Kontanthjælp - snart forsørger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.174 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg er 39 uger henne og er på kontanthjælp.. derfor stiger jeg jo når jeg har født.. men nogen der ved hvornår man mærker til det? Altså hvis jeg føder f.eks. inden første marts hvornår starter udbetalingen som forsørger så?? For får jo alm. takst sidste dag i februar.. men hvis jeg føder 1. marts får jeg så først de ekstra penge 1. april eller får man differencen?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

kamillapetersen91

Anonym skriver:

Jeg er 39 uger henne og er på kontanthjælp.. derfor stiger jeg jo når jeg har født.. men nogen der ved hvornår man mærker til det? Altså hvis jeg føder f.eks. inden første marts hvornår starter udbetalingen som forsørger så?? For får jo alm. takst sidste dag i februar.. men hvis jeg føder 1. marts får jeg så først de ekstra penge 1. april eller får man differencen?? 

så får du dem hvis først 1 april

Anmeld

14. februar 2011

Anonym trådstarter

så får du dem hvis først 1 april

Ok.. tænkte bare at hvis jeg nu fødte midt marts, at man så får for halvdelen af marts måned oven i 1. april udbetalingen..

Anmeld

14. februar 2011

Missi

Anonym skriver:

Ok.. tænkte bare at hvis jeg nu fødte midt marts, at man så får for halvdelen af marts måned oven i 1. april udbetalingen..

Nu er jeg i samme båd som dig - så jeg forklare det lige ud fra mig selv hehe

Jeg fødte 8. feb og får derfor forsørger takst fra den 8. - så modregner de jo så bare 7dage hvis du forstår

Anmeld

14. februar 2011

Anonym

Anonym skriver:

uha, det ved jeg så ikke  

kan ikk huske om jeg fik mine for de sidste 14 dage iseptember med hurtigt tilbagevirkenede kraft.. men det tror jeg faktisk at jeg gjorde

Anmeld

14. februar 2011

Anonym trådstarter

Missi skriver:

Nu er jeg i samme båd som dig - så jeg forklare det lige ud fra mig selv hehe

Jeg fødte 8. feb og får derfor forsørger takst fra den 8. - så modregner de jo så bare 7dage hvis du forstår

Modregner? Altså de lægger til ikke? Så du 1 marts fik for de dage fra 8 februar og frem?? Eller er jeg helt blank??

Anmeld

14. februar 2011

Missi

Altså jeg får ikke fra den 1. til den 7. men fra den 8. til den 28 - som blir udbetalt den 28.

Anmeld

14. februar 2011

Anonym trådstarter

Missi skriver:

Altså jeg får ikke fra den 1. til den 7. men fra den 8. til den 28 - som blir udbetalt den 28.

OK.. Tak!

Anmeld

14. februar 2011

siw84

er selv i samme sitaution.. og du skal jo huske på at kontanthjælp er badud betalt.. så der er ikke noget du vil blive skyldt hvis du forstår..  fra fx. 1 marts - 31 marts optjener du jo din kontanthjælp, ( hvis man fx. bliver væk uden grund trækker de jo i din hjælp som så får påvirkning 31 marts hvor de bliver udbetalt)

så føder du 1 marts så får du hele den nye sats 31 marts.. som MISSI skriver føder du midt i mdr får du den gamle takst frem til den dag du har født og nye takst til den dag de bliver udbetalt 

håber det kunne hjælpe lidt

Anmeld

14. februar 2011

Anonym trådstarter

siw84 skriver:

er selv i samme sitaution.. og du skal jo huske på at kontanthjælp er badud betalt.. så der er ikke noget du vil blive skyldt hvis du forstår..  fra fx. 1 marts - 31 marts optjener du jo din kontanthjælp, ( hvis man fx. bliver væk uden grund trækker de jo i din hjælp som så får påvirkning 31 marts hvor de bliver udbetalt)

så føder du 1 marts så får du hele den nye sats 31 marts.. som MISSI skriver føder du midt i mdr får du den gamle takst frem til den dag du har født og nye takst til den dag de bliver udbetalt 

håber det kunne hjælpe lidt

Ja synes bare lige det er lidt forvirrende..  Måske jeg bare er langsom opfattende.. Men hvis jeg så føder 25 februar..???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.