Min bror

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.029 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Anonym trådstarter

Vælger at være ano af hensyn til min familie, men svarede i en anden tråd den anden dag at min bror var velfungerende og rask trods kræftsygdom for 14 år siden...

Nu ligger han indlagt på neurologisk afd på hospitalet 

Han havde været hos en kammerat fredag aften. De havde set film, drukket cola og en enkelt øl, og var gået lidt kolde... min bror går ifølge kammeraten kl 3 om natten. Hvorfor kammeraten ikke sagde noget til at han stavrede ud af døren uden sko og jakke på, ved vi ikke... Kl. 5 kører han ind i nogle parkerede biler på en villavej få hundrede meter væk fra kammeratens lejlighed, samt en elboks, så han mørkelægger halvdelen af vejen, og totalsmadrer familiebilen. Nogle beboere på vejen siger han stavrer ud af bilen og begynder at ringe på nogle døre, men ingen lukker op (forståeligt nok - jeg åbner heller ikke for fremmede mænd der ringer på min dør om natten). De ringer i stedet til politiet, som finder ham på samme vej kl 7 (der er faktisk gået fire timer siden han forlod kammerater uden jakke og sko på, og vi aner ikke hvad der er sket i mellemtiden...). De tager ham med i detentionen(!), hvorfra han heldigvis bliver sendt videre til hospitalet. Blod- og urinprøver viser at der IKKE er alkohol eller stoffer i hans krop. Han bliver scannet i hovedet for at se om der er kræft igen, eller om han har fået en ny hjerneblødning (det havde han også for 14 år siden). Men intet er at se. Lørdag kan han ikke gå, han kan ikke huske noget, og ingen kan forstå ret meget af hvad han siger (afasi). Og han er delvist lammet i kroppen.

Idag kan han gå igen, men han er dødtræt og korttidshukommelsen er væk...

Det er fandme klamt!!!!  Og stakkels bror - og ikke mindst stakkel brors kone, og min stakkels mor, der er så ked af det...

Det skal siges at han har haft epilepsi siden hans hjernetumor for 14 år siden, så måske har han haft en voldsomt anfald mens kammerater sov (han skulle have været gået i seng kl 1, men så da at bror gik kl 3), og delvis lammelse og afasi har ikke været unormalt efter anfald. Men han plejer at sove efter anfald, og ikke gå ud og køre bil...  I øvrigt har han været næsten fri for anfald i mange år, da han er god til at tage sin medicin. Men der er jo altid en risiko.

Fårk, det kunne sgu også have gået galt med den bil der... men ingen personer kom til skade heldigvis. Han fik engang et anfald mens han kørte i bil, men han var ikke engang nået ud af mine forældres kvarter, så han kørte langsomt på villavej. Her trillede han ind i en hæk, og bilen stoppede.

Nå, havde bare lige brug for at dele det med nogen. Og så må vi jo se om han bliver udskrevet idag (han mener selv han bare skal hjem, og så op i skole imorgen..trods den manglende korttidshukommelse).

KOmmer lige til at tænke på for mange år siden, da vi kun lige var kommet på den anden side mht hans sygdom havde han også lagt korttidshukommelsen lidt på hylden. Det var eddermanene svært at føre en fornuftig samtale med ham dér - så endnu engang stakkels hans kone!!!!!!!! Håber snart hovedet fungerer igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

linemus

Føj hvor er det uhyggeligt. Det var da altid noget, at det var nat og gaderne øde, så han ikke skulle være skyldig i at andre kom til skade. Og godt han ikke selv kom til skade. Det er slemt nok, som det er.

Jeg krydser fingre for han snart er sig selv igen.

Stort knus, Line

Anmeld

13. februar 2011

heaven

nej nej nej da.... det var da en grim oplevelse altså??? men godt på en måde der ikke var noget på scanningerne....... tror du ikke "bare" at det er et grimt anfald han har fået?? det mp det da næsten være... men pisseuhyggeligt alligevel ja godt der ikke sket nogen menneskelig skade med hverken ham eller andre...

Håber da han snart er frisk igen, men skole imogen?? det er han nok ikke klar til??

Knuz Jannie

PS: Og ja, hvad sker der lige for han kammerat, der ikke reagerer på at din bror forlader stedet uden sko eller noget??

Anmeld

13. februar 2011

Anonym trådstarter

linemus skriver:

Føj hvor er det uhyggeligt. Det var da altid noget, at det var nat og gaderne øde, så han ikke skulle være skyldig i at andre kom til skade. Og godt han ikke selv kom til skade. Det er slemt nok, som det er.

Jeg krydser fingre for han snart er sig selv igen.

Stort knus, Line

Tak

Anmeld

13. februar 2011

Anonym trådstarter

heaven skriver:

nej nej nej da.... det var da en grim oplevelse altså??? men godt på en måde der ikke var noget på scanningerne....... tror du ikke "bare" at det er et grimt anfald han har fået?? det mp det da næsten være... men pisseuhyggeligt alligevel ja godt der ikke sket nogen menneskelig skade med hverken ham eller andre...

Håber da han snart er frisk igen, men skole imogen?? det er han nok ikke klar til??

Knuz Jannie

PS: Og ja, hvad sker der lige for han kammerat, der ikke reagerer på at din bror forlader stedet uden sko eller noget??

Ja, det er rigtig grimt. Det værste synes jeg er de fire timer der er gået fra han forlader kammeraten til politiet finder ham... hvad fanden har han dog lavet???

Og tænk engang at man ikke tør åbne døren for fremmede længere. I denne situation er det jo en fredelig fyr der har brug for hjælp der ringer på... det er sørgeligt. Men igen, jeg ville ikke selv have åbnet døren..

Jo, jeg tror det er et grimt anfald han har haft. Men meget mærkeligt at han så selv kan gå derfra, OG køre bil (nåja, det gik jo så heller ikke så godt), for den delvise lammelse plejer at komme umiddelbart efter anfaldet. Men måske han har haft flere anfald? Det er set før....

Anmeld

13. februar 2011

heaven

Anonym skriver:

Ja, det er rigtig grimt. Det værste synes jeg er de fire timer der er gået fra han forlader kammeraten til politiet finder ham... hvad fanden har han dog lavet???

Og tænk engang at man ikke tør åbne døren for fremmede længere. I denne situation er det jo en fredelig fyr der har brug for hjælp der ringer på... det er sørgeligt. Men igen, jeg ville ikke selv have åbnet døren..

Jo, jeg tror det er et grimt anfald han har haft. Men meget mærkeligt at han så selv kan gå derfra, OG køre bil (nåja, det gik jo så heller ikke så godt), for den delvise lammelse plejer at komme umiddelbart efter anfaldet. Men måske han har haft flere anfald? Det er set før....

ja  - 4 timer er altså også lang tid!!!! mon ikke der kommer en forkølelse oveni??? ej - det er et seriøst anfald han har haft, det er jeg næsten sikker på. Håber da godt nok han snart bliver sig selv igen....

jeg havde heller ikke lukket op - det tror jeg altså ikke i hvert fald, det har jeg vist set for mange film til at turde...

Hvornår får i noget at vide så?? altså om han bliver udskrevet??

Knuz

Anmeld

13. februar 2011

Grynt

gyser da helt i mig!!!!!! Jeg håber I alle får svar på et landet hvad det her skyldes. Tænker på dig og familien

knus herfra

Anmeld

13. februar 2011

Anonym trådstarter

Tak for tanker - han er udskrevet, og er vist normal oveni hovedet igen

Men tankerne kører derudaf inde i mit hoved, for at få tingene til at hænge sammen...

Men det vigtigste er at der ikke var nogen der kom til skade, og at han er ok igen.

Anmeld

14. februar 2011

Siber

jeg ville bare lige sige at jeg har læst det, og får det helt dårligt, puha for en oplevelse!

Stor kram til jer

Knus Siber

Anmeld

14. februar 2011

Kaufie

Shit hvor skræmmende - og ja stakkels kone - hun får da ikke lyst til at lade ham tage nogen steder hen alene! Godt der ikke skete "mere"....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.