 

Men jeg ved det ikke... Sikke et brugbart svar hva?!

Ja det her gravid/mor liv er en stor gætte konkurrence Tak for dit bud. Tænker det samme, men er ikke sikker

Anmeld

14. februar 2011

PeruBaby

Altså - jeg er jo også blevet klippet, og jeg blødte heller ikke længere efter 3 uger og jeg kunne se at såret var helet fint... i hvert fald udvendigt...så vi havde sex første gang efter en lille måned - selfølgelig med kondom, for at beskytte - både mod infektioner og en lille ny bebsespire Herefter havde jeg en lille smule brun-blods-udflåd (ja, undskyld det bliver så detaljeret) i et par dage efter første gang. Vi har siden haft sex ca. en gang om ugen, og jeg må sige at jeg stadig føler mig sådan lidt "jomfru-agtig"  - altså... jeg er lidt nervøs for at det skal gøre ond... men når det bare foregår stille og roligt - og på dine premisser, så tror jeg godt at I kan gå i gang

Anmeld

14. februar 2011

Diana...

Hvis du ikke har fået noget at vide fra sygehuset så kan i sagtens dyrke sex nu. I skal bare huske kondom. Og et godt råd med eller uden kondom BRUG glide cream det hjælper altså til at det ikke gør så ond første gang også skal du bare slappe så meget af som muligt. 

Vi har haft sex første gang og jeg kunne ikke mærke en dyt absolut INTET og min mand kunne heller ikke mærke så meget så jeg har ikke knibet nok denne gang he he. 

Først gang jeg fødte havde vi først sex efter 8 uger og det gjorde lidt ond men der var jeg også blevet syget og var pisse bange og anspendt så det har nok været derfor. 

Men glide cream er altså et vidunder. 

Så bare i lagnerne igen 

Anmeld

14. februar 2011

Stine Raaholt

Hej

Jeg mener at man helst skal bruge kondom i hvert fald en 8-ugers tid, efter man har været til kontrol hos egen læge... det er vidst ikke kun hvis man er syet, men ligeså meget fordi man kan have små indre sår der hvor moderkagen har siddet fast - så kondomet er for at mindske infektion...

ellers er det en temperamentsag... og man skal nok prøve lidt forsigtigt. Det hele føles ret anderledes og huden kan være mega følsom det første stykke tid... var selv i gang efter hhv. 10 og 14 dage, men man skal nok ikke forvente den helt store seksuelle oplevelse i starten... det er bare rigtig dejligt at komme i gang og pleje parforholdet... vise manden at man har fokus på ham også

god fornøjelse

S

Anmeld

15. februar 2011

CA

PeruBaby skriver:

Altså - jeg er jo også blevet klippet, og jeg blødte heller ikke længere efter 3 uger og jeg kunne se at såret var helet fint... i hvert fald udvendigt...så vi havde sex første gang efter en lille måned - selfølgelig med kondom, for at beskytte - både mod infektioner og en lille ny bebsespire Herefter havde jeg en lille smule brun-blods-udflåd (ja, undskyld det bliver så detaljeret) i et par dage efter første gang. Vi har siden haft sex ca. en gang om ugen, og jeg må sige at jeg stadig føler mig sådan lidt "jomfru-agtig"  - altså... jeg er lidt nervøs for at det skal gøre ond... men når det bare foregår stille og roligt - og på dine premisser, så tror jeg godt at I kan gå i gang

Tak for svar! Man kan jo ikke lade være med at bekymre sig om det dumme ar. Det skulle helst ikke springe op, men vi må bare prøve stille og roligt. Når det gik fint med dig, tør jeg godt De siger jo også det heler vildt hurtigt dernede! 

Anmeld

15. februar 2011

CA

Diana... skriver:

Hvis du ikke har fået noget at vide fra sygehuset så kan i sagtens dyrke sex nu. I skal bare huske kondom. Og et godt råd med eller uden kondom BRUG glide cream det hjælper altså til at det ikke gør så ond første gang også skal du bare slappe så meget af som muligt. 

Vi har haft sex første gang og jeg kunne ikke mærke en dyt absolut INTET og min mand kunne heller ikke mærke så meget så jeg har ikke knibet nok denne gang he he. 

Først gang jeg fødte havde vi først sex efter 8 uger og det gjorde lidt ond men der var jeg også blevet syget og var pisse bange og anspendt så det har nok været derfor. 

Men glide cream er altså et vidunder. 

Så bare i lagnerne igen 

Tak for rådet! Vi må prøve os frem. Ja knibe - det skal man godt nok huske at gøre! He he.. selvom der også er mange andre ting man skal huske! Jeg forsøger at lave mig en vane med at knibe mens jeg ammer og mens jeg bare sidder med ham fordi han er pyller og jeg så alligevel laver ingenting(tit!). 

Anmeld

15. februar 2011

CA

Stine Raaholt skriver:

Hej

Jeg mener at man helst skal bruge kondom i hvert fald en 8-ugers tid, efter man har været til kontrol hos egen læge... det er vidst ikke kun hvis man er syet, men ligeså meget fordi man kan have små indre sår der hvor moderkagen har siddet fast - så kondomet er for at mindske infektion...

ellers er det en temperamentsag... og man skal nok prøve lidt forsigtigt. Det hele føles ret anderledes og huden kan være mega følsom det første stykke tid... var selv i gang efter hhv. 10 og 14 dage, men man skal nok ikke forvente den helt store seksuelle oplevelse i starten... det er bare rigtig dejligt at komme i gang og pleje parforholdet... vise manden at man har fokus på ham også

god fornøjelse

S

Mange tak for svar! Ja, man skal nok passe på med at forvente det helt store, men det blir rart at kunne være sammen igen! 

Jeg har godt læst det med infektion - og ny bebs Så det må vi hellere huske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.