uge 25 - plukkeveerne tager til, hvordan har I det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

Stine Raaholt

Hej piger

Jeg synes denne, min tredje, graviditet har været rigtig fin og god indtil nu. Ikke de store gener og har ikke følt mig klodset elelr tung... Men nu begynder kroppen at sige fra - jeg er 24 fulde uger nu og her i weekenden, måtte jeg pludselig lægge mig, fordi jeg bare fik så slemme plukkeveer.

Jeg har døjet en del med det de sidste gange også og jeg ved godt at jeg skal passe lidt på mig selv.. men det er nu altså lidt svært, når man bare gerne vil alle mulige ting og der også er to andre små at tage sig af...

Ellers synes jeg nemlig jeg har det super - trætheden er ikke så lammende mere, jeg har ikke ondt i ryggen og kan sove om natten. Jeg har ikke taget særlig meget på og har ikke vand i kroppen eller andre gener... så jeg føler mig jo heldig 

men lidt skal man jo passe på sig selv...

Hvordan har I det? kan I sove om natten?? har I ondt og mange plukkeveer??

Go valentinsdag

Stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

_-Kathrine-_

Stine Raaholt skriver:

Hej piger

Jeg synes denne, min tredje, graviditet har været rigtig fin og god indtil nu. Ikke de store gener og har ikke følt mig klodset elelr tung... Men nu begynder kroppen at sige fra - jeg er 24 fulde uger nu og her i weekenden, måtte jeg pludselig lægge mig, fordi jeg bare fik så slemme plukkeveer.

Jeg har døjet en del med det de sidste gange også og jeg ved godt at jeg skal passe lidt på mig selv.. men det er nu altså lidt svært, når man bare gerne vil alle mulige ting og der også er to andre små at tage sig af...

Ellers synes jeg nemlig jeg har det super - trætheden er ikke så lammende mere, jeg har ikke ondt i ryggen og kan sove om natten. Jeg har ikke taget særlig meget på og har ikke vand i kroppen eller andre gener... så jeg føler mig jo heldig 

men lidt skal man jo passe på sig selv...

Hvordan har I det? kan I sove om natten?? har I ondt og mange plukkeveer??

Go valentinsdag

Stine

Hej Stine!

Jeg er 31+2 idag og kan ikke helt finde ud af om det nogengange er plukkeveer jeg mærker - det er mit 1 første barn, så har ikke rigtig noget at sammenligne med, men maven strammer nogengange lidt ekstra, men ikke så jeg føler mig generet af det

Nattesøvn er en by i Rusland - for pokker da hvor jeg sover DÅRLIGT! Og så syns jeg at min mand er pisse irriterende når han sover - for han LARMER  Eller... det føler jeg han gør, så skal ha fat i nogle ørepropper

Er sygemeldt med bækkenløsning, så jeg slapper rigtig meget af, men det driller mig også rigtig meget om natten når jeg skal vende mig!

Ellers har jeg det super og nyder bettefisens moslen rundt

Go valentines day  -Hvis du/I altså gør noget ud af den

Kathrine

Anmeld

14. februar 2011

Stine Raaholt

ja, så har du da noget at slås med... godt du i det m indste har fri om dagen, så du kan slappe af - men det er nu ikke det samme som en god nats søvn...

lyder meget som plukkeveer - og de gode af slagsen... jeg har masser af de gode, men hvis jeg ikke slapper af, så får jeg rigtig ondt, maven bliver hård og spændt i længere tid og jeg får nogle jag ned i skridtet og menstruationssmerter... og sådan skal man ikke have det... slet ikke hver dag

men jeg håber da at du kan nyde tiden alligevel og ja, det er super dejligt, når man kan mærke den lille mosle rundt og lige klide hende lidt under den ene fod... min er super kilden - det er sjovt at lære dem lidt at kende allerede inden de er her rigtigt

valentinsdag fejrer vi ikke - men mind skønne mand kom hjem med den smukkeste silke-underkjole i lørdags, bare for lidt forkælelse.. og så har han været handyman hele weekenden og sat lamper og billeder op og sat hylder i et indbygget el-skab vi har i gangen (har boet i huset i 6 år, så det måtte vel komme en dag) - jo, så jeg føler mig bestemt forkælet på den helt rigtige måde...

Anmeld

14. februar 2011

_-Kathrine-_

Stine Raaholt skriver:

ja, så har du da noget at slås med... godt du i det m indste har fri om dagen, så du kan slappe af - men det er nu ikke det samme som en god nats søvn...

lyder meget som plukkeveer - og de gode af slagsen... jeg har masser af de gode, men hvis jeg ikke slapper af, så får jeg rigtig ondt, maven bliver hård og spændt i længere tid og jeg får nogle jag ned i skridtet og menstruationssmerter... og sådan skal man ikke have det... slet ikke hver dag

men jeg håber da at du kan nyde tiden alligevel og ja, det er super dejligt, når man kan mærke den lille mosle rundt og lige klide hende lidt under den ene fod... min er super kilden - det er sjovt at lære dem lidt at kende allerede inden de er her rigtigt

valentinsdag fejrer vi ikke - men mind skønne mand kom hjem med den smukkeste silke-underkjole i lørdags, bare for lidt forkælelse.. og så har han været handyman hele weekenden og sat lamper og billeder op og sat hylder i et indbygget el-skab vi har i gangen (har boet i huset i 6 år, så det måtte vel komme en dag) - jo, så jeg føler mig bestemt forkælet på den helt rigtige måde...

Godt det er de gode plukveer jeg har så :-) Tror faktisk der var en enkelt dag hvor jeg skulle gøre badeværelse rent hvor det strammede ekstra meget, men skyndte mig at gøre det færdigt og lægge mig ned, så gik det væk igen!

Det var ikke skide rart, og det må det være surt at have dem ofte...! Men kan godt se når du har 2 mere derhjemme der også skal ha noget omsorg, så er det svært at finde tid til sig selv...! Har sagt fra dag 1 at jeg tager hatten af for 2. og 3 gangs mødre, især hvis man har kvalme og er rigtig dårlig de første måneder..

Så hatten af for dig

Det er skønt med en handymand, sådan en har jeg også

Kathrine

Anmeld

14. februar 2011

Stine Raaholt

Tak for de søde ord...

Jeg orker heller ikke flere børn nu, det er helt sikkert - troede vi stoppede efter de to, meeeen - så kom der lige pludselig en mere... så overvejer at få en fin sløjfe på æggestokkene efter denne gang

har mega meget kvalme de første 14-15 uger og er sindssygt træt - men derudover har jeg gode graviditeter... og jeg elsker bare at se de to dejlige unger jeg har - man smelter jo fuldstændig, når ens store dreng på 4 kommer med lillesøster på 1½ i hånden og siger. Mor, Viola er bare min bedste ven.... det er da til at tude over... så glæder jeg mig til at vi får endnu en lille kærlighedsklump, som vi allesammen kan elske og passe på

Anmeld

14. februar 2011

_-Kathrine-_

Stine Raaholt skriver:

Tak for de søde ord...

Jeg orker heller ikke flere børn nu, det er helt sikkert - troede vi stoppede efter de to, meeeen - så kom der lige pludselig en mere... så overvejer at få en fin sløjfe på æggestokkene efter denne gang

har mega meget kvalme de første 14-15 uger og er sindssygt træt - men derudover har jeg gode graviditeter... og jeg elsker bare at se de to dejlige unger jeg har - man smelter jo fuldstændig, når ens store dreng på 4 kommer med lillesøster på 1½ i hånden og siger. Mor, Viola er bare min bedste ven.... det er da til at tude over... så glæder jeg mig til at vi får endnu en lille kærlighedsklump, som vi allesammen kan elske og passe på

Har slet ikke tænkt over om hvornår vi skal have nr. 2..  Dog har vi begge den holdning at der godt lige må gå et par år i mellem!

Åhh... hvor skønt, ja så smelter ens hjerte da virkelig..! Jeg har en niece på 5 og nevø på 3 og de er også bare SÅ glade for hinanden... Det er så dejligt at se

Anmeld

15. februar 2011

Line Højdal

Hej piger!!

Her er der helt sikkert også plukveer - og i den grad når jeg er fysisk aktiv!! En tur med støvsugeren, eller generelt bare normal aktivitet i køkkenet og maven bliver sten-hård!!
Men det er ikke noget jeg bliver generet af og de går ikke ondt på nogen måde, -bare et signal om at man nok bør tage den lidt med ro...

Det er også min første graviditet, så jeg har heller ikke noget at sammenligne med. Men hold op hvor har jeg svært ved at acceptere at jeg ikke kan alt det jeg gerne vil... Jeg er normalt ret fysisk aktiv, så det er hårdt at skulle indfinde sig med at kroppen siger nej. Kan levende forestille mig at det må være hårdt at have to børn i forvejen, der også skal sørges for - hatten af for jer der klarer det

Min nattesøvn... tja - jeg sover da en 2-3 sammenhængende timer. Jeg kan af gode grunde ikke sove på maven, ligger jeg på ryggen mere end 5 minutter bliver jeg dårlig og jeg får ondt i bækkenet af at ligge på siderne. Så efter et par timer på den ene side, er jeg nødt til at vende mig - og det er noget af en udfordring med alle de puder og dyner jeg lligger "klodset op" med  Hehe... Men altså jeg har valgt at betragte det som træning til den afbrudte nattesøvn når lillemanden kommer

Ellers synes jeg egentlig det går fint... Glæder mig bare helt enormt til barsel og tæller ned til sidste arbejdsdag her den 25/2 - bliver SKØNT!!

Anmeld

17. februar 2011

mortil4dejligepiger

Hej med Jer.

Jeg går ind i 31. uge lige om snart og har det rigtig godt. Jeg undrer mig faktisk lidt over, at jeg ikke har flere plukveer end jeg har. Det er kun, hvis jeg lige småløber efter toget eller tager trappen på arbejdet meget hurtigt. Jeg har 3 børn i forvejen, og flergangsgravide har jo oftere flere plukveer end førstegangsgravide. Men jeg er åbenbart bare heldig - så længe det varer. De skal nok komme

Jeg sover fint om natten og føler jeg pretty much kan gøre, hvad jeg har lyst til om dagen. Jeg føler mig ikke hæmmet endnu. Når jeg skal snørre støvler kan jeg da godt mærke, at det er lidt anstrengende at komme ned over maven  - men så smækker jeg benet op på noget højt, og så går det fint.

Jeg har ikke taget så meget på. Svinger mellem 5-6 kilo og har ligget dér længe. Håber på ikke at komme over 8 kilo. Nu må vi se, om det kan lykkes

Hyggeligt at høre lidt om, hvordan det går Jer andre!

Anmeld

17. februar 2011

Stine Raaholt

Ihhh, hvor er det dog dejligt at høre at man kan have det så godt så lang tid frem i graviditeten...

Jeg har flere og flere plukveer, de er tiltaget endnu mere den sidste uge... men det er også det eneste - var til læge i tirsdags og har kun taget 2 kilo på endnu... det er 6 kilo mindre end sidst på samme tidspunkt!!! men det er nok også medvirkende til at jeg har det så godt og ikke er mere hæmmet... og måske derfor jeg glemmer at passe lidt på, så jeg ikke får så mange plukkeveer...

Jeg glæder mig allerede til om mindre end 2 måneder, hvor jeg går på barsel... det bliver bare så dejligt...

god aften til alle

Stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.