Vælger at være ano af hensyn til min familie, men svarede i en anden tråd den anden dag at min bror var velfungerende og rask trods kræftsygdom for 14 år siden...
Nu ligger han indlagt på neurologisk afd på hospitalet 
Han havde været hos en kammerat fredag aften. De havde set film, drukket cola og en enkelt øl, og var gået lidt kolde... min bror går ifølge kammeraten kl 3 om natten. Hvorfor kammeraten ikke sagde noget til at han stavrede ud af døren uden sko og jakke på, ved vi ikke... Kl. 5 kører han ind i nogle parkerede biler på en villavej få hundrede meter væk fra kammeratens lejlighed, samt en elboks, så han mørkelægger halvdelen af vejen, og totalsmadrer familiebilen. Nogle beboere på vejen siger han stavrer ud af bilen og begynder at ringe på nogle døre, men ingen lukker op (forståeligt nok - jeg åbner heller ikke for fremmede mænd der ringer på min dør om natten). De ringer i stedet til politiet, som finder ham på samme vej kl 7 (der er faktisk gået fire timer siden han forlod kammerater uden jakke og sko på, og vi aner ikke hvad der er sket i mellemtiden...). De tager ham med i detentionen(!), hvorfra han heldigvis bliver sendt videre til hospitalet. Blod- og urinprøver viser at der IKKE er alkohol eller stoffer i hans krop. Han bliver scannet i hovedet for at se om der er kræft igen, eller om han har fået en ny hjerneblødning (det havde han også for 14 år siden). Men intet er at se. Lørdag kan han ikke gå, han kan ikke huske noget, og ingen kan forstå ret meget af hvad han siger (afasi). Og han er delvist lammet i kroppen.
Idag kan han gå igen, men han er dødtræt og korttidshukommelsen er væk...
Det er fandme klamt!!!!
Og stakkels bror - og ikke mindst stakkel brors kone, og min stakkels mor, der er så ked af det...
Det skal siges at han har haft epilepsi siden hans hjernetumor for 14 år siden, så måske har han haft en voldsomt anfald mens kammerater sov (han skulle have været gået i seng kl 1, men så da at bror gik kl 3), og delvis lammelse og afasi har ikke været unormalt efter anfald. Men han plejer at sove efter anfald, og ikke gå ud og køre bil...
I øvrigt har han været næsten fri for anfald i mange år, da han er god til at tage sin medicin. Men der er jo altid en risiko.
Fårk, det kunne sgu også have gået galt med den bil der... men ingen personer kom til skade heldigvis. Han fik engang et anfald mens han kørte i bil, men han var ikke engang nået ud af mine forældres kvarter, så han kørte langsomt på villavej. Her trillede han ind i en hæk, og bilen stoppede.
Nå, havde bare lige brug for at dele det med nogen. Og så må vi jo se om han bliver udskrevet idag (han mener selv han bare skal hjem, og så op i skole imorgen..trods den manglende korttidshukommelse).
KOmmer lige til at tænke på for mange år siden, da vi kun lige var kommet på den anden side mht hans sygdom havde han også lagt korttidshukommelsen lidt på hylden. Det var eddermanene svært at føre en fornuftig samtale med ham dér - så endnu engang stakkels hans kone!!!!!!!! Håber snart hovedet fungerer igen