navnet Luka

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2011

Ellim

Jeg syntes det er et pigenavn og lukas er drengenavnet.. Men min veninde syntes det er et både og navn..

Uanset hvad syntes jeg det er et super folt navn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

FrkT

Jeg ved godt at der er mange drenge der hedder det, men synes virkelig 100% KUN det kan bruges til en pige. Synes slet ikke det lyder som et drengenavn. Udover det er det slet ikke et navn jeg bryder mig om. Men skulle det bruges ville jeg kun synes det kunne bruges til en pige uanset stavemåde.. 

Anmeld

13. februar 2011

Ellim

FrkT skriver:

Jeg ved godt at der er mange drenge der hedder det, men synes virkelig 100% KUN det kan bruges til en pige. Synes slet ikke det lyder som et drengenavn. Udover det er det slet ikke et navn jeg bryder mig om. Men skulle det bruges ville jeg kun synes det kunne bruges til en pige uanset stavemåde.. 

Jeg har det altså på samme måde.. mht at det er et pigenavn uanset hvordan det staves..

Anmeld

13. februar 2011

FruEllingsen

Jeg synes Luka er rigtig sødt, jeg vil sige det er et drenge navn når det er stavet med k. men det kan vist godt bruges til begge køn

Anmeld

13. februar 2011

Sofia

For mig er Luka og Lucca et pigenavn, jeg forbinder det ikke med en dreng, men ved godt det bruges til begge køn - netop derfor tror jeg ikke, jeg ville vælge det..

Anmeld

13. februar 2011

blomst84

Jeg kender 2 drenge der hedder Luca, de har begge italienske forældre og i Italien er Luca et drengenavn

Anmeld

13. februar 2011

Lillefe

Luka til en dreng Lucca til en pige kender en lille pige der hedder Lucca

Anmeld

13. februar 2011

BabyMus

Ja jeg ville nok os sige Luka til en dreng og Lucca til en pige. Ved ikke lige hvorfor, men sådan har jeg det nok bare. (: Og ja det udtales ens.

ELSKER navnet Malucca  så ville nok kun bruge navnet som kælenavn til Malucca eller Filucca som jeg os er ret vild med. Ligesom mange bruger Bella som kælenavn til Isabella.

Anmeld

13. februar 2011

LinLin

Jeg synes det lyder mest som et pigenavn - nok fordi laaaaangt de fleste navne der ender på a er pigenavne

Men ville aldrig give mit barn et unisex-navn...

Anmeld

18. februar 2011

Sommerfuglelarven

Det er sjovt at det er blevet et brugt navn til drenge, for oprindeligt er det et pigenavn, uanset stavemåde!

Og jeg må indrømme at jeg slet ikke kan lide det som drengenavn, de drenge er - i mine øjne - dømt til at blive "tøsedrenge" - skal det være i samme stil, så kald dem for Lukas/Lucas

... Husker I ikke sangen Luka med Susanne Vega?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.